Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Szállodaigazgató és gasztroszakértő, Felső-Ausztria vendégváró szegmensének meghatározó és ismert alakja. Fiatal kora ellenére számos kitüntetés birtokosa, a Linz Tourismus FB tagja. Linz belvárosában a Hotel Schwarzer Bär nevű designhotelt vezet, emellett három másik tematikus szálláshely tartozik hozzá. Az egyiket művészet és design témában, a másikat fenntarthatóság, a harmadikat pedig smart témában üzemelteti.

Lisa Sigl, az ausztriai Linzben található Hotel Schwarzer Bär igazgatója idén is elfogadta felkérésünket, hogy a népszerű Klasszis TopDesign verseny egyik zsűritagja legyen. Megkérdeztük, mit vár az idei versenytől és hogyan látja a magyar szállodákat.

Milyen tapasztalatai vannak a tavalyi versennyel kapcsolatban?

A tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatok rendkívül pozitívak voltak. Lenyűgöző volt látni, hogy mennyi tehetséges és innovatív szálloda vett részt. A koncepciók sokfélesége és a résztvevők elhivatottsága igazolta, hogy a magyarországi vendéglátóipar nagyon magas színvonalon működik. Kiváló alkalom volt arra is, hogy ötleteket cseréljünk más iparági szakértőkkel, és megismerjük az új trendeket és a legjobb gyakorlatokat.

Mit vár az idei versenytől?

Idén még kreatívabb megközelítésekre és innovatív koncepciókra számítok, amelyek bemutatják, hogyan reagálnak a szállodák a vendégek változó igényeire. Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban, és lássam, hogyan fejlődött tovább az iparág. A verseny minden bizonnyal ismét sok izgalmas és inspiráló pályamunkát hoz majd.

Lisa Sigl
Lisa Sigl

Mit fog keresni az egyes pályaművekben?

A hitelességet, a kreativitást és a vendégek igényeinek megértését. Fontos, hogy a szálloda koncepciója egyértelműen azonosítható legyen, és egy egyedi eladási ajánlattal tűnjön ki. Emellett fontosnak tartom a fenntarthatóságot és azt, hogy a szálloda hogyan járul hozzá a helyi közösség működéséhez, életéhez.

Szállodavezetőként miben látja a fejlődés lehetőségét egy szálloda esetében?

Szállodavezetőként jelentős lehetőségeket látok a vendégszolgáltatások további személyre szabásában és a folyamatok digitalizálásában, hogy zökkenőmentes és egyedi élményt nyújtsanak a vendégeknek. A fenntarthatósági intézkedések végrehajtása is egyre fontosabbá válik, hogy ökológiailag és gazdaságilag is életképesek tudjunk maradni. Szállodavezetőként nagyon fontos számomra a vendégelégedettség, az alkalmazottak motivációja és a kínálatunk folyamatos fejlesztése. Egy jó és díjnyertes szállodát kiváló kiszolgálás, erős és autentikus koncepció, valamint a vendégek igényeihez való alkalmazkodás jellemez, anélkül, hogy elveszítené saját identitását.

Hogyan látja a magyar szállodákat és a magyar vendéglátást?

A magyar szállodáknak és a magyar vendéglátásnak kiváló híre van. A szállodák magas színvonalú szolgáltatásukról és meleg légkörükről ismertek. A magyar vendégszeretet figyelmes, amit a világ minden tájáról érkezett vendégek nagyra értékelnek. Erősségük a szolgáltatás minőségében és a hagyományos varázsukban rejlik.


Friss trendriport :  hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában

Friss trendriport : hazai szállodai helyzet 2025. áprilisában 

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége elkészítette áprilisi trendriportját a KSH adatai alapján.
Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében

Novotel-WWF együttműködés a fenntarthatóság érdekében 

A hotellánc a franciaországi WWF-fel partnerségben kidolgozta a fenntartható tengeri eredetű élelmiszerekkel kapcsolatos alapelveket.
KSH: áprilisi vendégérkezés adatok

KSH: áprilisi vendégérkezés adatok 

2025 áprilisában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.
MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője

MSZÉSZ közgyűlés: luxusturizmus, városfejlesztés és Budapest turizmusának jövője 

A beszélgetés során arról értekeztek, hogy mit jelent valójában a „luxus desztináció”.
Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről

Adatok, irányok, kihívások – Somlyai Zoltán elnöki beszámolója a szállodaipar helyzetéről 

Mi történt eddig 2025-ben, és mi vár a hazai szállodaiparra a közeljövőben?
Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység

Szállodások tavaszi közgyűlése: fókuszban a hitelezés és a marketing tevékenység 

Helyszíni beszámoló az MSZÉSZ LXI. közgyűléséről, Esztergomból.
Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje

Íme, az új hévízi ötcsillagos ház menedzsmentje 

Május 15-én megnyílt a Le Primore Hotel & Spa, Magyarország legnagyobb ötcsillag superior minősítésű spaszállodája.
Bokrétaünnep Budapesten –  Moxy Downtown Budapest

Bokrétaünnep Budapesten – Moxy Downtown Budapest 

A Forestay Group épülő házuk szerkezetkész állapotát ünnepelte, amely egy 283 szobás szállodaprojekt Budapest történelmi negyedében.
Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra

Látványosan belépett a Mövenpick a budapesti szállodapiacra 

A budapesti Mövenpick Hotel Budapest Centre története mesébe illő, megjelenése lenyűgöző.
Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban

Északi stílus új köntösben – ibis Styles nyitás Tallinnban 

Az ibis új helyszínekkel erősíti európai pozícióit a régióban.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.