A megélhetési költségek növekedése nem kíméli a brit pubok vendégeit sem. A cikk megállapítása szerint kevesebb sört vásárolnak és/vagy olcsóbb termékeket választanak a fogyasztók 2023-ban.
Minden jel arra mutat, hogy a brit és az európai fogyasztók is kevesebb sört isznak majd ebben az évben. A költségek növekedése eddig főleg az elektronikai cikkek és a ruházati termékek piacán vetette vissza a fogyasztást, de a vásárlók kezdik visszafogni a vendéglátóhelyi költéseiket is, jelent meg a Store Insider cikkében.
A British Beer and Pub Association adatai szerint az Egyesült Királyságban a bárokban, kocsmákban, éttermekben és üzletekben a tavalyi év harmadik negyedévében 7,1 millió hordó sört vásároltak, a tavalyi év harmadik negyedévében, ez éves szinten 2,6 százalékos csökkenést jelent.
Ezt erősíti meg Oliver Robinson, a stockporti Robinsons sörfőzde ügyvezető igazgatója is. „Azt látjuk, hogy ritkábban jönnek a vendégek, és ugyan boldogan kifizetik az 5,5 fontot egy pint sörért – csakhogy három helyett csak kettőt isznak meg.
Spiros Malandrakis, az Euromonitor alkoholos italokkal foglalkozó kutatási részlegének vezetője arról beszélt, hogy míg a megélhetési költségek növekedése a fogyasztás visszafogására ösztönöz, a Covid-19 miatti csaknem három évnyi bezártság arra sarkallta az embereket, hogy visszatérjeneka közösségi terekbe, de sokan azért bizonytalanok.
Szezonális fellendülés, elhúzódó fogyasztáscsökkenés
A karácsonyi időszak és a nemrég véget ért futball-világbajnokság ugyanakkor szezonális fellendülést hozott. A legnagyobb, tőzsdén jegyzett pubokat üzemeltető vállalat, a Mitchells & Butlers például december 3-át megelőző tíz hét adatai alapján 9,2 -szeres növekedésről számolt be 2019 azonos heteihez képest.
A Bernstein elemzője már 2024-re figyel. „Mindenki arra számít, hogy a rendelkezésre álló jövedelmek valódi szűkülése jövőre fog bekövetkezni”, mondta Trevor Stirling. Hozzátette, a sörfőzőknek az inputköltségek nagyarányú emelkedésével is számolniuk kell, hiszen csak a sörárpa ára kétharmadával nőtt az elmúlt évben, és az áremelkedésnek még nincs vége.
Forrás: Financial Times / Store Insider