Azok az országok, amelyek az elmúlt 20 évben sikeresen betörtek boraikkal az USA-ba, hosszú távú stratégiával érték el céljukat. A New York-i magyar konzul példaként említette az ausztrál, az új-zélandi és a chilei modellt. Ahhoz, hogy valaki belépjen egy annyira szabályozott és szervezett piacra, mint az amerikai, elengedhetetlen, hogy legyenek USA-beli kapcsolatai, amelyek szakmai háttérrel és presztízzsel rendelkeznek – hívta fel a figyelmet Dán Károly. A New York-i magyar konzul szerint a magyar borvidékek elő tudják állítani a kellő mennyiségű és minőségű bort, amivel már érdemes piacra lépni. Ehhez azonban össze kell fogniuk a borosgazdáknak – mutatott rá.
Fejlesztésre szorulónak nevezte a magyar bormarketinget Tiffán Zsolt, fideszes országgyűléso képviselő. A politikus a „keleti part” meghódításának lehetőségét abban látja, ha borvidéki szinten integrálódnak a kistermelők, és így jól pozícionált borok kerülnek a piacra, amelyek megalapozzák a borvidékek „nagy” borainak fogadtatását. (forrás: Agromonitor)