A német beutazó turizmus meghaladja az európai versenytársakét

Németország mint úticél közkedveltsége az európai versenyben a nehéz keretfeltételek ellenére továbbra is átlagon felüli növekedést mutat. Ezt alátámasztja a World Travel Monitor adatainak köztes kiértékelése januártól augusztusig az IPK International piackutató intézet által a Német Turisztikai Hivatal (DZT) megbízásában. Ez alapján az Európából Németországba utazók száma négy százalékkal nőtt, bár az európaiak külföldi utazásainak száma összesen ebben az időszakban csupán 2,5 százalékos növekedést mutat. A németországi beutazó turizmus számára Európa messze a legfontosabb küldőpiac. A tengeren túli piacok közül három százalékos plusszal Észak-Amerika mutat kiemelkedő fejlődést.

A versenytársakkal való közvetlen összehasonlításban Németország mind az európai, mind pedig a nemzetközi beutazás terén magasabb növekedési rátát ért el mint Franciaország, Olaszország, Spanyolország vagy az Egyesült Királyság. Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott a témában: „Sikerült tovább kiépítenünk az úticél Németország erős pozícióját egy különösen kihívó versenyben. Mint üdülési desztináció továbbra is fejlődésben vagyunk, mint üzleti úticél megerősítettük vezető pozíciónkat.”

Az európai üdülők hozzájárulnak a növekedéshez

Az üdülési célú utazások része plusz hat százalékkal a legdinamikusabb piaci szegmens. Itt a hosszabb üdülések (plusz hét százalék) erősebb fejlődést mutatnak, mint a rövid utak (plusz öt százalék). Németország az európaiak messze legfontosabb üzleti úti célja. Ezen a téren a növekedési ráta két százalékkal dupla olyan magas, mint az összeurópai piacé. Miközben a hagyományos üzleti utak szegmense tovább csökken (mínusz két százalék), addig Németország a vásári és MICE-turizmus szegmensében jelentős, négy százalékos növekedést könyvelhetett el.

A klímakímélő közlekedési eszközöké a jövő

A World Travel Monitor számai évek óta először szignifikáns eltérést mutatnak az európaiak németországi utazásainál a közlekedési eszközök felosztása tekintetében. A személygépkocsis utak – hagyományosan mintegy az utazások fele – száma öt százalékkal nőtt, míg a repülőgépes utak száma egy százalékkal. A közlekedési eszközök nyertesei a vonat (plusz tíz százalék) és a busz (plusz nyolc százalék).

„Az úti cél Németország a desztinációk egyre erősödő versenyében is megállja a helyét – magyarázza Petra Hedorfer. – Az IPK legfrissebb trendelőrejelzése ellenére sem szabad viszont elfelejtenünk, hogy az eurozóna gyengülő gazdasági növekedése, a klímavédelem, a kereskedelmi konfliktusok és a Brexit-tematika miatt nagy kihívások várnak ránk a jövőben. A világturizmus fontos küldőrégióinak gazdasági és politikai rizikói könnyen legyengíthetik a globális utazási folyamot.”

A magyar piac töretlenül és nagy léptekkel bővül

A nyári szezon lezárultával, a 2019-es évben a Magyarországról Németországba irányuló forgalom impozáns számokkal büszkélkedhet. Az első kilenc hónap vendégéjszaka számai, az átlagot messze meghaladóan 9,2 %-kal szárnyalták túl a tavalyi év hasonló időszakát. Ez alapján 584.618 vendégéjszakát töltöttek honfitársaink Németországban.

Forrás: Turizmus Online


Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett

Ketten Comóról – exkluzív hoteldizájn a felhők felett 

Olasz elegancia, festő ecsetjére kívánkozó háttér, magyar kreativitás és időtlen luxus a hegyek ölelésében – ez a Nuvole Garden hotelprojekt a Comói-tónál.
Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen

Ez történt Linzben egy rendhagyó eseményen 

A jövő nem fenyegetés, hanem lehetőség: felhívás az aktív alakításra.
Spanyolországot brutális hőség éri el

Spanyolországot brutális hőség éri el 

A nyár közepét idéző időjárás várhatóan e hét csütörtöktől vasárnapig tart majd.
Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária

Az idei nyár titkos favoritja: Bulgária 

Feljebb ugrott a Kiwi.com foglalási listáján Portugália és Málta is.
Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére

Válságstáb alakult a parajdi sóbánya turizmusának megmentésére 

Jelenleg a bánya egyik legújabb részét, a Telegdy-szárnyat próbálják megmenteni két szigetelőgát kialakításával.
Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet

Ömlik a víz a parajdi sóbányába, drámai a helyzet 

A hétfő éjszakai és keddi esőzések nyomán a Korond-patak vízhozama másodpercenként 50 köbméterre nőtt.
Turisztikai fejlesztés Afrikában

Turisztikai fejlesztés Afrikában 

A győri székhelyű, nemzetközi médiavállalat, a Flying Media Hungary tovább erősítette pozícióját a globális turizmus- és légiközlekedési szakmában.
Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban?  – itt a toplista

Hová indulnak idén a magyarok Horvátországban? – itt a toplista 

A nyaralók többsége saját autóval kel útra, és a klasszikus, 7 éjszakás vakáció a legjellemzőbb, csaknem minden harmadik foglalás esetén.
Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk

Kevesebben utazunk külföldre, de hosszabb ideig maradunk  

Idén is leginkább Horvátországba utaznak a magyarok.
Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon

Magyar Nemzeti Nap az Oszakai Világkiállításon 

Közel 250 ezer érdeklődő ismerhette már meg hazánkat a pavilon nyújtotta egyedi látogatói élményen, valamint a gazdag kulturális programkínálaton keresztül.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.