Roland Berger cikkek
Így lehet versenyképes egy szálloda a digitális világban
A hotelfoglalások több mint 50 százaléka immár digitális csatornákon keresztül történik. A Roland Berger és az Osztrák Szállodaszövetség (ÖHV) új, „Szállodaipar 4.0 – Erőfölényben a digitális megoldások a vendégek megszerzésében, és a szállodai működés hatékonyságának növelésében” című tanulmányában a nemzetközi szállodák és a turisztikai, illetve szállodaipari start-upok online tevékenységét vizsgálta. A kutatás főbb megállapításai szerint az európai online foglalások 18 százalékát a vendégek útközben hajtják végre. 2020-ra az európai lakosság 44 százaléka digitális bennszülöttnek nevezhető majd, ami még lényegesebbé teszi a digitális foglalási eszközök használatát. A szállodák több mint kétharmada gyűjt rendszeresen adatokat a vendégekről, azonban kevesebb, mint felük használja fel ezeket tudatosan, személyre szóló ajánlatok készítése céljából.
Hol állunk a nemzetközi versenyben?
A Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma öt év alatt 45%-kal nőtt, de az egy főre jutó fajlagos turisztikai mutatók továbbra is alacsonyak, van tér a további növekedésre. A Roland Berger tanácsadó cég 13 európai város turisztikai teljesítményét összehasonlító tanulmánya szerint akár egymilliárd eurós bevételnövekedés érhető el Budapest számára három–öt éves távon. A kulturális és éjszakai élet felpezsdülése, az éttermek fejlődése, az egyre gyakoribbá váló filmforgatások, illetve a közösségi szállásmegosztás előretörése mind hozzájárul a magyar főváros turisztikai fejlődéséhez.
Középtávon akár egymilliárd euróval nőhet Budapest turisztikai bevétele
A Budapesten eltöltött vendégéjszakák száma 5 év alatt 45%-kal nőtt, de az egy főre jutó fajlagos turisztikai mutatók továbbra is alacsonyak, van tér a további növekedésre. A Roland Berger tanácsadó cég 13 európai várossal készített összehasonlító tanulmánya szerint akár 1 milliárd eurós bevételnövekedés érhető el Budapest számára 3-5 éves távon. A kulturális- és éjszakai élet felpezsdülése, az éttermek fejlődése, az egyre gyakoribbá váló filmforgatások, illetve a közösségi szállásmegosztás előretörése mind hozzájárul a magyar főváros turisztikai fejlődéséhez.