A   német   beutazó   turizmus   meghaladja   az   európai versenytársakét

A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét 

Németország mint úticél közkedveltsége az európai versenyben a nehéz keretfeltételek ellenére továbbra is átlagon felüli növekedést mutat. Ezt alátámasztja a World Travel Monitor adatainak köztes kiértékelése januártól augusztusig az IPK International piackutató intézet által a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában. Ez alapján az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt, bár az európaiak külföldi utazásainak száma összesen ebben az időszakban csupán 2,5 százalékos növekedést mutat. A németországi beutazó turizmus számára Európa messze a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.
Szerényebb évet jósolnak a világ turizmusa számára 2019-ben

Szerényebb évet jósolnak a világ turizmusa számára 2019-ben 

2018-ban 5,5 százalékkal nőtt világszerte a nemzetközi utazások száma és elérte az 1,4 milliárdot - adta hírül az IPK piackutató cég 60 országban végzett legfrissebb kutatásainak eredményeit a World Travel Monitorban. Az adatokat, a globális turizmus legújabb trendjeit Európa egyik legnagyobb utazási vásárán, a berlini ITB-n mutatták be, amely tegnap kezdődött és vasárnapig tart.
Kié a luxus?

Kié a luxus? 

Kik jönnek Magyarországra luxust keresve? Kik mennek el innen ugyanezzel a céllal? Mivel lehet megfogni őket? A WTM kutatásai alapján az 1980 és 2000 között születettek a luxusutazások felének résztvevői. Milyen tapasztalataik vannak ezzel a korosztállyal kapcsolatban a hazai szakembereknek? Utánajártunk.

Az Y generáció adja a luxus utazások felét 

A bébi boomer, az X generáció után az Y, vagy más néven ezredfordulós nemzedék a következő nagy piac a nemzetközi turizmus számára. Az 1980 és 2000 között születetteket sorolják az utóbbi csoportba. Jellemző rájuk a technológiában való jártasság, a magas iskolázottság, az interneten és a digitális kommunikáción történt szocializáció. Az ezredfordulós nemzedék rajong a városlátogatásért, szeret utazásra áldozni, olyannyira, hogy jelenleg a luxus utazások felének ők a résztvevői - állapítja meg a World Travel Monitor különkiadása, az IPK International gondozásában.
Már népszerűbb a városlátogatás mint a tengerparti üdülés

Már népszerűbb a városlátogatás mint a tengerparti üdülés 

Az elmúlt 10 évben négyszer olyan ütemben növekedett a városlátogatások száma mint a nemzetközi üdüléseké. Évek óta ez a legrohamosabban bővülő szegmens a nemzetközi szabadidős turizmusban Európa-, Ázsia-, Észak- és Dél-Amerika-szerte - állapítja meg a World Travel Monitor.

Komoly kihívások előtt 

Idén volt ötvenéves a berlini utazási seregszemle, az ITB, amelyre mintegy 120 ezer szakmai résztvevő érkezett. A jubileumi örömbe azonban nem kevés üröm is vegyült: a vásáron elhangzott előadások szerint a menekültválság, a gazdasági lassulás, valamint a terrorizmus Európát és a környező kontinenseket új kihívások elé állítja: a nemzetközi turizmus növekedése lassulni fog, sokan idén inkább belföldön nyaralnak.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!