Túl a csúcson a Facebook?

Bár korai lenne trendeket felvázolni, a 2018-as közösségimédia-használati adatok elemzése arra utal, hogy a közösségi média komoly változásokon megy át. Az Edison Research és a Triton Digital közös jelentése a médiafogyasztási- és -használati szokásokat vizsgálta az online térben. A jelentés szerint az amerikai felhasználók szokásai drámai mértékben megváltoztak.

1) A közösségimédia-használat most először csökkent.

2018-ban kevesebben használták a közösségi médiát, mint a korábbi években. Az Edison Research 2000, 12 éves vagy annál idősebb felhasználót kérdezett a tartalomfogyasztási szokásairól. A válaszadók 77 százaléka mondta azt, hogy használják a közösségi médiát, szemben a 2017-es 80 százalékkal. Bár ez első ránézésre nem túl nagy különbség, érdemes megjegyezni, hogy a közösségimédia-használat évente átlagosan 7,77, de minimum 3 százalékkal nőtt az elmúlt kilenc évben. Az elsődleges közösségimédia-platformok (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram stb.) alighanem elérték a csúcsot; nem lenne meglepő, ha 2019-ben is hasonló csökkenést figyelhetnénk meg. A változás oka az lehet, hogy a fiatal amerikaiak inkább az olyan üzenetküldő platformokat részesítik előnyben, mint a WhatsApp, a Facebook Messenger vagy a Snapchat, és kevésbé használják az elsődleges platformokat. Ez a változás nem fog a nagyok azonnali összeomlásához vezetni, de a legnagyobb közösségimédia-felületekről való elvándorlás nagyon is kézzelfogható.

2) Egyre kevesebben használják a Facebookot.

Tavaly a válaszadók kétharmada mondta, hogy használják a Facebookot, de az akkori 67 százalékos részarány mostanra 62 százalékra csökkent – és ilyenre még nem volt példa a Facebook történetében. Hogy ennek a cég körüli botrányok, az egyre dühösebb politikai viták, vagy a platform meghaladottsága az oka, azt nehéz megmondani, de a csökkenés mértéke kézzelfogható. Az Edison tervezi, hogy a kanadai és ausztrál piacokat is megvizsgálja; akkor kiderülhet, hogy a jelenség globális, vagy Amerika-specifikus. 3) A fiatalok körében a Facebook rengeteget vesztett a népszerűségéből. Bár régóta rebesgetik, most már a számok is alátámasztják, hogy a Facebook népszerűsége egyértelműen hanyatlik a fiatal amerikaiak körében. A 12-34 éves korosztályban a felhasználóbázis mérete 15 százalékkal csökkent. Bár ebben a csoportban még mindig 67 százalék a rendszeres használók aránya, ez a visszaesés nem túl biztató képet fest a platform jövőjéről. Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy a középkorú amerikaiak jóval vonzóbbnak tartják a Facebookot, mint a fiatalok – pedig a Facebookot az alapítása utáni években még csak diákok használhatták.

4) Már a Twitter sem a régi.

Bár a Facebook esetében a visszaesés jóval látványosabb, a Twitter is hasonló veszteségeket szenvedett el. A platform fennállása óta ez volt az első év, amikor csökkent a felhasználók száma és aktivitása. A minta a Facebookét követi: 2016-ban és 2017-ben még növekedést könyvelhettek el, 2018-ban már visszaesést. Az adatok alapján a 12 évnél idősebb amerikaiak 21 százaléka használja a Twittert: ezzel ők a hatodik legnépszerűbb közösségi platform.

5) A fiatalok körében a Snapchat és az Instagram a legnépszerűbbek.

2017-ben a 12-34 éves amerikaiak 19 százaléka többet használta a Snapchatet, mint bármelyik más közösségi platformot. Az Instagram részesedése 18 százalék volt ugyanebben a felmérésben. 2018-ban a vizsgált korosztályban a Snapchat részesedése már 29 százalék volt – nagy előretörés alig egy év alatt. Az Instagram nem tudott ekkorát nőni, de a 12-34-es korosztályban a felhasználók 22 százalékának ez a kedvenc közösségi platformja. És mindez a Facebook rovására megy: tavaly még a fiatal amerikaiak 48 százaléka a Facebookot tartotta a kedvenc közösségimédia-platformjának, de az arányuk idén 35 százalékra csökkent.

6) A fotó alapú közösségi média feltörekvőben van.

Hogy a (mozgó)képek több embert vonzanak, mint a szövegek, az természetes, és ez a trend alighanem változatlan marad, amíg több szem lesz a világon, mint agy. Az összes közösségimédia-platform felkínálja a kép- és videómegosztási lehetőséget, de csak három van, ami szinte csak erre hagyatkozik: az Instagram, a Pinterest és a Snapchat. A hat legnépszerűbb platform közül csak ez a három könyvelhetett el növekedést 2018-ban. (Számokban: az Instagram-használat 34-ről 36 százalékra, a Pinterest 30-ról 31 százalékra, a Snapchat 29-ről 31 százalékra nőtt.) Eközben az olyan, elsősorban a szövegekre építő platformokat, mint a Facebookot, a LinkedInt vagy a Twittert vagy ugyanannyit, vagy kevesebbet használták, mint egy évvel ezelőtt.

Forrás: Index


Catania kincsei

Catania kincsei 

Szent Ágota szomorú legendája összefonódik Szicília második legnagyobb városa, Catania történelmével.
Helyszíni beszámoló az Osztrák Utazási Szövetség tavaszi kongresszusáról

Helyszíni beszámoló az Osztrák Utazási Szövetség tavaszi kongresszusáról 

Idén először a kongresszust minősített zöld rendezvényként szervezték, megfelelve ezzel az osztrák környezetvédelmi védjegy kritériumainak.
Csak online foglalással látogatható ezentúl a híres Kék Lagúna

Csak online foglalással látogatható ezentúl a híres Kék Lagúna 

Látogatói foglalási rendszer kerül bevezetésre a Comino-i Kék Lagúna ökológiai védelme érdekében.
Útmutató a Hajnan-szigetre készülőknek – MUISZ-tanulmányút, 2. rész

Útmutató a Hajnan-szigetre készülőknek – MUISZ-tanulmányút, 2. rész 

Ha a „kínai Hawaii”-nak nevezett üdülőszigetre tervez nyaralást vagy utazási irodásként oda szervez csoportokat/egyéni utasokat – íme, néhány hasznos tanács.
A RateHawk közzétette a 2024-es év üzleti eredményeit

A RateHawk közzétette a 2024-es év üzleti eredményeit 

A foglalások száma 67 százalékkal növekedett
Lezárult az Invia Group felvásárlása

Lezárult az Invia Group felvásárlása 

A WP Holding véglegesítette a vezető európai turisztikai vállalat, az Invia Group SE részvényeinek 100 százalékos felvásárlását. Az akvizíció értéke 242,8 millió euró volt.
A Bécsi Szimfonikusok igencsak rendhagyó helyen koncertezik

A Bécsi Szimfonikusok igencsak rendhagyó helyen koncertezik 

Május 22-én és 23-án a Bécsi Szimfonikusok Barokkegyüttese két koncertet ad az osztrák főváros egyik különleges pontján.
Japán sztárépítészek Oszakában: ilyen lesz Pesten az Új Nemzeti Galéria

Japán sztárépítészek Oszakában: ilyen lesz Pesten az Új Nemzeti Galéria 

Az új múzeumépület a tervek szerint az egykori Petőfi Csarnok helyén épül fel.
Hatalmas a káosz: áramszünet három dél-európiai országban – frissítve

Hatalmas a káosz: áramszünet három dél-európiai országban – frissítve 

A döbbenetes méretű áramkimaradás Spanyolországot, Portugáliát és Franciaország egyes részeit sújtja. Repülőterek is leálltak az egész régióban az áramkimaradás miatt.
Picasso-tálra bukkantak egy antwerpeni adományboltban

Picasso-tálra bukkantak egy antwerpeni adományboltban 

A Pablo Picasso által készített kerámia tálra az antwerpeni Kringwinkel Antwerpen használtcikk-üzletében találtak rá.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.