hirdetés
hirdetés

Sok év után centrumbusszal Ferihegyről a Belvárosba

Annyi év kihagyást követően újra lesz közvetlen buszjárat a Ferihegy és a pesti belváros között.

Munkatársunktól

hirdetés

Az ismert, repülőtéri minibuszokat üzemeltető vállalat újraindítja a 2002-ben még a Légiforgalmi és Repülőtéri Igazgatóság korábbi menetrendszerinti repülőtéri buszjáratát. Akkoriban értetlenség övezte a járat megszűntét, bár az üzemeltetők szerint veszteséges volt.

Ezt elfogadva inkább azzal volt baja az utazó közönségnek, ami ma is aggodalmat vált ki sokunkból: a Ferihegy kiemelt szerepéhez és a nagyvárosnak tűnő Budapesthez képest a repülőtér-városközpont viszonylaton relatíve korlátozott a kulturált tömegközlekedési módozatok száma. Ha valaki nem a „kék” metró vonalán, vagy a repülőtér közelében lakik, egy ferihegyi kimenet akár annyi időt is igénybe vehet, mint Budapesttől Frankfurtig elrepülni, a legváltozatosabb járműveken. Vagy taxin.

Száz vasutat, ezeret, de legalább egy reptérit!

Jó-jó, nem kell mindjárt Stockholmhoz hasonlítani, de mégis...
Az igazi megoldás, hasonlóan a magukat európainak tartó nagyvárosokhoz és repülőterekhez, a gyorsvasút lehetne. Se szeri, se száma az erre vonatkozó elképzeléseknek, de az utóbbi 20 évben sem történt semmi ez ügyben. Ha csak azt nem soroljuk a „valami” kategóriájába, amit megállóhelyként az 1-es terminálnál tákoltak néhány éve. Azon, ahogy mára kinéz, ugyanúgy kéne sajnálkoznunk, mint az ott megálló szervelvények némelyikén, illetve azon, hogy a Ferihegy forgalmának oroszlánrészét bonyolító 2-es terminálokhoz a mai napig nem lehet eljutni vasúttal.  A SkyCourt megépültével várhatóan bővül az utasforgalom, de a küllemében egyre európaibbá váló Ferihegy 2-n ki tudja mikor szállhatunk ki egy igényes vasúti szerelvényből egy igényes állomáson. Addig is - városhoz való közelség ide vagy oda, az embernek a reptérre kiverekedve magát joggal marad az érzése, hogy viszontagságos út után érkezik egy távoli szigetre, aminek semmi köze Budapesthez. És akkor még nem beszéltünk a reptéri vasút meglévő és lehetséges fővárosi kiindulási pontjairól...

Sűrűség és méret

A buszjárat január 3-tól óránként közlekedik majd reggel 9 és délután 4 óra, majd este 9 és 11 között. A busz 1000 forintért hoz be a Madách térig és visz ki onnan a két terminál valamelyikére. A busz méretéről egyelőre annyit tudni, hogy igény szerint választják majd ki a megfelelő járművet - mondta el Antal Mihály a cég operatív vezetője. 

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai