Hungarikumot a kirakatba! 

A Corvinus Egyetemen Patrick Bohl angol nyelvű PhD kutatása és disszertáció tervezete a repülőtéri környezetnek az utasok hangulatára, s ezen keresztül vásárlási késztetésének a vizsgálatára koncentrál. A disszertáció tervezet védésén többek között felmerült, hogy a cégeket, jelesül a hungarikum termékeket előállító és forgalmazó szervezeteket mi ösztönzi a repülőtéri tranzitban történő megjelenésre? 

Az élménygyártás egyszerűsége 

Budapest Székesfővárosban a pesti oldal első komoly településrendezési tervét 1868-ban készítették elő Reitter Ferencnek, a Közmunkatanács főmérnökének a vezetésével. Akkoriban a mai Nagykörút (a jelenlegi Szent István, Teréz, Erzsébet, József és Ferenc körutak) nyomvonalán húzódó, egykori Duna-medrek mélyebb fekvésű részein még nem körutat, hanem hajózható, 2,5 m mély és 38 m széles csatornát terveztek; létre is jött a Pesti Dunacsatorna-társaság. 
Helyi identitástudat a településmarketingben

Helyi identitástudat a településmarketingben 

A településeknek – éppúgy, mint a vállalatoknak -    nagyrészt történelmileg kialakult, ugyanakkor folyamatosan megformálható arculata, imázsa van.
Mi az országimázs?

Mi az országimázs? 

A Corvinus Egyetemen az Antall József Tudásközpont és a Gazdaságföldrajz Tanszék Turizmus Kompetencia Központja 2012. május 3-án rendezte meg az I. Országimázs konferenciát, amelyen közel kétszáz érdeklődő vett részt, és a médiában is élénk érdeklődés kísérte. Ezért 2012. november 30-án megrendezésre kerül a II. országimázs konferencia is, melynek szűkebb témája az egészségturizmus. 
Miskolctapolca és a „posztfordista” turizmus

Miskolctapolca és a „posztfordista” turizmus 

Miskolctapolca Miskolc belvárosától délre, a Bükk-hegység délkeleti peremén egy völgykatlanban terül el, ahol Magyarország egyetlen meleg vizű, kis folyója, a Hejő ered. Kellemes klímájához az is hozzájárul, hogy a meleg vizű forrásoktól páradús völgyben mocsári ciprusok, lehajló lombú szomorúfűzfák, égerfák zöldellnek, s a katlant hatalmas tölgyerdők övezik.
Helyimázs és helymarketing

Helyimázs és helymarketing 

Egy úti cél akkor lehet sikeres, ha pozitív képet alakít ki magáról a potenciális turisták körében. Az imázsépítés során kulcszerep jut a helybelieknek.

Az Olimpia legendája és a magyarok 

Sokan utaztak a nyáron Londonba az Olimpiára, s a sportturizmusban a magyarok kis nemzet létükre nagyon érdekeltek. Ezzel kapcsolatban talán nem lesz érdektelen az alábbi összeállítás az Olimpiákról, a magyarok szerepléséről, illetve az éremtáblázaton megjelenő teljesítményekkel kapcsolatos eszmefuttatásról.

Élményt kell kínálni a turistának 

A májusi budapesti országimázs-konferencia sikerén felbuzdulva regionális tanácskozást rendeznének Borsodban a régió imázsáról. Szerzonk szerint azonban a látnivalók iránt csak akkor nohet igazán az érdeklodés, ha élményt kínálnának a turistáknak a helyszínen.
Üdítő vizünk

Üdítő vizünk 

Egy forró nyári napon, július 11-én, Budán a Gellért Hotel előtt a Szent Gellért téren 2003-ban felállított kis kútháznál várakoztam néhány percig.

A turizmus, mint húzóágazat Magyarországon? 

A Corvinus Egyetem volt Közigazgatástudományi Karán tanítva immár tíz éve, gyakran találkozom olyan szakdolgozatokkal, amelyek önkormányzati gazdálkodás és településmenedzsment szempontjából a turizmust, mint húzóágazatot jelölik meg olyan helyeken is, mint Szabolcs-Szatmár-Bereg, vagy Hajdú-Bihar megye térsége. Nemegyszer a médiában, sőt a kormányzati területfejlesztési tervekben is előfordul a „húzóágazat” kifejezés a turizmushoz társítva.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!