Ezekből az alapanyagokból már kevesebb fogy

Magyarországon júliusban 4,1 százalékkal lettek drágábbak az élelmiszerek. A helyzet olykor napról napra változik, ezért a vásárlók különféle praktikákkal próbálnak alkalmazkodni a válságos állapotokhoz. Vannak, akik hajlandóak messzebbre is elutazni csak azért, hogy felhajtsanak néhány olcsóbb terméket, fontosabb alapanyagot.

Jellemző, hogy a vásárlók a legtöbb kategóriában lefelé váltanak: a megszokott áruknak keresik az olcsóbb verzióit. A bevált brandeket például jó páran sajátmárkás termékekre cserélték le, mondta el a növekedés.hu-nak Turcsán Tünde, a GfK Hungária FMCG-üzletágigazgatója.

Júniusi felmérésük alapján, ami több mint háromezer háztartás megkérdezésével zajlott, a magyar lakosságnak egyelőre a 25 százaléka mondta azt, hogy az élelmiszer és a vegyiárú vásárlásokon is szeretne, illetve tervez spórolni, de azóta is sok új változás történt, a háztartásoknak muszáj lesz az élelmiszer vásárlási szokásaikon is módosítani, árulta el Turcsán Tünde.

Az eladásoknál a mennyiségi csökkenés már be is indult: a napi fogyasztási cikkek piacán május és július között 2,6 százalékos volt a visszaesés a tavalyi év hasonló időszakához képest. Az áremelkedések miatt viszont az értékbeni forgalom még így is nőtt úgy 14,5 százalékkal.

A kereskedelemre továbbra is komoly hatása van annak, hogy az alapvető élelmiszerekre – így például a lisztre, a csirkemellre és a cukorra – egyelőre árstop van kivetve. Az érintett termékekből jóval bátrabban vásárolnak a magyarok. Május és július között az eladott mennyiség több alapvető élelmiszernél még nőtt is. Az biztos, hogy ha az árstop megszűnik annak újra erős hatása lesz a beszerzések során. A többi terméknél lassan, hétről hétre nőttek a címkéken szereplő összegek, ezeknél viszont, amikor megszűnnek a rögzített árak, hirtelen fognak az egekbe szökni.

Az élelmiszereknél most leginkább a friss húsról, az édes és a sós snackekről, illetve a tejtermékekről mondtunk le a legnagyobb arányban. Több kategória is van, ahol a csökkenés mértéke az értékesítési volumeneknél 10 százalék körül mozog.

A teljes cikk ITT olvasható el.


Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf

Magyar piacon tűnt fel a 3 Michelin-csillagos spanyol sztárséf 

Vajon mit keresett ott?
Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál

Családias hangulatú étteremnyitás a Várnál 

Megnyílt a Varjúvár étterem a Várkert Bazárban.
SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron

SVÉT eszem-iszom Szigetmonostoron 

A Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT), a nívós vidéki gasztronómiát képviselők szövetsége a Rosinante Fogadóba készül április 5-én.
Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból

Közösségi élménytér a Hunyadi téri vásárcsarnokból 

A vásárcsarnok állapota az elmúlt évtizedek során folyamatosan romlott.
Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról

Jó hírek a magyarországi sörfogyasztásról 

Ezzel a bővülés dinamikája visszatért a 2021-ben és 2022-ben mért 3 százalék körüli mértékhez.
Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést

Betiltották a budapesti aluljárókban történő sütögetést 

Vége a helyben sütésnek – a Főpolgármesteri Hivatal döntése szerint.
A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe?

A Coca-Cola kapcsán Önnek is a tej jut eszébe? 

Pedig ideje lenne, mert a tej egy ideje fontos szerepet játszik a kólagyártó cég életében.
Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese

Megvédte címét a pálinkaverseny tavalyi győztese 

Több mint 2400 minta versenyzett a XV. Quintessence pálinka- és párlatversenyen.
Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte

Megtévesztette a fogyasztókat a Foodora – meg is büntették érte 

Több mint 35 millió forintos bírságot szabtak ki az ételrendelési portál üzemeltetőjére.
A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori

A konyhasziget szíve – A Marrone-sztori 

Van egy családi alapítású olasz cég, amelyik professzionális, egyedi tervezésű konyhai rendszereket tervez, és le is gyártja saját tervezésű konyháit, konyhaszigeteit.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.