hirdetés
hirdetés

Csendesedik a Lufthansa

Alacsonyabb zajkibocsátással és akár négy százalékos üzemanyag-megtakarítással repül a szárnyvégek meghosszabbításának köszönhetően a Lufthansa.

hirdetés

A Lufthansa közepes távolságú járatai már azelőtt halkabban fognak repülni, hogy a légitársaság bevezetné a zajkibocsátást akár 50 százalékkal mérséklő, nagy távolságú A350 utasszállítókat. Ez annak köszönhető, hogy az Airbus A320 flottát ún. ‘sharkletekkel’, azaz 2,4 méter magas szárnyvég-meghosszabbítással szerelik fel. Ez a kiegészítő az út hosszától függően akár négy százalékkal is mérsékelheti az üzemanyag-fogyasztást, és így a széndioxid-kibocsátást. A sharkletek javítják a gép emelkedési teljesítményét, és csökkentik a zajkibocsátást felszálláskor. „Münchenben jól állunk a fenntarthatóság terén. Az egyre csendesebb flotta különösen a repülőtér környékén élők számára jó hír” – nyilatkozta Thomas Winkelmann, a Lufthansa müncheni csomópontjának vezérigazgatója.

Lufthansa A320 sharklettel (Forrás: lufthansagroup.com)
Lufthansa A320 sharklettel (Forrás: lufthansagroup.com)

A sharkletek formatervét a természet ihlette. A nagytestű madarak - mint például a daru vagy a kondorkeselyű - külső tollaikat felfelé hajtva tudnak jóval gazdaságosabb energiafelhasználással repülni. A sharkletek csökkentik a felhajtóerőtől függő ellenállást, és javítják a szárnyvégek aerodinamikáját. Az Airbus szerint ezzel mintegy 1000 tonnával csökkenthető a kerozinfogyasztás és a széndioxid-kibocsátás egy gépre vetítve évente, ami nagyjából 200 átlagos gépkocsi széndioxid-kibocsátásának felel meg.

Az első, sharklettel ellátott Airbus A320 már megérkezett Münchenbe, a második napokon belüli követi. Jövő év közepén összesen 12 ilyen repülőgépet fognak használni a Lufthansa dél-németországi csomópontjában, és további húszat Frankfurtban – a régebbi közepes távolságú utasszállítók helyett. Jelenleg a Lufthansa ötven A319, A320 és A321 utasszállítót üzemeltet Münchenben.

A világon először a Lufthansa állította üzembe az Airbus A320-as család új generációs típusát, az A320neót is, amely szintén kisebb zajterhelést és alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást ígér. Az új repülőgépet mi is kipróbálhattuk az Airbus hamburgi központjából a repülőgép új állomáshelyére, a frankfurti repülőtérre vezető úton, az eseményről ide kattintva olvashatja el élménybeszámolónkat.

(forrás: Turizmus Online)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Minden, ami Klasszis TopDesign 2022 versenyünkről tudható: pályázati kiírás, kategóriák, a hazai és nemzetközi zsűri tagjai, a verseny menete, díjátadó gála, valamint a győztesek bemutatása.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk