World Travel Monitor cikkek
![A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét](https://turizmusonline.hu/i/5/7/f/a/b/0/1/3/6/4/e/a/f/0/a/d/1/4/9/8/a-nemet-beutazo-turizmus-meghaladja-az-europai-versenytarsaket_md.jpg)
A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét
Németország mint úticél közkedveltsége az európai versenyben a nehéz keretfeltételek ellenére továbbra is átlagon felüli növekedést mutat. Ezt alátámasztja a World Travel Monitor adatainak köztes kiértékelése januártól augusztusig az IPK International piackutató intézet által a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában. Ez alapján az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt, bár az európaiak külföldi utazásainak száma összesen ebben az időszakban csupán 2,5 százalékos növekedést mutat. A németországi beutazó turizmus számára Európa messze a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.
![Szerényebb évet jósolnak a világ turizmusa számára 2019-ben](https://turizmusonline.hu/i/d/0/7/f/f/c/0/9/6/3/1/3/0/0/a/c/e/1/4/0/szerenyebb-evet-josolnak-a-vilag-turizmusa-szamara-2019-ben_md.jpg)
Szerényebb évet jósolnak a világ turizmusa számára 2019-ben
2018-ban 5,5 százalékkal nőtt világszerte a nemzetközi utazások száma és elérte az 1,4 milliárdot - adta hírül az IPK piackutató cég 60 országban végzett legfrissebb kutatásainak eredményeit a World Travel Monitorban. Az adatokat, a globális turizmus legújabb trendjeit Európa egyik legnagyobb utazási vásárán, a berlini ITB-n mutatták be, amely tegnap kezdődött és vasárnapig tart.
![Kié a luxus?](https://turizmusonline.hu/i/6/0/2/a/3/a/d/9/c/b/3/6/1/f/4/c/8/e/9/e/kie-a-luxus_md.jpg)
Kié a luxus?
Kik jönnek Magyarországra luxust keresve? Kik mennek el innen ugyanezzel a céllal? Mivel lehet megfogni őket? A WTM kutatásai alapján az 1980 és 2000 között születettek a luxusutazások felének résztvevői. Milyen tapasztalataik vannak ezzel a korosztállyal kapcsolatban a hazai szakembereknek? Utánajártunk.
Az Y generáció adja a luxus utazások felét
A bébi boomer, az X generáció után az Y, vagy más néven ezredfordulós nemzedék a következő nagy piac a nemzetközi turizmus számára. Az 1980 és 2000 között születetteket sorolják az utóbbi csoportba. Jellemző rájuk a technológiában való jártasság, a magas iskolázottság, az interneten és a digitális kommunikáción történt szocializáció. Az ezredfordulós nemzedék rajong a városlátogatásért, szeret utazásra áldozni, olyannyira, hogy jelenleg a luxus utazások felének ők a résztvevői - állapítja meg a World Travel Monitor különkiadása, az IPK International gondozásában.
![Már népszerűbb a városlátogatás mint a tengerparti üdülés](https://turizmusonline.hu/i/d/b/a/4/d/5/9/9/1/c/3/a/4/4/2/6/5/0/8/5/mar-nepszerubb-a-varoslatogatas-mint-a-tengerparti-udules_md.jpg)
Már népszerűbb a városlátogatás mint a tengerparti üdülés
Az elmúlt 10 évben négyszer olyan ütemben növekedett a városlátogatások száma mint a nemzetközi üdüléseké. Évek óta ez a legrohamosabban bővülő szegmens a nemzetközi szabadidős turizmusban Európa-, Ázsia-, Észak- és Dél-Amerika-szerte - állapítja meg a World Travel Monitor.
Komoly kihívások előtt
Idén volt ötvenéves a berlini utazási seregszemle, az ITB, amelyre mintegy 120 ezer szakmai résztvevő érkezett. A jubileumi örömbe azonban nem kevés üröm is vegyült: a vásáron elhangzott előadások szerint a menekültválság, a gazdasági lassulás, valamint a terrorizmus Európát és a környező kontinenseket új kihívások elé állítja: a nemzetközi turizmus növekedése lassulni fog, sokan idén inkább belföldön nyaralnak.