hirdetés
hirdetés

Egy lépéssel közelebb a V alakú repülőgéphez

A KLM elnök-vezérigazgatója, Pieter Elbers és a Delft Műszaki Egyetem (TU Delft) Repülőgépmérnöki Karának dékánja, Henri Werij professzor, ma új együttműködési megállapodást írt alá az IATA Szöulban tartott éves közgyűlésén, a légi közlekedés fenntarthatóbbá tételének érdekében. A KLM hozzájárul majd a TU Delft innovatív repülési koncepciójának kutatásához, a „Flying-V”-hoz. A kutatás célja, hogy a fentarthatóbb hosszútávú repülések eléréshez a jövőben teljesen más megközelítéseket tudjanak alkalmazni a repülőgépek tervezésében.

hirdetés

Az új repülőgép tervét eredetileg egy jövőbeni repülőgépdizájnként fogták fel, de több szempontból is összehasonlítható napjaink legfejlettebb légijárművével, az Airbus A350-el. Bár a gép nem olyan hosszú, mint az A350-es, ám szárnytávolságuk megegyezik. Ez lehetővé teszi a „Flying-V” számára a már meglévő infrastruktúrák használatát a reptereken: a kapuk és kifutók akadálymentes használatát, illetve az új repülő elfér ugyanabban a hangárban, mint az A350. A „Flying-V” ugyanannyi embert (a szabványos felépítésben 314 személyt) és ugyanolyan mennyiségű rakományt (160m)  lesz képes elszállítani. A „Flying-V” mérete kisebb lesz, mint az A350-es, így biztosítva a kisebb aerodinamikai ellenállást.

A repülőgép v-alakja egyesíti az utasteret, a rakteret és a szárnyakban lévő üzemanyagtartályokat. A gép aerodinamikus kialakítása és csökkentett súlya azt eredményezi, hogy 20%-kal kevesebb üzemanyagot fogyaszt majd, mint napjaink legfejlettebb légijárműve, az Airbus 350.

A repülőgép makettjét és a „Flying-V” belső részének teljes méretű mását októberben a KLM Élménynapokon, az Amszterdam-Shiphol repülőterén fogják hivatalosan bemutatni a KLM 100. évfordulójának alkalmából.

Továbbfejlesztett utazási élmény

A Flying-V egyedülálló lehetőséget biztosít a kutatóknak arra, hogy fejleszteni tudják az utazási élményt: a szárnyakban lévő ülőhelyek elrendezéstől, az ülések és a fürdőszobák dizájnjáig. Mindennek olyan könnyűnek kell lennie, amennyire csak lehetséges, hogy maximalizálni tudják az új repülőgép formájának hatékonyságát. Az utasok kényelme szintén elsődleges szempont a tervezés során.

Elektromos meghajtás az üzemanyagfogyasztással szemben

A „Flying-V”-t  napjaink leghatékonyabb turbina motorjai hajtják. Jelenlegi kialakításában még mindig kerozinnal üzemel, de könnyen átalakítható úgy, hogy kihasználja az innovációs meghajtórendszerek adta lehetőségeket. Így például képes lehet az árammal hajtott turbóventilátorok használatára is.

 

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai