Zárás alatt nyitva: Miskolctapolcán

Sorozatunkban azokba a házakba engednek az ott lévők bepillantást, ahová ma is érkezhet, ahol most is megszállhat a vendég. Miskolctapolca esetén szóba került, a közelgő húsvét kapcsán, egy valós újranyitási tervről szóló latolgatás.

Most a miskolctapolcai Avalon & Resort SPA helyzetét ismerjük meg a ház igazgatójának, Poncsák Pál segítségével.

- Ahogy az első hullám elindult, és bejelentették a lezárásokat, mi is becsuktuk a házat, azonban az elsők közt lehettünk az országban, akik ismét nyitottak, hiszen május 5-től nyitva vagyunk ismét. De mivel Budapesten például a kijárási tilalmat csak május 25-tel oldották fel - addig szinte alig-alig érkezett vendég.

A nyárra viszont nem panaszkodhatunk, sőt... Ilyen nyarat nem zártunk talán sok-sok éve már: az előző év augusztusához képest 2020-ban 94 százalékos töltöttséggel zártuk, pedig 2019-ben is magasan, 89 százalékot teljesítettünk. És időközben árat is emeltünk, mégis folyamatosan szinte teltházzal ment nyáron a szálláshely.

Arra nagyon büszkék vagyunk, hogy mindenkit megtartottunk a munkavállalóink közül - pedig 150-en dolgozunk a csapatban -, csak azok mentek el tőlünk a három hullám idején, akik sajátmaguk döntöttek erről. De az ő választásukat is meg lehet érteni. Például az a felszolgáló, akinek szervízdíjas fizetése volt, ámde a lezárások miatt nincs kiszolgálás az asztaloknál, érthető, hogy inkább ehelyett az építőiparban helyezkedett el.

Most is nyitva a ház, és Miskolc közelsége miatt van is néhány üzleti utazónk, azonban természetesen ez a szám nem számottetvő és átütő, várjuk nagyon a valóságos nyitást. Én májusra tenném ezt az időszakot, de lehet, hogy későbbi időpont lesz belőle, hiszen ez az átoltottság mértékétől és a kormány rendeletétől függ.

Az biztos, hogy a házunk most nyitva, azonban a wellness részleget - a rendeletek értelmében - lezártuk, és azért azzal nem árulok el nagy titkot a kollégáknak, hogy ez elég nagy költségmegtakarítást is jelent.

A covid eddigi három hullámának időszakát arra is fordítottuk, hogy a házban elvégeztük a szükséges felújításokat, illetve új egységeket építettünk hozzá. Így jött létre az első hullám idején egy zárt légterű játszóház, mintegy 400 nm2-en, ahol a legmenőbb játékok várják a legkisebb vendégeinket, ezt az új létesítményt június 12-vel adtuk át.

Valamint decemberre megnyithattunk egy új, 15 szobás, Erdei szárnynak nevezett prémium részleget, az erdőhöz legközelebb eső területünkön, kéznyújtásnyira a természettől, ahol full prémium kategóriás luxusapartmanokkkal várjuk a hozzánk érkező igényes vendégkört.

Most pedig egy borraktárat építünk 120 nm-nyi területen, ahol exkluzív borprogramok is lebonyolíthatók majd, amint kész lesz, májusra tervezzük a nyitást.

Megmondom őszintén, a jelenlegi járványügyi helyzetben az idei húsvéttal nem számolnánk, inkább a májusban reménykedünk, hátha addigra elegendő mértékű lesz az átoltottság.

Forrás: Turizmus Online

KSH: a vendégéjszakák száma 19, a vendégeké 23 százalékkal nőtt 2023 februárjához képest

A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 14, a külföldi vendégéjszakáké 24 százalékkal emelkedett.
Sajátos akciót hirdetett a leégett hotel - saját vendégei építhetik újjá

Adománygyűjtő akciót hirdetett a visegrádi hotel vezetősége.
A hotel, amely csak vonattal érkező vendégeket fogad

Norvégia legnagyobb fjordja közelében, gyönyörű környezetben fekszik a Vatnahalsen Hotel.
Luxusszálloda egy XVII. századi kastélyból

A Château Neercanne egykor bárók otthona volt, ma Michelin-csillagos étterme miatt Hollandia kedvelt luxusszállodájává vált.
Szallas.hu: húsvéti locsolkodás helyett wellnesshotelben lazulás

A négynapos húsvéti hosszú hétvége és a tavaszi szünet sok magyarnak üdüléssel telik a szállásfoglaló portál adatai szerint.
Méhlegelő és gólyafészek: az ötcsillagos tokaji ház zöld szintet lépett

A Minaro Hotel Tokaj MGallery Magyarországon másodikként megszerezte a Green Key minősítést.
MTÜ: arattak Budapest és a fürdővárosok szálláshelyei az idei első hosszú hétvégén

Erős forgalom jellemezte a turisztikai szezonnyitónak is tekinthető március 15-i hosszú hétvégét, írták friss közleményükben.
Miért fontos, hogy őszinte legyen a recepciós mosolya?

Utazni, új helyeket megtapasztalni élmény, de vajon élmény lehet-e egy ilyen helyen dolgozni?
Az Év Alvásbarát Szállodája ez a belvárosi hotel lett

Átadták az Alvásbarát Szálloda idei minősítési díjait az Alvás Világnapja alkalmából a Magyar Tudományos Akadémián.
Újabb hétvége, újabb tűz  egy hotelben

Újabb hétvége, újabb tűz egy hotelben

Ezúttal egy etyeki szálláshelyen égett a berendezés.

Interjú

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.
„Egy B2B vásárt részesítenénk előnyben, ahol a szakmai tapasztalatcsere venné át a főszerepet”

Molnár Judittal, a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) elnökével beszélgettünk.
Történetek a Várból: végre nem hajtott végrehajtásról, kitiltott turistabuszok behajtásáról

Sokak előtt ismert a Ruszwurm Cukrászda tulajdonosa, Szamos Miklós és a Budavári Önkormányzat jelenlegi vezetője, Váradiné Naszályi Márta polgármester között zajló vita. Erről és a turistabuszok ügyéről is beszélgettünk.