Milyen képet mutat a város egy átlagos kedd este? Hány moziba lehet elmenni, mennyire könnyű biciklivel közlekedni? Egy kutatás szerint a kellemes helyek, a színvonalas tömegközlekedés és a városkép dönti el, mennyire élhető egy település. A turisták számára is fontos szempontú válogatáson nem szerepel kelet-európai város.
Immáron tizenegyedik alkalommal adták át az Aranynap-díjat 2016. március 31-én. Az idei gála helyszíne az ötcsillagos szállodai kategória nyertese, a Budapest Marriott Hotel volt.
Egy év kihagyás után 2015 decemberében újra megrendezte szakmai nyílt napját a Magyar Turizmus Zrt., az eseményen a szakmabeliek találkozhattak a társaság külképviselőivel is.
Van egy különleges hely Budapesten, a Ráday utca egyik mellékutcájában, a neve Skanzen, ahogyan meghatározza önmagát: „közösségi tér”. A betérők maguk csapolnak magyar kézműves söröket, és az amszterdami „barna kocsmák” hangulatát idéző miliőben, a Dohánymúzeum kihelyezett „műtárgyai” között, dohányozva fogyaszthatják el azokat. A hely magánlakás, a dohányzási tilalom bevezetése után három nappal indult, és akkoriban gyorsan felhívta magára a média és a hatóságok figyelmét. A hely (lakás) tulajdonosával, Tóth Imre kultúrantropológussal beszélgettünk.
Kevesebbet költöttek reklámra a turisztikai cégek tavaly, mint egy évvel korábban, pedig akadt olyan vállalkozás, amely megnégyszerezte reklámkiadásait.
Az idei évtől mind a Budapesti Tavaszi, mind az Őszi Fesztivál (Café Budapest) új struktúrában működik: a kormányzat és a főváros közös szerepvállalásával, a korábbi büdzsé négyszereséből. Jövőre viszont egy hónappal később, csak áprilisban kezdődik a BTF.
Nemzetközi TDM-konferenciát rendeztek januárban Balatonfüreden. Az eseményen kiderült, hogy a hazai desztinációmenedzsment-rendszer nagy utat tett meg, most azonban válaszút előtt áll.
Think Hungary – More than expected (Magyarország – több, mint amit várt) – ez a szlogen mostantól sokszor lesz hallható, hiszen e jelmondattal és a hozzá tartozó imázsfilmmel debütált a londoni WTM-en a világ egyik legjelentő- sebb szakmai kiállításán a Magyar Turizmus Zrt.
A londoni World Travel Market kiállításon mutatták be Európa új turiszti- kai promóciós kisfilmjét, amelyet az ETC megbízásából készített a Screen South ügynökség. A négyperces spotot az EuroShorts Európa – egy vég- telen utazás című filmes pályázat nyertes alkotói rendezhették.
Folytatjuk sikeres országjáró körutunkat a győri illetőségű, de most már a budapesti belvárosban is impozáns bemutatóteremmel jelen lévő JAB csoport magyarországi képviseletével. Ez alkalommal a Bükk és Mátra találkozásához, a festői demjéni termálvizeket rejtő völgybe látogatunk el, ahol a négy csillag superior minősítésű, ennek megfelelő árakon, de ötcsillagos szolgáltatásokat és megjelenést nyújtó, ötvenszobás Hotel Cascade-ban nézünk körül. Az idei nyári rekkenő hőség elmúltával az őszi erdő fáinak színpompája, nyugalma, fensége és a végre kellemes időjárás, valamint a 600 méter mélyből feltörő gyógyvíz közelsége együtt: egy őszi kirándulás célpontjaként nem is lehetne ennél jobb választás.
2014. március 10. és 12. között új kiállítás, a SIRHA Budapest fogadja az élelmiszeripar, a sütő- és cukrászipar, a szálloda- és vendéglátóipar gyártóit, forgalmazóit és beszerzőit a fővárosban. Új koncepció alapján szervezett szakvásárral várja a Hungexpo a korábbi Foodapest, UKBA és Hoventa kiállítások partnereit.
A hazai Coninvest cég június 6. és 10. között négynapos olaszországi szakmai túrára invitálta üzleti partnereit a gasztronómia területéről. Az utazás végére világossá vált: az idei program a bikák jegyében telt.
Április végétől május végéig, szinte egymást követően, több fórumon is előkerül az országimázs téma, ami azt jelzi, hogy elengedhetetlenül szükségessé vált egy hiteles Magyarország-kép és üzenet megfogalmazása.
Lendületesen, bár eltérő tempóban fejlődik a BRIC-országok kiutazóturizmusa a legfrissebb World Travel Monitor-kutatás adatai szerint. Az oroszok most még csaknem ötször annyit utaznak, mint a brazilok, a növekedés üteme azonban a dél-amerikai országban 85%-os volt az utóbbi öt évben.
Budapest abban a szerencsés helyzetben van, hogy a név és a látvány, a város és a folyó, a századforduló monumentalitása eladja a terméket. De ez önmagában nem elég, legfeljebb az erős stagnáláshoz. Azon versenytársaink, amelyek megfelelő forrásokkal támogatott, következetes turisztikai marketingstratégiával népszerűsítik városukat, a válság közepette is növekedni tudtak.
Érdekes kezdeményezésről, a könyvtárak és a turizmus kapcsolódási lehetőségeiről írt díjnyertes szakdolgozatot Vörös Ildikó, a siófoki Balatoni Regionális Történeti Kutatóintézet munkatársa.
Két éve alakult a www.szallasoutlet.hu, ahol a magyarországi szállásadók (többségében szállodák) főleg 2 éjszakás, 2 fő részére szóló akciós ajánlataira, vagy ha úgy tetszik, utalványaira csaphat le az érdeklődő. A köznyelvben ezt nevezik kuponnak, kuponozásnak, ami futótűzként söpör végig nálunk is.
A 2004-ben alapított UNESCO Kreatív Városok Hálózatának célja az egyes városok gazdasági, szociális és kulturális fejlesztésének támogatása az irodalom, a filmművészet, a zene, a dizájn, a népművészetek, a médiaművészetek és a gasztronómia területén.
Alig egy éve indultak, máris milliárdos forgalmat bonyolítanak le a közösségi vásárlással foglalkozó honlapok. A kínált termékek között hamar megjelentek a kedvezményes szállodai, éttermi ajánlatok. A szakmát megosztja a jelenség.