hirdetés
hirdetés

Mi várható az európai légi piacon?

Elemzők szerint Európa gyengébb légitársaságai az összeomlás fokozott kockázatával néznek szembe az idei télen, mivel a járvány alatt a légitársaságaikat megmentő országok a növekvő infláció és a háború okozta válság miatt más területekre összpontosítják az állami támogatásokat - írja az AIRportal.hu a Bloomberg cikke alapján.

hirdetés

A tekintélyes Bernstein elemzőcég hétfői jelentése alapján a közép- és kelet-európai kisebb légitársaságok lesznek a legsebezhetőbbek. Mindezt egy új modellre hivatkozva közölte az elemzőcég, amely a csődkockázat kiszámításánál a verseny és a kapacitás szintjét, az útvonalhálózatok és a repülőgépek lízingelésének és cseréjének várható költségeit is figyelembe veszi.



A Bernstein szerint Európa hat legnagyobb légitársasága elhanyagolható kockázatnak van kitéve, mivel a fapados Ryanair, Easyjet és Wizz Air továbbra is befektetési ajánlású hitelminősítéssel rendelkezik, az Air France-KLM, az IAG és a Lufthansa csoport pedig szükség esetén továbbra is számíthat állami segítségre.

A legveszélyeztetettebb légitársaságok közé tartozik egy ciprusi és két albániai cég, valamint fehéroroszországi, bulgáriai, csehországi, grúziai, moldovai és romániai székhelyű légitársaságok.

Az előbb felsorolt országokban működő légitársaságok csődje a Bernstein szerint a legerősebb kelet-európai szereplőknek, elsősorban a budapesti székhelyű Wizz Airnek és a Ryanairnek kedvezhet, amelyek a Bernstein szerint képesek gyorsan kapacitást helyezni a megüresedő piacokra.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk