hirdetés
hirdetés

MICE-deszinációként is bemutatkozott Magyarország Kínában

Négy kínai nagyvárosban népszerűsítette hazánk megújult turisztikai kínálatát április közepén a Magyar Turisztikai Ügynökség annak érdekében, hogy segítse a kínai vendégforgalom növekedését. Az MTÜ a világ első számú küldőpiacán törekszik arra, hogy Magyarországot nemcsak vonzó szabadidős, hanem hivatásturisztikai desztinációként is pozícionálja.

hirdetés

Több évnyi kihagyás után a kínai kormány az év elején tette ismét lehetővé a szervezett kiutaztatás újraindítását, melynek köszönhetően a Schengeni országok közül elsőként hazánkba térhettek vissza a kínai turistacsoportok - olvasható az igyutazunk.hu-n.

2015 és 2019 között a kínai vendégek és vendégéjszakák száma egyaránt több mint megkétszereződött. Budapest küldőpiacai sorában a pandémiát megelőző évben Kína már a 9. legfontosabb volt. „Mindent megteszünk azért, hogy minél előbb visszatérjen a kínai vendégforgalom COVID-járvány előtt tapasztalt dinamikus növekedése. A vidéki attrakciókat mind inkább bevonva arra törekszünk, hogy Magyarország akár egyedüli desztinációként is megállja a helyét a kínai vendégekért folyó nemzetközi versenyben” – hangsúlyozta Szégner Zsuzsa, a Magyar Turisztikai Ügynökség nemzetközi kapcsolatok igazgatója.

Az MTÜ a kínai érdeklődés további élénkítésére szervezett roadshow-ja április 17. és 20. között Peking mellett olyan tartományi fővárosokban zajlott, mint Csungking, Kuangcsou és Sanghaj. A hazai szolgáltatók, turisztikai látványosságok, utazási irodák és vízumközpontok képviselőinek részvételével megtartott roadshow a csoportos kiutaztatás újraindulása óta az MTÜ első személyes részvétellel zajlott eseménye volt Kínában.

A járvány elmúltával a kínai turisztikai piac is több szempontból jelentős változásokat mutat. Egyre népszerűbbek például a tematikus és a kiscsoportos utazások – ezt erősítették meg a helyszíni tapasztalatok is. Így a roadshow révén a kiemelt kínai partnerek első kézből ismerkedhettek meg a legfontosabb magyarországi újdonságokkal, attrakciókkal, infrastrukturális beruházásokkal, új szálláshelyekkel, megújult kastélyokkal és várakkal, valamint a gasztronómiai kínálattal, amelyek kiemelkedően vonzóak a kínai turisták számára.

Yao Yao, az MTÜ ázsiai piacokért felelős nemzetközi piacszakértője anyanyelvükön mutatta be a kínai partnereknek Magyarország természeti és kulturális értékeire, megújuló gasztronómiájára és páratlan termálvíz kincsére épülő kínálatát. Hozzátette, emellett a kínai piacon ugyancsak hangsúlyosan törekszenek hazánk, mint vonzó hivatásturisztikai desztináció pozicionálására is. „Folyamatos piacelemzéseinkből úgy látjuk, hogy az újranyitás óta elsősorban az üzleti és incentive utazások, valamint a diákturisták és a delegációk adják a kiutazások gerincét. Ezért elsősorban a MICE-szektorra fókuszáltunk a mostani, első körutunk során.”

A négyállomásos roadshow-n közel 300 érdeklődő vett részt és kiemelt témaként szerepelt a schengeni vízumigényléssel kapcsolatos információk megosztása. Ezzel kapcsolatban a magyar külképviselet jelenlévő munkatársai is biztosították segítségükről a kínai szolgáltatókat.

 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk