Lufthansa: nem normális a 10 eurós jegy, nem is marad meg örökre

Carsten Spohr Lufthansa-vezérigazgató szerint jó lenne, ha azok, akik kritizálják a légiközlekedést a károsanyag-kibocsátásért annyit tennének a jelenség ellen, mint a légitársaságok - írja az Airportal.hu.

A Lufthansa-csoport vezérigazgatója erről a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szöuli konferenciájának panelbeszélgetésén osztotta meg gondolatait. Mint mondta, részben a túlkapacitás okozta árcsökkenés átmeneti állapot, és nem fog sokáig megmaradni. Ennek negatív hatásait a nagy légitársaságok túl fogják élni, de lesznek olyanok, akik az ezzel párosuló költségnövekedés miatt csődbe fognak menni.

A vezérigazgató aláhúzta: a jelenség tovább növeli az amúgy is kritikus zsúfoltságot, ráadásul gazdaságilag és környezetvédelmileg is “felelőtlen”. Megjegyezte, hogy ha ennek folyományaként tovább gyűrűzik majd a konszolidáció, akkor az elérheti az amerikai szintet, amelynek hatásai között szerepel a verseny részleges megszűnése. Spohr szerint ugyanis az Egyesült Államokban csak ott van verseny, ahol vannak fapadosok, a három nagy légicég (Delta, American és United) között már régen nincs semmilyen árverseny.

A záró sajtótájékoztatón Carsten Spohr beszélt a légiközlekedés környezeti lábnyomáról is. Mint mondta, nagyon örülne annak, ha minden szektor annyit tenne a károsanyag-kibocsátásért, mint a légiközlekedés, amely a szén-dioxid-kibocsátás 2,5 százalékáért felelős. Az egyre inkább eszkalálódó kereskedelmi háborúról Carsten Spohr azt mondta, a folyamat csak az áruszállítási üzletágat érinti, de azt súlyosan. A szektornak egyébként is nagyon nagy a volatilitása, ezért megfelelő kapacitást soha nem tudnak majd nyújtani. Azt remélik, hogy az igények rövidesen beérik majd a kínált kapacitást.

A légiközlekedés 2 százalékos részaránya a globális szén-dioxid kibocsátásban egyelőre nem tűnik annyira vészesnek, az előrejelzések szerint azonban az évszázad közepére ez az arány meghaladja majd a 10 százalékot. És az is elgondolkodtató tény, hogy a tavalyi év volt az első alkalom, hogy a legnagyobb szén-dioxid-kibocsátók tízes listáján már nemcsak szénerőművek szerepeltek, hanem egy légitársaság is: az Írországban bejegyzett Ryanair.

Forrás: AIRportal.hu


Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál

Közel félmillió e-töltőpont elérhető hamarosan a franciáknál 

A nagyszabású fejlesztés megvalósítása érdekében 64 francia autópálya-pihenőben most 320 Siemens gyorstöltőt telepítettek.
A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből

A WIZZ első isztambuli járata elindult Debrecenből 

Isztambul a második törökországi város, amely már Debrecenből is közvetlenül elérhető Antalya után.
Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően

Nyitva az izraeli légtér a súlyos iráni légitámadást követően 

Izrael vasárnap reggel megnyitotta légterét a szombat éjszakai, sikeresen kivédett légitámadás után, jelentették be hivatalosan Izraelben.
Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja?

Melyik lesz az év ötödik kerékpárútja? 

A pályázat célja, hogy minél több vonzó bringás helyszínt tegyen ismertté.
Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál

Újabb fenntarthatósági lépés ennél a légitársaságnál 

Hamarosan a Wizz Air járatainak tíz százaléka repülhet zöld üzemanyaggal.
Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között

Közvetlen járat indítása Budapest és Kanton között  

Elsősorban üzleti utasokra számítanak.
Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton

Figyelem! Útfelújítás a reptér felé vezető úton 

A 3. ütem várhatóan április 15-én kezdődik és április 20-ig tart.
Egyre többen repülnek Svájcba

Egyre többen repülnek Svájcba 

Élen a Budapest-Bázel útvonal a Kiwi.com svájci foglalási listáján.
A világ legnépszerűbb repülős útvonalai

A világ legnépszerűbb repülős útvonalai 

2024-ben az előrejelzések szerint rekordszámú, 4,7 milliárd ember utazik légi úton.
A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival

A Flixbus szintet lép új olasz útvonalaival 

Közölték, hogy népszerű alternatívaként érdemes számításba venni a buszos utaztatást különböző útvonalakon.

Interjú

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?
Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk

Magyar konyha, magas minőségben – a VIRTU étterem séfjével beszélgettünk 

Lendvai Levente az Arany Kaviárból érkezett a MOL torony tetején található VIRTU étterem konyhafőnöki pozíciójába.