hirdetés
hirdetés

Keresleti válság jöhet ősszel a hazai hoteliparban

Nyáron jobb szezonra számíthat a belföldi és kiutazó turizmus mint 2019-ben, de ősszel ismét visszaesés jöhet - hangzott el a Bitport csütörtöki turisztikai konferenciáján, amelyen lapunk is részt vett.

hirdetés

Szigetvári józsef, a régióban négy ország (Magyarország, Románia, Csehország és Lengyelország) piacán egyaránt digitális turisztikai termékekkel jelenlévő Szállás Group vezérigazgatója előadásában elmondta, hogy nagy előnyünk a régióban, hogy hazánk teljes szálláshelykínálata elérhető digitálisan, míg Lengyelországban és Romániában a középosztály számára elérhető magánszálláshelyek 85 százaléka még nincs jelen az interneten, nem foglalható. Ugyanakkor azzal, hogy az NTAK-hoz hasonló rendszert az említett két országban is hamarosan bevezetik majd, és további digitális fejlesztések mgvalósítására készülnek, régiós előnyünk a közeljövőben mérséklődik majd. Szigetvári arról is beszélt, hogy kétévnyi utazási vágy halmozódott fel az emberekben, sokan nemcsak bel- hanem külföld utazást is terveznek idén. A magyar lakosság 90 százaléka tervez belföldi utazást, 67 százaléka tervez külföldi. A szakember arra számít, hogy ennek fényében mind a bel- mind a kiutazási szezon túlszárnyalja majd a 2019-es évek eredményeit.

Fotó: Depositphotos
Fotó: Depositphotos

A covid alatt az internetes rendelésen, vásárláson edződött fogyasztók egyre inkább az utazásaikat is a világhálón, önállóan bonyolítják. A lengyelek egészen leszoktak az utazási irodák igénybevételéről, 92 százalékban már interneten foglalnak. A cseheknél 77-ről 85 százalékra nőtt ez az arány a covid alatt, Romániában azonban még mindig a lakosság 65 százaléka ragaszkodik stabilan az utazási irodák szolgáltatásaihoz, A felső tízezer, vagyis a lakosság 15 százaléka számára azonban felértékelődik az utaztatók szerepe. Ők a közeli országok helyett távoli, egzotikus úti célokba is utaznak, ezt azonban váratlan bonyodalmak nélkül, biztonságban szeretnék megvalósítani, amire az utazási irodák gyakorlata, kapcsolatrendszere nyújt garanciát. A szakember rámutatott, turisztikai igények szempontból a régió különböző nemzetei nem különböznek egymástól, az ár az egyik legfontosabb szempont és a szolgáltatások tekintetében is ugyanazt keresik az emberek.

Alapvető igénnyé vált a covid alatt, hogy a szálláshelyeket online, gyors összehasonlítás után ki lehessen választani, le lehessen foglalni, és egy-két gomnyomással ki is lehessen fizetni. Fontos kihívás a digitalizáció előretörésével a hotelek számára, hogy az online felületeken vizuálisan, szöveges formában pedig nagyon tömören, akár egy mondatban össze tudják foglalni szolgáltatásaik lényegét. Szigetvári arra is felhívta a figyelmet, hogy bankszövetségi adatok alapján az utóbbi fél év alatt széles társadalmi szinten jelentős jövedelemmennyiség halmozódott fel hazánkban, ugyanakkor ez a háború okozta válság begyűrűzésével, inflációval, áremelkedésekkel legkésőbb novemberre végképp ki is merülhet, ezért érdemes foglalkozni már most azzal, mit tudnak tenni a hotelek egy esetleges őszi komoly kereslet-visszaesés esetén.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0.0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 

Figyelem - új mailcímek!

Felhívjuk figyelmüket, hogy email-címeink megváltoztak. Közleményeiket, híreiket, meghívóikat a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  és a  This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  email-címekre várjuk. Központi email-címünk: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .

A korábbi email-címeinkre küldött tartalmak nem jutnak hozzánk. Kérjük, az új email-címekre frissítsék a listáikon a nevünk mellett az adatokat. Köszönjük!

hirdetés
hirdetés

Megjelent a Pont itt Magazin!

Friss lapszámunk fókuszában a szezonnyitás és a fenntarthatóság áll.

Találkozzunk a Facebookon!

Partnerünk