Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

A 260 ember életét követelő tragédia felderítésében most a cél az események sorrendjének rekonstruálása és a balesethez hozzájáruló tényezők azonosítása, írta meg a Reuters híre alapján Klasszis Csoport-beli laptársunk, a Privatbankar.hu.

Mint írják, India polgári légiközlekedési minisztériuma csütörtökön közölte, hogy jelenleg is zajlik a júniusi légikatasztrófa részletes kivizsgálása.


Fotó: MTI/EPA/Szidharaj Szolanki

A repülőgép feketedobozait – a pilótafülke hangrögzítőjét (CVR) és a repülési adatrögzítőt (FDR) – néhány nappal a baleset után sikerült megtalálni: az egyiket június 13-án egy ház tetején, a másikat pedig június 16-án a roncsok között.

A berendezéseket kedden szállították a fővárosba, Delhibe, ahol az Indiai Légiközlekedési Balesetvizsgáló Hivatal (AAIB) vezetésével egy szakértői csapat megkezdte az adatok kiolvasását – közölte a minisztérium.

A pilótafülkéből származó feketedobozból sikeresen kiemelték a Crash Protection Module-t (CPM), majd sikeresen hozzáfértek a memóriamodulhoz is, és letöltötték az adatokat. Jelenleg folyik a CVR és FDR elemzése, állt a közleményben.

A CPM a feketedoboz egyik legfontosabb eleme, amely megóvja az adatokat a becsapódáskor keletkező károsodásoktól, míg a CVR a fedélzeti kommunikációt rögzítő eszköz.

A katasztrófa nyomán újra reflektorfénybe került a légitársaságok hanyag szabálykezelése Indiában. Az ország légügyi hatósága kedden arról számolt be, hogy

Mumbai és Delhi repülőterein – India két legforgalmasabb légikikötőjében – több olyan esetet találtak, ahol ugyanazok a műszaki hibák ismétlődtek meg a repülőgépeken.

A Reuters korábban beszámolt arról is, hogy a hatóság már figyelmeztette az Air Indiát:

a légitársaság több alkalommal is olyan gépeket engedett felszállni, amelyeknél lejárt az életmentő berendezések kötelező ellenőrzése. Az Air Indiát figyelmeztették a pilóták munkaidő-beosztásával és felügyeletével kapcsolatos szabályszegések miatt is.


Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.