DANOVA cikkek
Ferihegyen a vakokra és gyengénlátókra is gondolnak
A DANOVA-projekt zárásával a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér első európai légikikötőként biztosít független beltéri navigációs applikációt vak és gyengén látó utasok számára. Az európai uniós támogatással megvalósuló fejlesztésnek köszönhetően a budapesti repülőtéren minden eddiginél könnyebbé vált a kísérő nélküli tájékozódás és navigáció az érintettek számára. A Budapest Airport emellett saját költségvetésből, 31 ezer euró értékben, 1100 méter hosszan taktilis sávokat helyezett ki az utasforgalmi területeken.
Önálló közlekedés - mindenkinek
Európában több, mint 30 millió vak és gyengénlátó él, aki nem tud önállóan közlekedni, mert az európai közlekedési rendszerek több mint 96%-a -különösen a Duna régióban- nem teljesen akadálymentesített a látáskárosultak számára. Az Uniós Interreg Danube kutatás-fejlesztési keretprogram azért jött létre, hogy a vak- és gyengénlátó utasok számára teljes mértékben önállóan hozzáférhetőek legyenek a repülőterek, kikötők illetve a vasút- és buszállomások. A BKK és a Budapest Airport közös -online- sajtótájékoztatóján jártunk.