Borexport cikkek
Többet kevesebbért
Márciusban és áprilisban mérséklődött a hazai borok belföldi feldolgozói értékesítési árának emelkedése, derül ki az Agrárközgazdasági Intézet (AKI) legfrissebb borpiaci jelentéséből.
Ötven magyar bor a Berlini Magyar Szüreten
A magyar borok egyik legjelentősebb exportpiacán, Németországban mutatkoztak be a magyar borok az Agrármarketing Centrum (AMC) és Magyarország Berlini Nagykövetsége együttműködésével a Berlini Magyar Szüreten - közölte az AMC pénteken az MTI-vel.
Új utakon a borexport
A jó adottságok nem elegendőek, a lehetőségeket aktívabban formálva és kihasználva kell tenni a nagyságrendileg jóval erősebb magyar borexportért – emelte ki Bencsik Dávid, az Agrárminisztérium nemzetközi kapcsolatokért felelős helyettes államtitkára a szakértőkből és borászokból álló szekszárdi kerekasztal-beszélgetésen.
Indul a borászatok exportfejlesztési képzése
Már lehet jelentkezni az Agrármarketing Centrum képzésére, amely a magyar borászatok exporttevékenységét támogatja egy 5 héten át tartó online előadássorozattal. Az egyedülálló programsorozat átfogó és országspecifikus információkkal ismerteti meg a külpiacokon jelen lévő és újként belépő magyar borászatokat.
Egyre keresettebb a magyar bor a külpiacokon
Magyarország az idén az első fél évben 349 ezer hektoliter bort exportált, 5,2 százalékkal többet, mint egy évvel korábban; az elsődleges kereskedelmi partnerek továbbra is az európai országok, de folyamatosan bővülnek az Európán kívüli eladások is.
Minőség és marketing a piacszerzés kulcsa
Csak kiváló minőséggel és jól szervezett marketingmunkával tud sikereket elérni magyar borászat az Amerikai Egyesült Államokban – állapították meg Magyar bor helyzete az amerikai piacon címmel tartott pécsi bormarketing-tanácskozás résztvevői. Dán Károly New York-i magyar konzul szerint megfelelő koordinációval és hosszú távú elkötelezettséggel minden feltétel adott, hogy a magyar borok sikeresek legyenek az amerikai piacon - írja az Agromonitor.