A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét

Németország mint úticél közkedveltsége az európai versenyben a nehéz keretfeltételek ellenére továbbra is átlagon felüli növekedést mutat. Ezt alátámasztja a World Travel Monitor adatainak köztes kiértékelése januártól augusztusig az IPK International piackutató intézet által a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában. Ez alapján az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt, bár az európaiak külföldi utazásainak száma összesen ebben az időszakban csupán 2,5 százalékos növekedést mutat. A németországi beutazó turizmus számára Európa messze a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.

A versenytársakkal való közvetlen összehasonlításban Németország mind az európai, mind pedig a nemzetközi beutazás terén magasabb növekedési rátát ért el mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország vagy az Egyesült Királyság. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Sikerült tovább kiépítenünk az úticél Németország erős pozícióját egy különösen kihívó versenyben. Mint üdülési desztináció továbbra is fejlődésben vagyunk, mint üzleti úticél megerősítettük vezető pozíciónkat.”

Az európai üdülők hozzájárulnak a növekedéshez

Az üdülési célú utazások része plusz hat százalékkal a legdinamikusabb piaci szegmens. Itt a hosszabb üdülések (plusz hét százalék) erősebb fejlődést mutatnak, mint a rövid utak (plusz öt százalék). Németország az európaiak messze legfontosabb üzleti úti célja. Ezen a téren a növekedési ráta két százalékkal dupla olyan magas, mint az összeurópai piacé. Miközben a hagyományos üzleti utak szegmense tovább csökken (mínusz két százalék), addig Németország a vásári és MICE-turizmus szegmensében jelentős, négy százalékos növekedést könyvelhetett el.

A klímakímélő közlekedési eszközöké a jövő

A World Travel Monitor számai évek óta először szignifikáns eltérést mutatnak az európaiak németországi utazásainál a közlekedési eszközök felosztása tekintetében. A személygépkocsis utak – hagyományosan mintegy az utazások fele – száma öt százalékkal nőtt, míg a repülőgépes utak száma egy százalékkal. A közlekedési eszközök nyertesei a vonat (plusz tíz százalék) és a busz (plusz nyolc százalék).

„Az úti cél Németország a desztinációk egyre erősödő versenyében is megállja a helyét – magyarázza Petra Hedorfer. – Az IPK legfrissebb trendelőrejelzése ellenére sem szabad viszont elfelejtenünk, hogy az eurozóna gyengülő gazdasági növekedése, a klímavédelem, a kereskedelmi konfliktusok és a Brexit-tematika miatt nagy kihívások várnak ránk a jövőben. A világturizmus fontos küldőrégióinak gazdasági és politikai rizikói könnyen legyengíthetik a globális utazási folyamot.”

A magyar piac töretlenül és nagy léptekkel bővül

A nyári szezon lezárultával, a 2019-es évben a Magyarországról Németországba irányuló forgalom impozáns számokkal büszkélkedhet. Az első kilenc hónap vendégéjszaka számai, az átlagot messze meghaladóan 9,2 %-kal szárnyalták túl a tavalyi év hasonló időszakát. Ez alapján 584.618 vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban.

Forrás: Turizmus Online


Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni

Kiderült, mikor érdemes repülőjegyet venni 

Ha tavasszal szeretnénk utazni, akkor közeli úti célra még vehetünk kedvező árú repülőjegyet.
Ausztria 2024-es turisztikai eredményei

Ausztria 2024-es turisztikai eredményei 

Ausztria számára 2024 különösen sikeres év volt a közép-kelet-európai piacokon.
Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik

Utazás Kiállítás 2025: Ciprus, ahol a kultúra és a természet találkozik 

Mutatós vendégszámok, az igazi profik ősszel indulnak a szigetre.
Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban

Járatlan utakon: felfedezésre váró úti célok Franciaországban 

Vajon szüksége van marketingre a világ egyik leglátogatottabb országának, amely több esetben az overtourismmal is küzd?
Túlzsúfoltság a velencei karneválon

Túlzsúfoltság a velencei karneválon 

Valentin nap hétvégéjén hatalmas tömegű turista áradat lepte el a velencei utcákat és hidakat újabb aggodalmakat keltve a helyiekben.
Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek

Jelentős vásárok Brnó-ban a világ szakembereinek 

A 2025-ös év ismét gazdagá vásárprogramot hoz a brnó-i vásárterületre, tele nagy jelentőségű eseményekkel különöző iparágak és egyéb szakterületek számára.
Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában

Kultúrális központ lehet a spanyol festő szülőháza Sevillában 

Kulturális központtá alakítaná Diego Velázquez (1599-1660) világhírű spanyol festő sevillai szülőházát az épületet megvásároló befektetői csoport.
Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni?

Melyik a jó választás? –10 °C-ban fagyoskodni vagy +16 °C-ban napfürdőzni? 

Az elsőt Budapesten mérik, a második pedig Málta szigetén a most jellemző hőmérséklet.
A jövő fesztiválja Bécsben

A jövő fesztiválja Bécsben 

Áprilisban Bécs ad otthont Európa legnagyobb, a jövő munkahelyeivel foglalkozó rendezvényének.
Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson

Rakonczay Gábor 1300 kilométerre a céltól az óceán-átkenuzáson 

A 44 éves magyar sportoló közösségi oldalán ad mindennap helyzetjelentést, de az érdeklődők online is nyomon tudják követni a hajóját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.