hirdetés
hirdetés

Veit András cikkei

#1
2016-07-04 14:29:00

A 20. századi magyar történelem sajnos nem szűkölködik a szomorú eseményekben. Mai cikkünkben egy olyan incidenst mutatunk be, amely előzményei és a következményei gyakorlatilag egy az egyben felölelik a múlt évszázad magyar történelmét. 

#2
2016-06-20 11:09:00

Az automatizált közlekedéssel szemben ugyanazok a dilemmák, legyen szó az önvezető autókról, a repülőgépekről vagy a számítógép vezérelte vonatszerelvényekről. Most utóbbi előnyeit és hátrányait vesszük számba.

#3
2016-05-30 16:53:00

Néhány hónapja bombaként robbant a hír a tengerhajózással foglalkozó szaksajtóban; több mint 20 évnyi kikötői rozsdásodás után megmenekülhet a világ (mai napig) leggyorsabb óceánjárója, az SS United States.

#4
2016-05-11 15:50:00

A 20. század sajnos nem szűkölködött szimbolikus jelentőségű technikatörténeti katasztrófákban. Éppen a minap emlékeztek meg szerte a világon a csernobili atomerőmű szerencsétlenségének 30. évfordulójáról, és alig néhány hete volt 104 éve, hogy a Titanic elsüllyedt. A mai napra is esik egy híres-hírhedt katasztrófa évfordulója: 79 éve, 1937. május 6-án történt, hogy kigyulladt és megsemmisült az akkori világ legnagyobb léghajója, a német LZ-129 Hindenburg.

#5
2015-08-25 17:39:00

Négy hónapja, 2015. április 16-án újabb vasúti sebességrekordnak örülhettek a japánok. Az L0 típusú, mágneses lebegtetésű (maglev) motorvonat hihetetlen 590 km/h-val elhódította a leggyorsabb vonatnak járó címet a 12 évvel korábbi (szintén japán) rekordtartótól, majd 5 nappal később saját rekordját is megdöntötte: 603 km/h-val száguldott. Cikkünkben a vasúti sebességrekordok történetét mutatjuk be.

#6
2015-07-27 13:12:00

Gőzerővel halad a világ majdani legmagasabb építményének, a szaúd-arábiai Dzsidda városában épülő Kingdom Towernek az építése. Mintegy 9 hónappal az első kapavágás után nemrég elkészültek a több mint 1 kilométer magasra tervezett épület 25. emeletével.

#7
2015-06-12 13:36:00

A nagy óceánjárók akár napi 600 tonna üzemanyagot is elhasználhatnak, ezért egyre jelentősebb a törekvés az alternatív megoldásokra. Visszatérnek a vitorlák?

#8
2015-04-23 12:01:00

1912. április 15-én hajnali 2 óra 20 perckor (magyar idő szerint reggel 7 óra 20 perckor) az Atlanti-óceánon, a kanadai Új-Fundland partjaitól 600 km-re elsüllyedt a világ legnagyobb hajója, az RMS Titanic. Összeszedtük a katasztrófával kapcsolatos legizgalmasabb tévhiteket. 

#9
2015-04-14 16:36:00

A New York–Havanna vonalon közlekedő óceánjáró a szesztilalom éveiben nagyon népszerű kikapcsolódás volt az amerikaiak számára, akik többnyire lerészegedni mentek az egyhetes utakra.Egy szerencsétlenség azonban nemcsak a hajó pályafutásának vetett véget, hanem a tengerhajózás későbbi időszakaira is hatással volt.

#10
2015-02-27 15:42:00

A repülő autó gondolata régóta izgatja az emberek fantáziáját. A téma időről időre előkerül, leginkább valamelyik tudományos-fantasztikus filmnek köszönhetően. De mi történt a valóságban? 

#11
2014-09-02 15:59:00

Képzeljük el, milyen lehetett az élet száz éve egy gőzmozdony vezetőállásán! Hangos volt, huzatos, kényelmetlen, nem (vagy alig) lehetett leülni, ráadásul ketten-hárman osztoztak a kis helyen, mert legalább ennyi ember kellett a mozdony vezetéséhez és az „etetéséhez”. A mozdonyvezető és a fűtő az egyik pillanatban megfagyott a hidegtől, a másikban pedig majdnem megsült a kinyitott tűztérajtón keresztül kicsapó lángok által okozott forróságban.

hirdetés
hirdetés
hirdetés