A következő 20 évben nem jön el a “zöld megváltás” a repülésben

A Lufthansa vezérigazgatója szerint a következő 20 évben nem fog eljönni a “zöld megváltás” a légiközlekedésben, emellett sajnálatát fejezte ki, hogy a tőlük beszedett környezetvédelmi adóból a kormányok semmit nem fordítanak fenntarthatósági programokra - írja az AIRportal.hu.

Carsten Spohr a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) berlini konferenciáján azt mondta, több mint tíz éve elkötelezettek a környezetbarát üzemelés mellett, ezért hozták meg azt a döntést, hogy 2050-re a 2005-ös szint felére kell csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátás szintjét, valamint ezért vezették be a károsanyag-kompenzációs rendszerüket is.

Csodát azonban nem szabad várni, a 2050-es cél elérése is nagyon nehéz lesz, mert a most meghozott döntéseknek 25 év múlva is hatása lesz – hangsúlyozta. Ezt azzal szemléltette, hogy egy ma megrendelt repülőgépet öt év múlva vesznek át, és legalább 20 évig üzemeltetik. Kiemelte azt is, hogy bár a légiközlekedés mindössze 2 százalékát adja a globális károsanyag-kibocsátásnak, ezen iparág hatalmas lépéseket tett eddig és tesz a jövőben is ennek csökkentéséért. Példaként említette a kompenzáció bevezetését és a legújabb repülőgépeket is.

“Mi van a többi kibocsátóval, a 98 százalékkal? Súlyos aggályaim vannak azzal kapcsolatban, hogy ők mit tettek eddig” – fogalmazott. Carsten Spohr kiemelten fontosnak nevezte az Egységes Európai Égbolt bevezetését, amit tagországi aggályok miatt régóta halasztanak. Szerinte ez lendületet kaphat, mert a projekt eddig csak arról szólt, hogy rövidebb lesz a repülési idő és csökkennek a költségek, de most már az a lényeg, hogy 10 százalékkal mérséklődhet a szén-dioxid-kibocsátás.

Később egy panelbeszélgetésen a német kormány új környezetvédelmi adójával kapcsolatban azt mondta, nem azt sajnálja, hogy az eddigi többszörösére nő az adó, hanem azt, hogy ebből egyetlen centet sem fordítanak fenntarthatósági projektekre. Ezek a bevételek Spohr szerint a központi költségvetésbe kerülnek, és onnan osztják le újra, így nem támogatják belőlük az alternatív üzemanyagok gyártását és az elosztóhálózat kiépítését sem.

Forrás: AIRportal.hu


Rosszul is járhatunk, ha megszokásból vezetünk külföldön

Rosszul is járhatunk, ha megszokásból vezetünk külföldön 

Tudnivalók, ha autóval indulnánk útnak, és szeretnénk elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.