Csökkenés cikkek

Tavaly csökkent a magyarországi sörfogyasztás
Tavaly 10 százalékkal, évi 6,006 millió hektoliterről 5,4 millió hektoliterre esett a hazai sörfogyasztás.

Sörpiaci előrejelzés: csökkenő kereslet várható
„Boldogan kifizetik az 5,5 fontot egy pint sörért – csakhogy három helyett csak kettőt isznak.” Az Egyesült Királyságban már látszik a csökkenő fogyasztás, elemzők szerint ez idén is kitart majd. A Store Insider cikke a Financial Times elemző írása alapján,.

A csehek 70 százaléka érzékel életszínvonal-csökkenést
Életszínvonal-csökkenést érzékel a csehek 70 százaléka, közülük mintegy 50 százalék erőteljes romlást tapasztal - derült ki azokból az országos felmérésekből, amelyeknek az összesített eredményét szombaton hozták nyilvánosságra Prágában.

Ezekből az alapanyagokból már kevesebb fogy
Magyarországon júliusban 4,1 százalékkal lettek drágábbak az élelmiszerek. A helyzet olykor napról napra változik, ezért a vásárlók különféle praktikákkal próbálnak alkalmazkodni a válságos állapotokhoz. Vannak, akik hajlandóak messzebbre is elutazni csak azért, hogy felhajtsanak néhány olcsóbb terméket, fontosabb alapanyagot.

Mégsem dübörgött annyira az augusztus?
A KSH adatai alapján 2020. augusztusban a koronavírus okozta járvány hatására a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken (szállodákban, panziókban, kempingekben, üdülőháztelepeken, valamint közösségi szálláshelyeken) eltöltött éjszakák száma 71%-kal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. A belföldi vendégek által eltöltött éjszakák száma 2,1%-kal mérséklődött. Az összes vendégéjszaka 81%-át a belföldi vendégek töltötték el. A kereskedelmi szálláshelyek – folyó áron számolt – összes bruttó árbevétele 33%-kal volt kevesebb. A belföldivendég-forgalom júniusban kezdődött előző hónaphoz viszonyított dinamikus növekedése augusztusban is folytatódott.

A külföldi turisták hiánya megmutatkozik a kiskereskedelemben
Az előző évi magas bázisadat és a külföldi turisták hiánya mutatkozott meg elsősorban a mérsékelt visszaesést jelző augusztusi kiskereskedelmi adatokban, de a masszív bérkiáramlás és a munkaerőpiac visszarendeződése a forgalom felfutásával bíztat - kommentálták a KSH legfrissebb jelentését az MTI-nek nyilatkozó elemzők.

Számos utasforgalmi területet lezárnak Ferihegyen
Az utasforgalom csökkenése miatt lezárja az üzemeltető a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2-es terminálján az utasforgalmi területek egy részét.

KSH: márciusi vendégéjszakaszám 64,6 százalékkal csökkent
Márciusban a külföldi vendégek által a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 68,1 százalékkal, a belföldi vendégek által eltöltöttek 61,0 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest, együttesen 64,6 százalékkal csökkent a forgalom, áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közleményében.

Túl a csúcson a Facebook?
Bár korai lenne trendeket felvázolni, a 2018-as közösségimédia-használati adatok elemzése arra utal, hogy a közösségi média komoly változásokon megy át. Az Edison Research és a Triton Digital közös jelentése a médiafogyasztási- és -használati szokásokat vizsgálta az online térben. A jelentés szerint az amerikai felhasználók szokásai drámai mértékben megváltoztak.

Esni fog a turizmus színvonala Barcelonában?
Jordi Clos, a Barcelona Hotel Szövetség és a Gremi d'Hotels elnöke bejelentette, hogy az elmúlt hat hónapban 3% -os csökkenést volt a szállodai kihasználtságban, a teljes forgalom pedig 7,2% -kal esett vissza.
Jelentős csökkenés a Balaton vízgyűjtő területén, és vasúti fejlesztések
A kutatók prognózisa szerint 2100-ra a Balaton vízgyűjtőjén a vízkészlet jelentős csökkenésére kell számítani, ami befolyásolja tó hasznosíthatóságát is.
Csökkenő tendencia
Már az idei évet is a szokásosnál kevesebb, Magyarországon bejegyzett utazási vállalkozás köszönthette, január és április között azonban tovább esett a számuk. A csökkenés több okra is visszavezethető.
Kína: túl drága és szennyezett
Hivatalos turisztikai adatok szerint országos szinten 4,2 százalékkal kevesebb külföldi érkezett Kínába 2013 első felében. A kínai média a jüan erősödésével, diplomáciai konfliktussal és környezeti okokkal magyarázza a negatív számadatokat.
Madrid megsínyli a fapados járatok csökkenését
Egyre kevesebb külföldi turista érkezik a spanyol fővárosba, miután a Ryanair és az easyJet számos járatát megszüntette a reptéri adók emelése miatt.
Szűkülő reklámpiacon nagyobb turisztikai költés
A Kantar Media listaáras adatai szerint a magyarországi cégek 4,4 százalékkal költöttek kevesebbet idén reklámra az első félévben, mint 2011 ugyanezen időszakában. A gyorséttermek, utazási irodák és légitársaságok ellenben igencsak kinyitották a bukszát.
Brutális árcsökkentés a görög szállodákban
A görögországi szállodások valószínűleg arra a konklúzióra jutottak, hogy az árak mérséklése hatékony marketing eszköz lehet a kírzisidőszakban. A kedvelt nyaralóhelyek szinte mindegyikén csökkentek a szállodai árak, a TripAdvisor szerint.