Díjat nyert Cannes-ban Linz provokatív imázsfilmje

Arany Delfinnel díjazták a Linz Tourismus provokatív kisfilmjét, amely a Cannes-i Corporate Media & TV nemzetközi fesztiválon mérette meg magát. Ausztriában pedig a Szövetségi Digitalizációs és Gazdasági Minisztérium kitűnő gazdasági témájú rövidfilmeknek járó elismerő oklevelét kapta meg a „Linz ist Linz” turisztikai reklámfilm – tájékoztatta szerkesztőségünket Kovács Balázs, a Linz Tourismus magyar piacért is felelős régiós megbízottja.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nehéz járványügyi helyzet ellenére az elmúlt napokban némi örömhír is vegyült a szomorú turisztikai hírek közé Ausztriában. A linzi turisztikai egyesület, a Linz Tourismus megrendelésére készített, idén augusztusban az online csatornákon virálisan terjesztett turisztikai reklámfilm rangos elismerést kapott Cannes-ban, ahol az elmúlt héten hirdették ki a világ legjobb gazdasági témájú reklámfilmjeit. Az alig háromperces kisfilm esetében a rendhagyó megközelítést és az innovatív koncepciót értékelte a zsűri. Eközben az ausztriai Szövetségi Digitális és Gazdasági Minisztérium ugyancsak felfigyelt a filmre, és a legjobbaknak adható állami kitüntető oklevelet adományozta a film készítőinek. A turisztikai reklámfilm jó példa arra, hogy a „megváltozott világban nem konvencionális szemlélettel, az emberek és az őszinte humor fókuszba helyezésével lehet leginkább a vendégek figyelmét felkelteni” – nyilatkozta Prof. Georg Steiner, a Linz Tourismus ügyvezetője az elismerések átvételét követően.

 {youtube|id=iVTHnOg3JEE}

Ahogy arról korábban beszámoltunk az egyik leginnovatívabb ausztriai turisztikai egyesület hírében álló Linz Tourismus idén nyáron vakmerő akcióval hívta fel magára a figyelmet. Egy rövid videóval heteken keresztül tematizálta az osztrák médiát és közbeszédet. A „Linz ist Linz” azaz Linz az Linz cím alatt bemutatott kisfilm napok alatt feltornászta magát az osztrák és német média vezető hírei közé, s ez az érdeklődés máig kitart. A YouTube csatornán a harmadik negyedév legtöbbet kattintott gazdasági tematikájú kisfilmje lett az alkotás. Ausztriában mind szövetségi, mind tartományi szinten kiemelten foglalkoztak vele a híradások, TV-híradók és vezető napilapok szerkesztőségi cikkei. A turisztikai szakmai műhelyekben a mai napig keresik a választ és magyarázatot: mennyire megosztó az akció, illetve miként generálhatott ekkora figyelmet egy, csupán a közösségi hálókon keresztül terjedő turisztikai reklámakció? A film jó alapot szolgáltatott egy társadalmi vita lefolytatásához is a városban, amely során a linzi polgárok a saját reflexióikat is elmondhatták a világról amelyben élnek, illetve amelyben élni szeretnének. A német nyelvterületen vezető napilapok tovább éltetik a Linz körül kialakult pezsgést. Legutóbb a Frankfurter Allgemeine Zeitung szentelt egész oldalas összeállítást linzi sikertörténetnek, az élményeken keresztül pozitív változtatásokat generáló turisztikai jó gyakorlatnak.

 

 

Ahogy arról korábban szintén beszámoltunk, a számos nemzetközi elismerésben, – köztük az Európai Bizottság smart tourism city különdíjában is – részesült, az egykor az Európai Kulturális Fővárosa címet is viselő Linz város turisztikai szervezete immáron a város élménylaborjaként, programgeneráló- és történetmesélő turisztikai szervizközpontként definiálja saját szerepét, s ennek megfelelően teljesen új alapokra helyezte munkáját. A most díjat nyert rövidfilm egy puzzle darab abban az összképben, amelyet Linz már több mint egy évtizede, pozitív változások sorozatával következetesen épít. Nem véletlen, hogy a város turisztikai szlogenje és üzenete: „Linz verändert”, azaz a város amely pozitívan megváltoztatja az oda látogatót, s az ott  lakók szemléletét egyaránt, miközben maga is változik és változtat.

 






A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába

A Heineken is beszállt a világ első unalmas telefonjának létrehozásába 

A The Boring Phone elnevezésű, valóban nem sokat tudó készülék e héten, a Milano Design Weeken debütált.
Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell

Új kiállítások Ausztriában, amelyeket látni kell 

Három új kiállítás, ahol átélhetjük az osztrák életérzést.
Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban

Nem áprilisi tréfa: a gyerekek idén nyáron tényleg ingyen szállnak meg a dubaji szállodákban 

A tavaly meghirdetett és szuper sikeres Kids Go Free promóció idén is elindult és már 56 dubaji szálloda ad lehetőséget a 12 éves kor alatti gyerekkel utazóknak, hogy kedvezményes áron nyaraljanak idén.
Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból

Luxusóra, kerékpár és szemüveg - kávézaccból 

Topdesigner termékek készülnek újrahasznosított kávézaccból.
Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek

Ingyen bort kínál egy étterem a telefonjukat nem használó vendégeknek 

A veronai Al Condominio étterem tulajdonosa azt mondja, hogy a kezdeményezés pozitív fogadtatásra talált.
Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén

Ausztria meghosszabbítja a határellenőrzést Szlovénia és Magyarország esetén 

Május közepétől Ausztria további hat hónappal meghosszabbítja a belső határellenőrzést Szlovéniával és Magyarországgal.
Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben

Három kihagyhatatlan látnivaló Bázelben 

Svájc legrégebbi egyetemvárosa a magyarok körében olyannyira népszerű, hogy a Svájcba irányuló repülős forgalmat a Budapest-Bázel útvonal vezeti.
Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont

Rekordévet zárt az osztrák dizájner bevásárlóközpont 

A számok alapján 2024-re is új látogatói rekordra számítanak.
A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat

A világon először: a görög kormány kártalanítja az erdőtüzek által sújtott turistákat 

Az ingyenes utalványok május 31-ig, illetve az őszi szezonban lesznek érvényesek.
Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják...

Dubajba készül? Ezek a meglepetések és látnivalók várják... 

Idén nyáron 65 napon át tartó kedvezmény-fesztivállal várja Dubaj a magyar látogatókat.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.