Az Y generáció adja a luxus utazások felét

A bébi boomer, az X generáció után az Y, vagy más néven ezredfordulós nemzedék a következő nagy piac a nemzetközi turizmus számára. Az 1980 és 2000 között születetteket sorolják az utóbbi csoportba. Jellemző rájuk a technológiában való jártasság, a magas iskolázottság, az interneten és a digitális kommunikáción történt szocializáció. Az ezredfordulós nemzedék rajong a városlátogatásért, szeret utazásra áldozni, olyannyira, hogy jelenleg a luxus utazások felének ők a résztvevői - állapítja meg a World Travel Monitor különkiadása, az IPK International gondozásában.

2017-ben ennek a nemzedéknek a kiutazásai 15 százalékkal bővültek az azt megelőző évhez képest és ezzel kétszer olyan volumenű ez a szegmens a teljes piachoz képest. A mai 18-38 évesek a nemzetközi utazások 40 százalékával büszkélkedhetnek, ezzel a legtöbbet utazó nemzedék a nemzetközi turizmusban. Mindemellett rendkívül változatos ez a szegmens, ami az életkort illeti, hiszen van, aki éppen most érettségizett és olyan is, aki stabil egzisztenciával, családdal rendelkezik.

Ahogy egyre több ezredfordulós lép be a munkaerőpiacra, egyre több jövedelme is lesz az utazásra. Így ma már a luxus utak felének ők a résztvevői, ami komoly növekedést jelent az elmúlt években. Luxus útnak tekinti a World Travel Monitor a napi 750 eurónál magasabb fajlagos költésű rövid utazásokat és a napi 500 eurónál magasabb fajlagos költésű hosszú utazásokat. A luxus utakra vállalkozók közül is az ezredfordulós nemzedék tagjai költenek átlagosan a legtöbbet útjuk során.

Az Egyesült Államok adja a legtöbb nemzetközi utast a szóbanforgó generációból, őt Kína, Nagy-Britannia és Németország követi. Ezek összesen 35 százalékos részaránnyal bírnak. A célterületek között szintén az USA vezet a legtöbb Y generációs turistaérkezéssel Spanyolországgal, Németországgal és Franciaországgal a nyomában. Nemzetközi összehasonlításban az átlagosnál több Y generációs turista keresi fel Japánt, Dél-Koreát, Indiát, Ausztráliát, Európában pedig Írország és Skandinávia a népszerű úti célok.

Az ezredfordulós generáció tagjai elsősorban szabadidős céllal utaznak, 15 százalékban indulnak útnak üzleti céllal, ami hasonló arány a piac egészéhez viszonyítva. Az utazások harmada városlátogatás, amely magasabb arány a többi nemzedékhez viszonyítva, a második legnépszerűbb szabadidős utazási forma pedig a tengerparti nyaralás.

A Y utazók az átlagosnál jobban vágynak az autentikus élményekre, ezért fogékonyabbak a túlturistásodás problémájára és kevésbé viselik a túlzsúfolt úti célokat. Ugyanígy az átlagosnál érzékenyebbek a terrorfenyegetettségre és inkább eltekintenek az utazástól, amíg konszolidálódik a helyzet.

A milleniumi nemzedék tagjai a többieknél több információforrás alapján tervezik meg útjukat, alaposan tájékozódnak foglalás előtt és szinte csak az internetet és digitális kommunikációs csatornákat használják információgyűjtésre. Leggyakrabban utazási blogokon, fórumokon, a közösségi médiumokon tájékozódnak a többi nemzedékhez képest többet használva ezeket. Ugyanakkor az átlagnál többet használnak olyan hagyományosabb forrásokat is mint az utazási irodák, a nyomtatott sajtó és a TV.

Más generációkhoz hasonlóan ők is nagyobb arányban foglalnak az interneten, a foglalást viszont a többiekhez képest magasabb arányban végzik mobil eszközön. Azt is kiderítette a jelentés, hogy az Y generáció tagjai az átlagnál magasabban képzettek, valamint, hogy az utóbbi évek növekedése ellenére még mindig alacsonyabb a jövedelmük, ami az alacsony átlagéletkornak tudható be. Egy másik érdekes megállapítás a World Travel Monitortól, hogy míg a teljes kiutazó piacot vizsgálva a férfi utazók vannak többen, ebben a nemzedékben magasabb a női utazók aránya.

Forrás: Turizmus Online


Új dubaji programok - télen-nyáron

Új dubaji programok - télen-nyáron 

A már ismert, ikonikus látnivalók mellett számos gyerek és családi, szabad- és beltéri program, kulturális rendezvények hosszú sora várja a Dubajba látogatókat.
Az utazás az új álommeló

Az utazás az új álommeló  

A 18-27 év köztiek és a 28-37 év köztiek döntő többsége tartja álommunkának az utazást.
Friss adatok a német beutazó turizmusról

Friss adatok a német beutazó turizmusról 

A DZT legújabb jelentése szerint az előzetes adatok és az aktuális számok alapján a német beutazó turizmus dinamikusan növekedett 2024. első negyedévében.
Strandnyitás Párizsban

Strandnyitás Párizsban 

A St. Tropez és Nizza hangulatát megidéző vízpartokat természetesen a Szajna partján alakítják ki.
Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs

Az évszázad leghumorosabb kampányával csalogatja a turistákat Bécs  

A „Post-Vienna-Blues” – megvonási tünet szindrómára alapuló kampányt máris több nemzetközi sajtóorgánum felkapta.
Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát

Így tisztítják meg a világ leghíresebb szobrát 

Évente több mint egymillióan utaznak az olaszországi Firenzébe, hogy egy pillantást vethessenek a szoborra.
Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene?

Barcelona, Velence, Amszterdam, Kanári-szigetek - túlterhelt turisztikai célpontok. Lehet-e tenni ellene? 

Van megoldás a túlterhelt turisztikai úti célok esetén a túlturizmustól (overtourism) szenvedő városokra nehezedő tömegnyomás enyhítésére, véli a szakértő.
Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ

Elemzés az idei első negyedévről: aki külföldre indul, sok pénzt költ 

Az idén idáig több magyar ment külföldre, mint tavaly, és átlagosan napi 31 ezer forintot költött.
Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában

Több is veszett Mohácsnál - törökországi magyar emlékek nyomában 

Mohácsnál tényleg sok minden elveszett – azonban a törökök egész másképp látják a mohácsi csatát. Szerintük dicsőséges hadjáratuk egyik legnagyobb győzelmét aratták – útban Bécs bekebelezése felé, 1526. augusztus 29-én.
Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén

Igazi meglepetésország - a Selyemút mentén 

Akik már bebarangolták tájait – mind egybehangzóan állítják, sokkal nagyobb élmény felfedezni ezt a közép-ázsiai országot, mint amire előzetesen számítottak.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk:  Dizájn hotel a tó közepén

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: Dizájn hotel a tó közepén 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023.évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.