hirdetés
hirdetés

Mystery shopping – Aquapolis, Szeged

Kinek valók az aquaparkok? II. rész

Az Econo Consult mystery shopping rovata rovata a hazai fürdőket vizsgálja, vendégszempontú megközelítésben. Ebben a hónapban a szegedi Aquapolist vizsgáltuk. Szerettük volna kideríteni, vajon lehet-e egy fürdő több korosztály számára is egyformán kellemes élmény. Tesztelőink továbbra is átlagos belföldi turistaként jellemezhető próbavásárlók. Tapasztalataikról – amely kiterjed az utazás előtti információgyűjtéstől, a tartózkodás alatti élményeken át a fürdőhelyi környezet megítéléséig – strukturált kérdőívet töltenek ki. Rovatunk célja, hogy pillanatképet rögzítsünk adott látogatás során szerzett egyéni benyomásokról, kizárólag a vendégek szemével.

hirdetés

Próbavásárlóink - egy húszas évei elején járó fiatal pár; egy harmincas éveinek közepén járó házaspár 4 éves gyermekükkel; valamint egy ötvenes éveiben járó pár - a szegedi Aquapolist keresték fel és tesztelték. Ez a létesítmény az egyik legfiatalabb fedett élményfürdő komplexum az országban, amely úgy hirdeti magát, hogy itt található Európa egész évben üzemelő vízi testcsúszdái között a leghosszabb, ugyanakkor Csendes Wellness részlegében háboríthatatlanul relaxálhat a vendég. Úgy tűnik, minden korosztály és minden érdeklődési kör megtalálja a maga számára vonzó élményt. Vajon tényleg mindenki számára megfelelő? Próbavásárlóink tapasztalatai, élményei ahhoz nyújthatnak hasznos észrevételeket, hogy a különböző korosztályú vendégek szempontjából miként szolgálja ez a létesítmény a kikapcsolódást, az élményszerzést.

Annyit előre bocsájthatunk, hogy minden általunk felkért próbavásárló hallott már a szegedi Aquapolisról, és pozitív várakozásokkal tekintett a látogatás elé – a komplexum marketingje tehát hatásos volt. Ezen túlmenően az előzetes tájékozódás során, mind az interneten, mind telefonon megfelelő és készséges tájékoztatást kaptak, mely csak fokozta kedvüket a fürdő kipróbálására. A fürdő épülete érkezéskor rendezett, ám nem túl attraktív külsőt mutatott – ebben megegyezett mindhárom célcsoportunk véleménye. Kitáblázottság hiányában mindegyiküknek kicsit bolyongania kellett, míg megtalálták a komplexumot. Belépve már javult a helyzet a kitáblázottság tekintetében, szórólapok, belső térképek is bőven álltak a vendégek rendelkezésére. A látványt – ami fogadta őket – egyszerűen nem értették, olyan volt, mintha egy befejezetlen épületbe lépnének: a csupasz vasbeton falak látványát, a dekoráció hiányát még a néhány vizes jelenetet ábrázoló kép sem tudta ellensúlyozni.

A fiatal pár értékelte legpozitívabban a fürdő szolgáltatásait. Bár a belépőt előzetesen kissé drágának találták, összességében - távozásuk után - mégis úgy nyilatkoztak, hogy megérte az árát. Mindenképp vis�- szatérnek, és jó szívvel ajánlják a fürdőt fiataloknak, kisgyermekes családoknak, akár egész napos tartózkodásra is. Amire felhívták viszont a figyelmet: a fürdőben, illetve annak környékén nem találtak semmilyen utalást arra vonatkozólag, hogy milyen látnivalókkal rendelkezik Szeged. Az épület tisztaságára összességében nem volt panaszuk, azonban a jakuzziban úszó zacskó és még egy – nem elemzett – úszó dolog rányomta a bélyegét a tisztaságról alkotott véleményükre. Jól elfértek a medencékben is, pihenőhely is akadt számukra elég, igaz, a látogatás alkalmával nagyon kevés vendég tartózkodott az Aquapolis-ban. Bár látszott, hogy nem a legolcsóbb padlócsempét választották a kivitelezéskor, néhányszor mégis megcsúsztak a csúszdák körüli víztócsákon. A víz és a levegő hőmérsékletét egyaránt kellemesnek tartották, de a medencetérből hiányolták a növényeket, amelyek véleményük szerint sokkal hangulatosabbá tehetnék a belső tereket. Ami a hangulatot pozitív irányba befolyásolta, az a csúszda tetejéről nyíló csodálatos kilátás a kivilágított városra. Jól eligazodtak az épület minden részében, ezt egyébként a jó elosztás, a kitáblázottság és a kedves személyzet is segítette. A medencék élményjellegével, változatosságával is elégedettek voltak. Különösen a csúszdát és az élménymedencéket emelték ki. Nyilatkozatuk szerint az étkezési lehetőségek tekintetében az Aquapolis büféi a hagyományos fürdő büfé kategóriáját merítették ki, nem kínálva diétás, kímélő ételek széles választékát.

Az ötvenes éveiben járó pár kevésbé kapta meg az elvárt élményt látogatása során. A belépő árát ők is magasnak tartották, és nem szépítette meg ezt a tényt az eltöltött idő sem. A pár mind attraktivitásban, mind egyediségben többet várt a fürdőtől. A Csendes Wellness részleg fogta meg őket leginkább, de elsősorban gyermekes családoknak ajánlják az Aquapolist. Középkorúak számára két órás tartózkodást elegendőnek véltek. Bababarát szolgáltatásokkal egyébként találkoztak próbavásárlóink (gyermekjátszó, pihenőtér, babaétel automata), de önálló gyermekmedencével nem. Szívesen részt vettek volna egyéb ingyenes száraz és vizes programokon is, de ilyeneket nem kínált a fürdő. A szaunavilágot változatosnak, csak kissé szűknek találták. Bár nem volt sok vendég a fürdőben, a szaunafülkék mégis zsúfolttá váltak. Az egyik szaunában rendezett mézes ceremóniára ugyanezen ok miatt nem fértek be vendégeink. A szaunák közvetlen közelében hiányolták a pihenő ágyakat, csak a szaunavilág külső medencéjénél sikerült lefeküdniük. Az élménymedencében véleményük szerint nagyon zavaró volt (és balesetveszélyes is), hogy a csúszda érkeztetője szinte egybenyílt az élménymedence egyéb tereivel. A levegő hőmérséklete kifejezetten hideg volt, főként a Csendes Wellnessbe vezető folyosón fáztak. Amit pozitívan értékeltek, az a tájékoztatás, információszolgáltatás, az élményelemek zökkenőmentes használata, és az öltözők, zuhanyzók felszereltsége. A tisztasággal viszont nem voltak maximálisan elégedettek.

Az eddig tapasztaltak alapján a fürdő szolgáltatásai elsősorban családoknak szólnak. Nézzük, a négy éves gyermekkel érkező 30-as pár milyen benyomásokat szerzett Szegeden? Nos, ők összességében jól érezték magukat. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy több napot töltöttek a városban, így mélyebb benyomást szerezhettek a fürdőről is. A belépő árfekvése nekik sem felelt meg, és ez nem homályosult el a bent tapasztalt élmények hatására sem. A tájékoztatás alapvetően megfelelő volt, de amikor a gyermekfelügyelet felől érdeklődtek, már feladták a leckét a beléptető személyzetnek. A karórás beléptető rendszer miatt készpénzt nem kellett volna maguknál tartaniuk, ha a büfében is tudtak volna a karórával fizetni. Ez azonban a legtöbb hazai fürdőhöz hasonlóan nem így működik az Aquapolisban sem. Az öltözők állapotát és felszereltségét ők is dicsérték, de a hőmérsékletre panaszuk volt. A medencetér viszonylagos kopársága nekik is szemet szúrt, szívesen láttak volna zöld növényeket. A medencék élményjellegével, elégedettek voltak. Különösen a csúszdapark és az élménymedencék változatossága tetszett nekik. A gyermekmedencét azonban nem találták különlegesnek, a fürdőnek nem voltak külön játékai, gyermeküket nem is vonzotta ez a medence. Kényelmesen elfértek, mind a csúszdákon, mind a medencékben és a szaunákban, pihenőágyakon. Ők is megjegyezték az alacsony vendégszámot. A csúszdák körüli víztócsák balesetveszélyére hívták fel a figyelmet, viszont pozitívan értékelték a csúszda lámpás indító rendszerét. A Csendes Wellness ötlete és kivitelezése elnyerte tetszésüket, alkalmasnak találták a kikapcsolódásra. A játszóházat különlegesen kreatívnak ítélték meg és az éjszakai fürdőzés lehetőségét is üdvözölték. Ajánlásukban fontosnak tartották megjegyezni, hogy a Csendes Wellness kifejezetten a gyermek nélkül érkezőknek, illetve a 4 éven felüli gyermekkel érkezőknek való, mivel gyermekfelügyeletet csak ettől a kortól vállalnak. A vendéglátás tekintetében ők sem kapták az elvárt minőséget és választékot, az árakat pedig magasnak ítélték.

Összegzésképpen, javasoljuk az árpolitika átgondolását, Megfontolandó a városi turisztikai szervekkel való együttműködés keretében egy információs rendszer (Touch Infok, prospektusok, stb.) kialakítása, hogy a vendégek tájékozódhassanak a város látnivalóiról, programlehetőségeiről. A spontán döntő látogatók révén ezáltal vendégéjszaka szám növekedés is elérhető. Elengedhetetlen a személyzet informáltsága a vendéget érintő minden kérdésben, a speciális kérdésekre is tudni kell válaszolni (pl. gyermekmegőrzés). A vendégek visszajelzése alapján célszerű lenne a környezet barátságosabbá tétele (a vasbetonfalak lefestése, dekoráció, növényzet elhelyezése). Nagyon fontos odafigyelni a vendégigényeknek megfelelő levegő hőmérséklet fenntartására, hiszen a nem jól megválasztott hőmérséklet kifejezetten ronthatja a látogatás élményét. Ha ezek után meg szeretnénk válaszolni a kérdést, vajon mely célcsoportnak találták ki az Aquapolist, arra jutunk nem elsősorban az 50+ korosztály az objektum célcsoportja. A fiatalok és a gyermekes család jobban érezték magukat ebben a fürdőben. Ám a fent felsorolt lépésekkel kedvére tehetünk az idősebb korosztálynak is.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés