hirdetés
hirdetés

Fókuszált támogatás a városi- és üzleti turizmusnak

Az ÖW idén minden idők legnagyobb marketingbüdzséjét, a teljes reklámköltésük harmadát, - 6,4 millió eurót - költi a kongresszusi- és városi turizmus élénkítésére - írja a GD Consulting.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

A járványhelyzetből való kilábalás érdekében nagyobb figyelmet és támogatást igényel a városi turizmus, amelynek felfuttatása főleg Bécs esetében komoly kihívás. Nagyjából így foglalható össze annak a kerekasztal-beszélgetésnek a tanulsága, amelyen Elisabeth Köstinger turisztikai miniszter, Karl Mahrer, Bécs város tanácsnoka, valamint Lisa Weddig, az Österreich Werbung (ÖW) vezérigazgatója vett részt. A tanácskozás a kölcsönös eszmecserén túl konkrét intézkedések kidolgozásához is hozzájárult. Megállapításra került, hogy a míg a szabadidős látogatókra épülő vidéki szálláshelyek Ausztriában is gyorsabban visszanyerik korábbi forgalmukat, addig a városi szálláshelyek és rendezvénypiac piac esetében nehezebb a visszatérés.

Különösen nehéz a helyzet a „különutas politikát folytató” Bécs esetében, amely a szövetségi szabályozásnál szigorúbb járványügyi szabályokat követ: a vendéglátóhelyek látogatása továbbra is csak oltási-, vagy gyógyultsági igazoláshoz kötött (2G eljárás). A következetesség a járványügyi szabályok terén serkentőleg hatna Bécs turizmusára is – húzta alá a beszélgetésen Elisabeth Köstinger turisztikai miniszter.

Az osztrák kormány a nehéz helyzetben lévő turisztikai vállalkozások esetében további két hónappal (a jelenlegi 24 hónapról 26 hónapra ) meghosszabbítja a Kurzarbeit-modell keretében járó támogatásokat. A munkaerő-hiány okozta kihívások kezelésre az Osztrák Turizmus Bank a közeljövőben egy 2 millió eurós aktivizáló csomagot állít össze, jelenleg dolgoznak ennek a „mintaprojektnek” a részletein.

A turizmus-vendéglátás területéről Bécsben két év alatt negyvenezer munkavállaló tűnt el: 2019-ben még 50 ezren dolgoztak ezen a területen, a rákövetkezendő évben már csak alig 10 ezren. Lisa Weddig, az ÖW vezérigazgatója bejelentette, hogy idén minden idők legnagyobb marketingbüdzséjét, a teljes reklámköltésük harmadát, - 6,4 millió eurót - költik a kongresszusi- és városi turizmus élénkítésére.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

A legnagyobb versenytársak ma a turizmusban azok az ágazatok, amelyek elhalásszák az értékes munkaerőt. Ebben a versenyben a képzés a legnagyobb fegyver. Ez őszi lapszámunk egyik fókusztémája.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk