Mint írják, India polgári légiközlekedési minisztériuma csütörtökön közölte, hogy jelenleg is zajlik a júniusi légikatasztrófa részletes kivizsgálása.
Fotó: MTI/EPA/Szidharaj Szolanki
A repülőgép feketedobozait – a pilótafülke hangrögzítőjét (CVR) és a repülési adatrögzítőt (FDR) – néhány nappal a baleset után sikerült megtalálni: az egyiket június 13-án egy ház tetején, a másikat pedig június 16-án a roncsok között.
A berendezéseket kedden szállították a fővárosba, Delhibe, ahol az Indiai Légiközlekedési Balesetvizsgáló Hivatal (AAIB) vezetésével egy szakértői csapat megkezdte az adatok kiolvasását – közölte a minisztérium.
A pilótafülkéből származó feketedobozból sikeresen kiemelték a Crash Protection Module-t (CPM), majd sikeresen hozzáfértek a memóriamodulhoz is, és letöltötték az adatokat. Jelenleg folyik a CVR és FDR elemzése, állt a közleményben.
A CPM a feketedoboz egyik legfontosabb eleme, amely megóvja az adatokat a becsapódáskor keletkező károsodásoktól, míg a CVR a fedélzeti kommunikációt rögzítő eszköz.
A katasztrófa nyomán újra reflektorfénybe került a légitársaságok hanyag szabálykezelése Indiában. Az ország légügyi hatósága kedden arról számolt be, hogy
Mumbai és Delhi repülőterein – India két legforgalmasabb légikikötőjében – több olyan esetet találtak, ahol ugyanazok a műszaki hibák ismétlődtek meg a repülőgépeken.
A Reuters korábban beszámolt arról is, hogy a hatóság már figyelmeztette az Air Indiát:
a légitársaság több alkalommal is olyan gépeket engedett felszállni, amelyeknél lejárt az életmentő berendezések kötelező ellenőrzése. Az Air Indiát figyelmeztették a pilóták munkaidő-beosztásával és felügyeletével kapcsolatos szabályszegések miatt is.