MTÜ: többen utaztak a téli szünetben, a kétfős foglalások voltak a leggyakoribbak

MTÜ: többen utaztak a téli szünetben, a kétfős foglalások voltak a leggyakoribbak 

A téli vakáció alatt 6 százalékkal többen indultak pihenni, mint ilyenkor egy évvel korábban.
Így utazunk mi

Így utazunk mi 

Ötféle hazai utazótípus van, az MTÜ vizsgálatának megállapítása szerint.

A hétvégére koncentrálódtak a magyarok belföldi utazásai 

Rövidült, miközben gyakoribbá vált a belföldi nyaralás: az elmúlt 3 hónapban minden második belföldi szállásfoglalás csupán 1 vagy 2 éjszakára szólt. A Szallas.hu friss elemzése szerint azonban a turisztikai szektor így is jobban teljesített, mint tavaly: a harmadik negyedévben 8 százalék feletti volt a növekedés. A legnagyobb zsúfoltságot a Siófokon szabadságukat töltők élhették át, míg egy átlagos kikapcsolódásra 54.297 – SZÉP-kártyás fizetés esetén 61.580 - forintot költöttünk. 

A külföldi utak negyedét szervezték utazási irodán keresztül a magyarok 

2015-ben a magyar lakosság 21%-a utazott legalább egy alkalommal külföldre többnapos, turisztikai út keretében, és a külföldi utazások egynegyedét szervezték utazási iroda segítségével. A többnapos, egyénileg szervezett utazások 13%-ánál interneten foglalták le a fő közlekedési eszközt, 12%-uk szálláshoz is ily módon jutott.
A bécsiek több mint a fele Ausztriában nyaral

A bécsiek több mint a fele Ausztriában nyaral 

A Bécsi Gazdasági Kamara felmérése szerint minden negyedik bécsi otthon tölti a nyári szabadságát. Az osztrák főváros lakói összesen 183 millió eurót költenek szabadidős programokra, főleg a természetben keresnek felüdülést, de szívesen sétálgatnak a városban vagy üldögélnek a kerthelyiségekben is.
Hogyan csábítsuk belföldi utazásra az Y-generációt?

Hogyan csábítsuk belföldi utazásra az Y-generációt? 

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y-generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni - derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója, dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

A nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz 

A Magyar Turizmus Zrt. 2013-as belföldi kampánya egy-egy utazásra ösztönző életérzés és hangulat megjelenítésével népszerűsíti a hazai turisztikai termékeket. A tavaszi időszak „ébredés” hívószava után a nyár a fesztiváloké és a vízparti üdülésé lesz. „Nem csak vízpart!” szlogennel „zsongani” hívják a nyaralásra vágyókat, a középpontban a főváros, a Velencei-tó és környéke, valamint a balatoni régió áll. A kampány fontos célja, hogy a SZÉP kártya szálláshelyi felhasználását is erősítse a belföldi turizmus élénkítése érdekében.
Belföldi szállásfoglalás – egy éjszakás kaland?

Belföldi szállásfoglalás – egy éjszakás kaland? 

Jelentősen csökkent a szállodák népszerűsége a belföldi szállástípusok körében, míg az olcsóbb szolgáltatásokat kínáló apartmanok és vendégházak a tavalyinál több vendéget fogadtak – derült ki a Szallas.hu szezonzáró adataiból. A legnépszerűbb belföldi utazási célok idén is a fürdővárosok voltak, azonban a többség már csak egy éjszakát nyaral.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!