hirdetés
hirdetés

A jelenlegi helyzetben felértékelődött a telekocsi szolgáltatás

Bár a járvány alatt az egyik hazai telekocsi szolgáltatás, az Oszkár jóval kevesebb utazást regisztrált, azonban a korlátozások feloldásával és a hagyományosan forgalmasabb nyári hónapok beköszöntével visszatértek az utasok.

hirdetés

Mint ezzel kapcsolatos közleményükből kiderül, a fesztiválszezon jelentősen megnövelte a helyfoglalások számát, Sopronba például a VOLT idejére 7-8-szorosára nőtt a forgalmuk. Egy-egy ilyen út különben azért is jó megoldás, mert a növekvő üzemanyagárak és környezetvédelmi szempontok miatt okos választás a telekocsi szolgáltatás.

„A nyári fesztiválok idején a megszokott forgalom sokszorosát tapasztaljuk. Idén különösen szembetűnő ez a növekedés például Sopron esetében, ahová a fesztivál alatt a szokásosnál 7-8-szor többen indultak útnak Oszkárral”, mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.

Fotó: Facebook
Fotó: Facebook

A 2007 novemberétől működő útitárskereső szolgáltatás közössége mára több mint 900 ezresre nőtt, és számításaik alapján az azóta eltelt időben az utasaik több mint 28 milliárd forintot spóroltak meg, és 4 milliárd kilogramm CO2-kibocsátástól óvták meg a környezetet. Az elmúlt évek statisztikáiból kiderül, hogy leggyakrabban a főváros és Miskolc, Szeged, Pécs, Nyíregyháza és Debrecen viszonylatában használják ezt a szolgáltatást. A legtöbben 100–300 km közötti távolságra utaznak, túlnyomó részben az országhatárokon belül veszik igénybe a szolgáltatást (88,3%), de például Németországból, Ausztriából, az Egyesült Királyságból és Hollandiából is érkeznek foglalások/autós hirdetés feladások.

Mint írják, az elmúlt egy évben a rendszerben több mint 600 000 foglalást regisztráltak, egy felhasználó átlagosan 3-szor telekocsizott, illetve körülbelül 6 db autós hirdetést adott fel. Az utasok és autósok között van, aki minden alkalommal oszkározik, amikor útnak indul, de ezt évente csak néhányszor teszi (pl. hosszú hétvégéken, vagy csak nyáron, a fesztiválszezonban), de akad olyan is, aki ingázik, ezért naponta kétszer vagy hetente kétszer él ezzel a lehetőséggel. Az oszkáros közösségben az autósok inkább férfiak, az utasok pedig inkább nők, a legjellemzőbb korosztály a 25-34 év közöttieké. 

A legnépszerűbb Oszkár úticélok az elmúlt években:

Év

 Leggyakoribb viszonylat 

Megvalósult helyfoglalás (db)

2019

Budapest–Miskolc

300 ezer

2021

Szeged–Budapest

151 ezer

2022 I. félév

Szeged–Budapest

79 ezer

 

 

 

 

(forrás: DeepInsight Creative)
hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk