Így védi a nőket ez a budapesti ötcsillagos szálloda

Hazánkban, évente mintegy 8000 nőnél fedeznek fel mellrákot. Ez statisztikailag azt jelenti, hogy minden nyolcadik nő szembesül a diagnózissal és 2300 nő halálát okozza.Egy szűrővizsgálat életet menthet, hiszen ha időben diagnosztizálják a daganatot, 85% esély van a túlélésre. Erre, és a nők közötti kapcsolódásra hívja fel a figyelmet októberben a The Ritz-Carlton, Budapest.

Az ötcsillagos szálloda csapata úgy döntött, hogy ebben az évben sokkal komolyabb erőfeszítéseket tesz azért, hogy felfigyeljünk a betegségre. Fontosnak tartják, hogy minél nagyobb hangsúlyt fektessünk a szűrővizsgálatok jelentőségének tudatosítására. Heti rendszerességgel jelennek meg izgalmas cikkek, amik segítenek még jobban elmélyedni a témában.

Személyes történetek a munkatársaktól
“A csapat többségében nőkből áll: munkatársak, barátok válnak így a statisztikai adatok élő példáivá. Számok helyett ismerős arcok mesélik el, hogy mennyire meghatározó tud lenni ez a betegség egy ember, egy nő életében.”- meséli Molnár Dóra, a szálloda asszisztense és a Take Care programok felelős vezetője.

A The Ritz-Carlton, Budapest ennek szellemében egy különleges kampánnyal mutatkozik be, aminek arcai nem mások, mint a saját munkatársai. 10 nő története egy kamera lencséjén keresztül. Őszinte elbeszélések, melyek rávilágítanak arra, mennyire fontos ez a pár perces szűrővizsgálat, mely kevesebb időt vesz igénybe, mint egy kávé elfogyasztása.
A Think Pink program során a The Ritz-Carlton, Budapest Kaffee Wien kávézója rózsaszínbe borul, így adva otthont a Think Pink talk délutánnak, ahol október 25-én, kedden, Bagi Renátával és vendégeivel beszélgetünk fontos témákról.

Pink koktél, kávé, desszert
“Fontos kapcsolódni egymással, fontos kérdezni és kíváncsinak lenni. Főleg, ha egy ilyen betegségről van szó. Fontos, hogy beszéljünk erről és segítsük egymást. Ezért mondtam azonnal igent, ezért osztottam meg a történetemet. Tudom hogy nem vagyok egyedül és szeretettel várok mindenkit a Think Pink talk délutánunkon.” – mondja Hirth-Pirgi Zsuzsanna a szálloda Sales & Marketing igazgatója.
A szálloda egész hónapban különleges pink koktéllal, kávéval és desszertekkel várja a vendégeket.
Női munkatársainak pedig fontos és izgalmas workshopokat szervez a hónap során, hogy még jobban megismerjék a lehetőségeiket, és hogy milyen szűrővizsgálatokon kell és tudnak részt venni.



“Fontosnak tartom, hogy a szállodánkban dolgozó Hölgyek és Urak a lehető legtöbb és legfrissebb információkhoz jussanak hozzá és mindig segítsem őket. Azért van fontos szerepünk egy vállalat életében, mert mi vagyunk talán az első hely, akihez fordulhatnak és megoszthatják velünk azokat az érzéseiket, gondjaikat, amiket a vállalaton belül mással talán nem. Így egy betegség kialakulásának helyzetében nem csak felelőségünk tanácsot adni, de segíteni őket, egyfajta védőhálót fonni köréjük és biztosítani a nyugodt és rugalmas munkaidőt, hogy gond nélkül vehessenek részt kezeléseken, valamint legyen megfelelő idejük pihenni is.” – mondja Péter Adrienn, a szálloda HR igazgatója.

Indul a sorozat
A fotósorozatot egy rózsaszín szemüveg köti össze, mely egyfajta reményt és összetartást szimbolizál. Rózsaszínben látni a világot, ami a feltétel nélküli szeretet, a női gondoskodás, összetartás és az együttérzés színe. Melegséget visz a mindennapokba és reményt ad.



A #thinkpinkrcbudapest kampány első interjúja Hirth-Pirgi Zsuzsannával a szálloda Sales & Marketing igazgatójával készült:


1.     Huszonkét évesen elvesztetted anyukádat. Hogyan változtatta ez meg az életedet?

“Hatalmas sokk volt számomra. Éppen Amerikában töltöttem a szakmai gyakorlatomat, amikor a rossz hírrel felhívott az apukám. Sohasem fogom elfelejteni azt a pillanatot.
Édesanyámmal közös álmunkat váltottam valóra, amikor Amerikába mentem gyakorlatra, ugyanis játszottunk a gondolattal, hogy odaköltözünk. A sors fintora, hogy halála miatt költöztem végül haza, hogy édesapámmal és testvéremmel újra egy országban élhessek és így kihasználhassam a közös időt a családommal.


2.    Szerinted egy ilyen élmény után megváltozik az ember élethez való kapcsolata?

Szerencsés voltam, mert volt egy csodálatos Édesapám. Példaértékű volt, ahogy mutatta nekünk az utat előre. Együtt dolgoztuk fel családként anyukám eltávozását, ennek köszönhetően a pozitív életszemléletem továbbra is megmaradt. Sajnos apukámat is elvesztettem négy éve egy balesetben, de az útmutatása mindig velem van.

Sok mindent szerettem volna még édesanyámtól tanulni. Meríteni a tudásából, a tehetségéből, többek közt a sütés-főzés területén, de nem volt rá alkalmam. Az anya-lánya kapcsolatot visszakaptam kislányom megszületésekor, csak egy másik szerepben. Sokat jelent ez nekem.

3.    Mikor érezted Édesanyád hiányát a legjobban?

Talán az első gyerekem születésekor. Borzasztóan sokkoló volt, hogy már nincs édesanyám, hogy nem tudok tanácsot kérni. Hirtelen nagyon élesen tudatosodott bennem hogy már nincs itt, hogy megnyugtasson és irányt mutasson.

4.    Lehetséges gyászból erőt meríteni?

A gyászt meg kell élni, az idő múlása enyhíti a fájdalmat. Sok kedves emlékem van, ami örökre velem marad, és bár a szüleim nem lehetnek velem, valahogy mégis mindig itt vannak. De néha visszakúszik a szomorúság, hisz oly sok mindent nem tudtam már megosztani az anyukámmal.

5.    Mennyire foglalkoztat a prevenció és te mit teszel az egészségedért?

Minden évben szűrésen veszek részt. Egyszer sem hagytam ki, és nőtársaimat is erre próbálom sarkallni. Nincs ezen mint szépíteni, ez egy szörnyű betegség, és minél korábban fedezik fel, annál nagyobb az esélye annak, hogy teljesen fel tudunk gyógyulni belőle.

6.    Mit üzennél azoknak a nőknek és lányoknak, akik szintén elvesztették az édesanyjukat?

Erre nincs egy univerzális megoldás, nem létezik egy “csodamondat”, ami segítene, hiszen mindenki másképp dolgozza fel a veszteséget. De fontos élni! Ne engedjük el az életet a bánat miatt! Használjuk inkább egyfajta mozgatórugónak. Inspiráljunk, ahogy engem inspiráltak a szüleim.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.