A kutatás szerint
azok közül, akik biztosítással utaznak, egyre többen választják a digitális megoldásokat: az online kötött utasbiztosítások aránya egy év alatt közel megduplázódott.
Az MBH Bank kutatása szerint a válaszadók 56 százaléka gondoskodik utas- vagy balesetbiztosításról utazás előtt, míg 18 százalékuk soha nem köt ilyet.
Fotó: Pixabay
A felmérésből az is kiderül, hogy
a lakosság közel fele évente legalább egyszer utazik külföldre, és tengerparti utazás alkalmával nagyobb arányban kötnek biztosítást, mint városnézéshez.
A kiegészítő biztosítások közül a sport-, extrém sport- vagy tengeri hajóutakhoz kapcsolódó biztosításokat az ügyfelek 4,2 százaléka igényelte a vizsgált szezonban,
az útlemondási biztosítás az előző évekhez hasonlóan is alacsony népszerűségnek örvend.
A bank kutatása szerint a válaszadók 47 százaléka szembesült már valamilyen kellemetlenséggel utazás közben.
A leggyakoribb ilyen eset a jelentősebb járatkésés, de a nyaralók 11 százalékával fordult már elő az is, hogy ő maga vagy hozzátartozója betegség miatt sürgősségi ellátásra szorult, míg 8 százalékuk került hasonló helyzetbe baleset következtében. Emellett gyakori, hogy az utas elveszíti poggyászát vagy iratait, és arra is van példa, hogy lopás áldozatává válnak az út során.
Az MBH Bank online kérdőíves kutatása a 18-65 éves magyar internetező lakosság körében készült, a minta korcsoport és településtípus szerint reprezentatív. A CIG Pannónia Biztosító adatai a 2023. június 1. és 2024. május 31., valamint a 2024. június 1. és 2025. június 1. közötti időszakokra vonatkoznak, a forrás a biztosító ügyfélállománya.