A CIFFT (Turisztikai Filmfesztiválok Nemzetközi Bizottsága) a spanyol normmal kreatív ügynökséggel és az UN Tourism közreműködésével meghirdet egy olyan új versenyt, amelynek során az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival (SDG) összhangban
a környezettudatos turisztikai reklámokat keresik.
A verseny három kategóriában jutalmaz:
GreenWorking Production Award – a fenntartható módon készített audiovizuális tartalmaknak,
GreenWorking Message Award – a világos és hatásos fenntarthatósági üzeneteket közvetítő kampányoknak,
GreenWorking Global Award – a teljeskörűen példamutató kampányoknak, ahol a tartalom és a gyártási folyamat egyaránt zöld.
A most útjára indított verseny célja:
nemcsak a nézőket inspirálni, hanem az iparágat is egy jobb irányba mozdítani.
A nemzetközi zsűri rangos fenntarthatósági, marketing- és kreatív szakemberekből áll, akik azt értékelik, ki tud valóban felelősen és hatásosan kommunikálni a turizmus jövőjéről.
Fotó: CIFFT
A turizmus zöld újragondolása – szakértő zsűrivel, elvárt erős üzenetekkel
A GreenWorking Awards nem csupán új díj lesz a szakmán belül, hanem egyben
új mérce is a turisztikai kommunikációban. A díjazottakat egy nemzetközi zsűri választja ki, amely a fenntarthatóság, a marketing és a kreatív ipar elismert szakértőiből áll – garanciát jelentve arra, hogy valóban értékteremtő kampányok kerüljenek reflektorfénybe.
Alexander V. Kammel, a CIFFT igazgatója szerint ez a kezdeményezés fontos mérföldkő az iparág történetében:
A GreenWorking Awards azért különleges, mert olyan kampányokat emel ki, amelyek nemcsak a fenntarthatóságról szólnak, hanem azt a gyártási folyamat minden szintjén alkalmazzák. Ez kulcsfontosságú egy olyan iparágban, amely világszerte jelentős környezeti és társadalmi hatással rendelkezik
Alberto Fernández, a spanyol normmal ügynökség vezérigazgatója szintén hangsúlyozta a díj küldetését:
A GreenWorking Awards a CIFFT-tel és az ENSZ Turisztikai Szervezetével közösen született meg, mert hiszünk abban, hogy a turizmus jövője olyan történeteken – és produkciókon – múlik, amelyek tisztelettel viszonyulnak bolygónkhoz és a közösségeinkhez. Nálunk, a normmalnál a fenntarthatóság nem trend, hanem iránytű – és örömmel mutatjuk meg, hogy a felelős kommunikáció lehet inspiráló, szép és hatékony is egyben.
A GreenWorking Awards pályázati határideje: 2025. szeptember 15.
A Horvát Köztársaság Turisztikai és Sportminisztériuma, valamint a Horvát Idegenforgalmi Közösség óriási forgalomra figyelmeztet július 4-én, 5-én és 6-án.
Az utazásszervező először 2023-ban, első magyarországi székhelyű utazási irodaként kapta meg a minősítést, amelyet idén, 2025-ben sikeresen megújított.