hirdetés
hirdetés

Hoz-e a konyhára a tetőterasz-mánia a budapesti szállodáknak?

A Budapesten magasodó szállodák jelentős része nem használja ki, hogy a tetejéről csodás panoráma tárul a világ egyik legszebb fővárosára. Legalábbis így volt eddig. De mintha az utóbbi időben megmozdult volna valami. Világszerte óriási üzlet hasznosítani az ilyen ritka adottságot, sokszor fél éveket kell várni a szabad asztalra valamelyik bécsi, stockholmi vagy párizsi hasonló helyen. Mindez a hazai vendégek pénztárcáján múlna, netán a tájékozottságukon  – vagy valami máson? Laptársunk, a Privátbankár összeállításából ez is kiderül.

hirdetés

A kevésbé informálódott hazai közönség nagy része még mindig nem tud arról, hogy ünnepi családi alkalmakkor, netán külföldi vendéget kalauzolva – vagy csak egy születésnapon, a párunkkal ide látogatva – mekkora élmény egy szálloda tetején meginni egy pohár pezsgőt, miközben olyan részleteket fedezünk fel, a várost felülnézetből megszemlélve, amilyeneket eddig soha nem láttunk.

Mennyire jellemző Ön szerint, hogy  a magyar vendéglátás favorizálná a tetőbárokat? – kérdeztük Lányi-Bíró Edinától, a Budapest Marriott Hotel pr és marketing menedzserétől. A Duna-parti ház tetőteraszát csak az elnöki lakosztályt lefoglaló sztárok és magas rangú politikusok élvezhették korábban, amelynek létéről a legtöbben akkor szereztek tudomást, amikor Freddy Mercury gyakorolta ott a Tavaszi szél vizet áraszt című magyar népdalt, készülve az emlékezetes koncertre. Augusztus 20-át pedig hónapokkal előre lefoglalják, hiszen a tűzijátékot innen nézni nagy élmény.

Fotó: Marriott
Fotó: Marriott

"Az igény eddig is megvolt, de a járványidőszak után az érdeklődés a szabadtéri vendéglátás iránt növekedett. Ezek a helyek ugyanis megadják a biztonság, a szabadság érzését, főleg, ha azok a Duna-parton találhatók. Nekünk ezen a téren különleges a helyzetünk.

Az építészetileg különösen értékes Dohány utcai Continental vezérigazgatója, Géher Zoltán szerint Budapesten az a szálloda sem hirdeti, hogy tetőbárja van, amelyik tényleg rendelkezik ilyennel, mert többnyire nem tudják a folyamatos üzemelést megoldani.

Nincs erre a célra állandó személyzet, és ha van is, sokba kerül.  Hullámzó és kiszámíthatatlan a forgalom, és nagyon időjárásfüggő. Sok helyen nincs védelem az eső, a hideg, a szél, a nap ellen, mindezt kiépíteni pedig drága – mondja.

Fotó: continentalhotelbudapest.com
Fotó: continentalhotelbudapest.com


Ráadásul a tetőteraszokat sok helyen utólag alakították ki, ezért az üzemeltetés nehézkes, meg kell teremteni a raktározás, az áruszállítás, a hűtés és a melegkonyha lehetőségét. Inkább csak alkalmanként, rendezvényeknek, csoportoknak adjuk ki a legfelső szintet. Szerintem csak azok a tetőbárok mennek jól, ahol szép a kilátás, egyedi a hely, csak este tartanak nyitva, csupán italt szolgálnak fel, ha ételt is, akkor minimális választékban.

Ezek után költői a kérdés: megéri ilyet üzemeltetni?

Sima, klasszikus éttermet is nehéz rentábilisan működtetni, hát még egy tetőteraszt…

A teljes cikkett ITT olvashatják.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Pályázzon és nyerjen!

Meghosszabbított jelentkezési határidő: szeptember 30.!
Legyen részese Magyarország nemzetközi szinten is elismert szálloda- és vendéglátóipari designversenyének, a Klasszis TopDesign 2022-nek, ahol egyedül az számít, mennyire szép, különleges és egyedi az a kisebb-nagyobb szálláshely, vendéglátóegység, irodai vendéglátóhely, borászat, pincészet vagy a Horeca-szegmenst megcélzó digitális platform, innováció vagy más beszállítói termék, amely az Ön tulajdonában van vagy Ön üzemelteti. További információ és a pályázat beadása
: ITT

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk