Összefognak a hazai szállodások

Augusztus 10-én megalakult az MSZÉSZ társadalmi felelősségvállalást képviselő CSR-szekciója. A Mamaison Andrássy Hotelben megtartott első ülést megelőzte néhány budapesti szálloda összefogása, aminek eredményeképpen megszületett a hotelhero.hu weboldal is.

A CSR fontosságáról és az eddigi lépésekről Anek Dóra (Director of Sales and Residence Manager Andrássy Hotel) számolt be a közelmúltban, a július 28-i szállodaszövetségi közgyűlésen.

Az alakuló ülésen is Anek Dóra (Director of Sales and Residence Manager Andrássy Hotel) ismertette a CSR-szekció céljait: hírt adni a csatlakozó szállodák közelmúltban végzett jótékonysági tevékenységéről, valamint összefogással demonstrálni, hogy bár a járványhelyzet egyik legnagyobb áldozata a turizmus, és azon belül a szállodaszakma, de a rászorulókért érzett felelősségvállalás ilyenkor is érvényre kell, hogy jusson.

A HotelHero alapítói nemrégiben kiválasztották az első összefogás kezdeményezettjét, a Veni Vidi Vici Alapítványt, amely halmozottan hátrányos helyzetű gyermekeket támogat. Gyenge Hajnalka elmondta, támogatóiktól elsősorban nem anyagi segítséget várnak el, sokkal inkább önkéntes munkát, tárgyi segítséget és akár ötleteket a továbblépésükhöz. A Dunakeszin működő speciális iskola szeptember eleji nagytakarítását választotta a HotelHero az első közös akciónak.

Sárvári-Deák Zsófia, a MSZÉSZ főtitkára üdvözölte a kezdeményezést. A COVID-járvány első hulláma alatt a MSZÉSZ rengeteg, adományozással kapcsolatos megkeresést kapott és végezte a kórházak számára szánt szállítmányok koordinálását, bár ez a tevékenység rendkívül nagy terhet rótt a titkárság munkatársaira. A jövőben az ilyen jellegű összefogás koordinálását is átveheti a CSR-szekció.

A HotelHero alapítói:

CPI Hotels (képviseli: Nagy-Szász István és Anek Dóra)

Mystery Hotel Budapest (Nonn Ákos)

Zeina Hotels (Zsiros-Varga Kitti)

Kempinski Hotel Corvinus Budapest (Dudás Ildikó)

Marriott Hotels (Kocsis Mária)

Royal Club Hotel Visegrád (Belán Miklós)

 

A CSR szekció augusztus 10-i megalakulásakor csatlakoztak:

Erzsébet Királyné Szálloda Gödöllő (Bánszki Bettina)

New York Palace Kft (Kun-Czellár Krisztina és Szűcs Áron)

Danubius Hotels Zrt (Zentai Alíz)

ACCENT Hotels (Bartos Balázs)

Marylin Beatrix (egyéni vállalkozó) A CSR szekció várja további szállodák csatlakozását a hotelhero.hu weboldalon.

Forrás: doingGood


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet” 

 Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról 

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.