A Budapest Kártyának a cafeteriában a helye!

A korábbinál jóval kevesebb önkormányzati forrásból kénytelen gazdálkodni az idén a főváros turizmusáért felelős marketingszervezet, amely időközben nevet változtatott és a szervezeti felépítése is átalakult.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavaly még BTH-nak nevezett szervezet immár a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) nevet viseli. A szervezeti struktúra is megváltozott – mondta el egy sajtóbeszélgetésen Molnár József, a BTSZK igazgatója –, az idei évtől három divíziót alakítottak ki. A gazdasági és értékesítési divíziót az öt nyelven, köztük szerbül, horvátul és finnül is beszélő Szávity Krisztina vezeti, aki korábban a Quaestor-csoport, majd a Masped pénzügyi vezetője volt. A marketing és a kommunikáció területét a négygyermekes Bódis Gábor irányítja, aki korábban nyelvi utaztatóként, majd térképészeti cégeknél dolgozott marketingvezetőként, illetve főszerkesztőként. Az új struktúrában az összes többi szakterületért (turisztikai szolgáltatási részleg) Csizmadia Kristóf felel, aki nyolc év után tért vissza Magyarországra Angliából, ahol dolgozott a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletén, majd éttermet vezetett, végül a TUI-nál foglalkozott utaztatással.

Molnár József elmondta, hogy a szervezetet működtető fővárosi közgyűlés az idei évre a korábbi összeg felére, 400-ról 200 millió forintra csökkentette a BTSZK támogatását, amelynek így több saját bevételt kell termelnie. A drasztikus lépés nem veszélyezteti a BTSZK működését, mivel az évi 1,1 milliárdos költségvetésükben a saját bevételek aránya eddig is 60-70% körül volt. A bevételek növelése érdekében tervezik a Budapest Kártya szolgáltatásainak kibővítését, az ebből származó értékesítési bevétel jelentős, 20-30%-os növelését. Javasolják a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, hogy a cafeteria-rendszerbe kerüljön bele a Budapest Kártya is, így a fővárosba utazó dolgozók nagyobb számban vehetnék igénybe ezt a szolgáltatást. Az évek óta sikeres karácsonyi vásár térbeli – a Vörösmarty tér körüli kis utcák - és időbeli – Vízkeresztig, azaz az ortodox karácsonyig és újévig - kibővítésével szintén több saját bevételre tennének szert.

Tervezik új rendezvények beindítását az elő- és utószezonban, például az iskolaév vége felé. A szervezet létszáma az év végi személycserék után várhatóan az idén is a tavalyi szinten, 40 fő körül marad. Az új struktúra létrejöttével már csupán 1-2 új munkatárs kinevezését tervezik, várnak egy kulturális menedzsert, akinek a fővárosi kulturális kínálat turizmusba való bevonása lesz a feladata. Molnár szerint fontos feladat a Magyar Turizmus Zrt-vel való együttműködés, hogy azonos főváros-képet kommunikáljanak. Abban is bízik, hogy a Magyar Turizmus Zrt. megnövelt költségvetéséből jut a Budapesttel közös promócióra is. A soros uniós elnökség már most is többletterheket ró a szervezetre, mivel Ferihegyen a BTSZK munkatársai fogadják az érkező EU-diplomatákat. Két új Touriform-irodák is nyitnának, egyet a budai várban, egy másikat a Városligeti Műjégpályánál. Az idei első félév másik legfontosabb feladata a felkészülés a fővárosi turisztikai desztináció-menedzsment szervezet létrehozására.

A dolog nem könnyű, hiszen Budapest esetében nehéz eldönteni, hogy helyi, térségi vagy régiós TDM-ről van-e szó. Ennek ellenére a nyárra tervezik a szervezet felállítását, ebben a BTSZK meghatározó szerepet játszana. Molnár József abban is bízik, hogy a kerületek az idei évre megemelt idegenforgalom adót a fővárosi TDM-szervezetek gondjaira bízzák. Ennek érdekében elképzelhető, hogy a turisztikailag legfontosabb kerületekkel hasonló közszolgálati szerződés kötnek, mint a fővárosi közgyűléssel.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.