Augusztusban 22 százalékkal, az év első nyolc hónapjában pedig hét százalékkal kevesebb vendég érkezett Madridba, mint egy évvel korábban. A visszaesés csupán a fővárost érinti: Spanyolország egészét tekintve 4,5 százalékos növekedés tapasztalható. A visszaesésnek több oka van, vetik fel szakértők, Madrid pénzügyi problémákkal küzd, ezért nem fordít elegendő összeget promócióra. Barcelonával ellentétben nem sikerült megfogó és hatékony arculatot kialakítania.
A másik fő probléma a fapados járatok számának drasztikus csökkenése, köszönhetően a Spanyol Reptéri- és Légi Irányítás (AENA) madridi reptérre kirótt adóemelésének. A Ryanair 35 százalékkal csökkentette járatait Madridba, az easyJet leépítette, majd megszüntette madridi légi bázisát és 20 százalékkal kisebb utastérrel szállítja utasait.
Az Airports Council International beszámolója szerint idén augusztusban Barcelona nagyobb forgalmat bonyolított repterén a korábbi piacvezető Madridnál. Ez számokban 11,7 százalékos csökkenést jelent Madrid számára, ami a legnagyobb arányú utasforgalom-csökkenést jelenti európai viszonylatban.
Figyelemreméltó az a tény is, hogy Barcelona a tizedik leglátogatottabb légi utazási desztináció, Madrid huszonharmadik pozíciójával szemben - derült ki a MasterCard 132 várost vizsgáló jelentéséből.
A szállodák is megszenvedik ezt az időszakot: augusztusban a szobák átlagos kihasználtsága csupán 47,2 százaléka volt. Júniusban csődöt jelentett a négycsillagos Foxa hotellánc, amely hét hotelt üzemeltetett Madrid és környékén.
A bajok láttán lépni kényszerül végre a városvezetés is: Ana Botella, Madrid polgármestere bejelentette, hogy az elkövetkező három hónapban három millió eurót fordítanak a főváros külföldi promóciójára elsősorban az Egyesült Királyságban, az USA-ban, Oroszországban és Kínában.
Forrás: Turizmus Online
Forrás: Tourexpi