hirdetés
hirdetés

Megfelezték két járatuk karbonlábnyomát a franciák

A francia légitársaság ezzel azt demonstrálja, hogy a közelmúltban bemutatott „Air France ACT" környezetvédelmi csomag elemeit is felhasználva mekkora csökkenés érhető el a szén-dioxid-kibocsátásban.

hirdetés

A francia légitársaság a közelmúltban három fő területen fogalmazott meg lépéseket a környezet védelme érdekében: az üzemelése során közvetlenül és közvetve kibocsátott szén-dioxidot csökkenti, illetve ezt megkötő projekteket támogat világszerte.

Az első kategóriába tartozó intézkedéseket hozott a társaság két, Párizs-Charles de Gaulle-ról induló járata esetében, amelynek eredményeként ezen járatok szén-dioxid-kibocsátása közel 50 százalékkal csökkent. A vállalat ezzel is azt akarja bemutatni, hogy van eredménye az egy időben alkalmazott, többféle emissziócsökkentési intézkedésnek.

 

Az egyik járat Párizs és Montreal között közlekedett május 3-án Airbus A350-essel, a másik a francia főváros és Lisszabon között repült május 4-én egy Airbus A220-assal. Ez a két típus teszi ki 2030-ra az Air France flottájának 70 százalékát, és az elődtípusokhoz képest 25 százalékkal alacsonyabb fogyasztás és emisszió mellett üzemeltethetők, ráadásul zajkibocsátásuk fele akkora.

Fenntartható megközelítése a járatnak

A projekt során az A350-est 16, az A220-ast 30 százalékban fenntartható forrásból származó kerozinnal töltötték fel szemben a ma használt 1 százalékkal. A személyzet önvezető, elektromos buszokkal közelítette meg a repülőgépet, amelybe az árut szintén elektromos rakodó gépekkel pakolták be, a repülőtéri hátratolást elektromos traktorokkal végezték, a földi gurulás során csak az egyik hajtóművet használták, az útvonalat a lehető legoptimálisabbra tervezték és út közben is finomhangolták, valamint folyamatos süllyedést alkalmaztak a célrepülőtér megközelítése során.

Kevés csomagot, ha lehet 

Az utasokat előre tájékoztatták és kérték, hogy a lehető legkevesebb csomagot hozzák magukkal, a prémium várókban helyi alapanyagok felhasználásával készült menüt szolgáltak fel, az ételhulladék csökkentése érdekében kérték az utasokat, hogy előre válasszák ki az ételeket, amelyeket könnyebb zsúrkocsikon szolgáltak fel, az evőeszközök és tálcák újrahasznosított anyagból készültek, a szemetet pedig szelektíven gyűjtötték.

Kik segítették a projekt megvalósulását? 

Mindezek összesen közel 50 százalékkal csökkentették a járatok szén-dioxid-kibocsátását, ehhez az Air France minden területének együttműködése mellett olyan partnerekre volt szükség, mint az Airbus, az üzemanyagot szállító TotalEnergies, a francia repülőtereket üzemeltető Groupe ADP, a cateringet biztosító Servair, a földi kiszolgáló eszközöket gyártó Charlatte, az önvezető, elektromos buszokat biztosító Navya, valamint a montreali és lisszaboni repülőterek.

A franciák továbbra is elkötelezettek 

Vincent Etchebehere, az Air France fenntarthatóságért felelős alelnöke azt mondta: a környezetvédelmi intézkedéscsomag bevezetése után fontosnak tartották, hogy demonstrálják is a lépések hatásait. „Az átalakulás erőforrásigényes és nagyon komplex, de nincs más opció. Az Air France elkötelezett abban is, hogy minden, a Skyteam légitársasági partnereknél keletkezett tudást is felhasználjon ebben a folyamatban, és teljesíteni tudjuk a Párizsi Klímaegyezményben foglalt célokat".

Az Air France ACT célja, hogy egy utaskilométerre vetítve 2030-ig 31 százalékkal, abszolút értékben 12 százalékkal csökkentse a társaság szén-dioxid-kibocsátását a 2019-es szinthez képest.

(forrás: Air France)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk