Ez történt cikkek
Átrendeződnek a küldő piacok
Nemcsak hazánkban, hanem Európa legtöbb fogadó országában is jelentősen visszaesett a turizmus az idén júniusban, tudtuk meg dr. Budai Zoltán helyettes államtitkár legutóbbi sajtótájékoztatóján. Aligha vigasztalja a magyar szolgáltatókat, hogy a Sol Melia szállodalánc 2002-t az első féléves adatok alapján a spanyol turizmus legrosszabb évének prognosztizálja, és Franciaországban 20, Németországban 8, Svájcban pedig 7 százalékkal csökkent a szállodai forgalom. A legfőbb kiváltó okok mindenhol azonosak: a gazdasági visszaesés, a focivébé, majd az árvizekkel járó időjárás. Ráadásul e három tényező egyszerre érintette a legnagyobb küldő ország, Németország polgárait.
Zala megye zarándokai
Két éve van jelen Zala megyében a teljes körű idegenforgalmi szolgáltatást nyújtó – Neckermann Utazási Iroda. Szolgáltatásaik mind szélesebb körben történő megismertetése érdekében a Horvát és a Máltai Idegenforgalmi Hivatallal közösen zenés, táncos bemutatkozó napot tartottak Nagykanizsán.
A forgalom további visszaesésére számítanak
A korábbi években megszokott nyüzsgés helyett viszonylagos csend és nyugalom fogadta Balatonfüreden a Hotel Annabellában a Szállodaszövetség tavaszi tagértekezletére érkezőket. A visszafogottság oka viszonylag egyértelmű: a tavaly tapasztalt szállodai forgalomcsökkenés az idén is folytatódik, és kevesen látják még a fényt az alagút végén.
BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. Spanyol örömtánc – magyar ünnepelt
Két dolog hozta lázba a spanyol fővárost május idusán: a Bajnokok Ligája döntőjében nyert imádott csapatuk, a Real Madrid, és elhozta a kupát, a másik, hogy elérkezett a város védőszentjének, Szent Izidornak ünnepe. E két okból egy is bőven elég lett volna, hogy senki ne dolgozzon, egész nap inkább táncoljanak, énekeljenek, egyik fieszta kövesse a másikat. Így azonban szinte leírhatatlan az az örömparádé, amelyben a BTH magyar csapata – a város főterén, a Plaza Mayoron – részt vett.
Mérleg és várható tendenciák
Közel 400 polgármester, parlamenti képviselő és turisztikai szakember vett részt márciusban azon a konferencián, amely az önkormányzatok és a turizmus kapcsolatrendszerét próbálta feltárni.
Ha 2002, akkor Budapest
Olyan sokan jöttek el a BTH Turisztikai Szolgáltató Kht. március 26-i sajtótájékoztatójára a Hotel Gellértbe, hogy aki késett, annak csak állóhely jutott, szinte egy tűt sem lehetett leejteni. Fekete László, a BTH ügyvezető igazgatója bemutatta cégét, feladatait, hogy alakult a fővárosban 2001-ben a vendégéjszakák száma, arról is informálta a szakmai hallgatóságot, milyen médiában írtak, tudósítottak tavaly Budapestről, és milyen megjelenések várhatók az idén. A prezentáció végén kérdésekkel záporozták az igazgatót: közbiztonság, parkolás, turisták közlekedése a fővárosban, ezek a témák érdekelték leginkább a hallgatóságot.
Minden, amit a turizmusról tudni kell
Az on-line piacra lépésének hazánkban szinte nincsenek korlátai. Egy utazási iroda turisztikai termékeinek, szolgáltatásainak a világhálón való megjelenése alacsony költségekkel is megvalósítható. Ennek ellenére a magyar utazási irodák nagy része még nem ismerte fel az internet kínálta lehetőségeket. Ugyanakkor a turisztikai szolgáltatók közül az utazási irodákról elmondható, hogy a legnagyobb arányban jelen vannak az on-line utazási piacon. Cikkünkben az on-line utazási irodákkal foglalkozunk, bemutatjuk, melyik szakportálnak mi az erőssége, és milyen információkat találhatnak az utazni vágyók. Ma Magyarországon a klasszikus értelemben vett virtuális utazási iroda – ilyen az amerikai travelocity.com, amely a hagyományos működési formákat, fizikai tevékenységet teljes mértékben az információs technika eszközeivel helyettesíti, és nem áll mögötte egy turisztikai hátteret biztosító valós utazási iroda – az on-line turisztikai piacon egyátalán nem fordul elő.