Utasmóló cikkek
Időre elkészült az 1. móló a reptéren
A Budapest Airport hipergyorsasággal, 339 nap alatt felépítette és befejezte az új beszállítócsarnokot.
Bevált az új utasmóló
Péntek óta teljes kapacitással üzemel a január 15-én, szerdán megnyitott új utasmóló első üteme a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A régi utascsarnok bontása azonnal megkezdődött, hogy indulhasson a kivitelezés második üteme, amely a tervek szerint nyár elejére készül el. Az utasok tetszését is elnyerte a móló, elégedettek az új létesítménnyel.
A távolság szükségessé tette az elektromos autót
Október közepétől kezdve már a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren is találkozhatnak az utasok olyan elektromos meghajtású „golfkocsival”, amellyel az idős vagy mozgáskorlátozott utasokat szállítják. Az autó az új B oldali utasmólón állt szolgálatba, hiszen adott esetben az utasoknak a több mint kétszáz méteres épületszárny végéig kell eljutniuk ahhoz, hogy beszállhassanak a repülőgépbe - tudtuk meg kedden a Budapest Airporttól.
Íme, a móló kész!
Ünnepélyesen is felavatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi épületét, a 2B Terminálhoz tartozó 2B oldali utasmólót, vagyis a pier B-t. A jövőben ebből az épületből szolgálják ki a nem-schengeni irányokba induló járatokat, így például az Észak-Amerikába vagy a Perzsa-öböl térségébe tartó széles törzsű, interkontinentális repülőgépeket - közölte csütörtökön a Budapest Airport.
A móló szépen, csendben megkezdte működését
Augusztus 1-től már indít repülőgépjáratokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2B Terminálhoz kapcsolódó új utasmóló. A több, mint tízezer négyzetméter alapterületű utasforgalmi épületet fokozatosan helyezik üzembe, ezzel bővítve a repülőtér kapacitásait. Az új épületszárny megépítése 7,8 milliárd forintba, azaz 25 millió euróba került - közölte szerdán a Budapest Airport.
6700 fényforrás és a ’80-as évek vége
Ritkán adatik meg emberfiának, hogy a térítők vidékét idéző nyári hőségben az egyik ferihegyi futópálya betonján álljon és nézze, ahogy betonoznak. De már mindjárt kész. Sőt a tervezett átadás előtt elkészül. Ahogy a 2B-ből kinyúló utasmóló is.
Darulevonulás Ferihegyen
Három helyett már csak egy daru forog és emeli az építőanyagokat a Ferihegyen — közölte kedden a Budapest Airport.
Már a tetőszintnél tart az új ferihegyi utasmóló
Alig nyolc hónappal az építési munkák megkezdése után máris elérte a legfelső szintet a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, 2B oldali utasmóló (Pier B) fejlesztése. Az ebből az alkalomból megrendezett bokrétaavató ünnepségen az építkezést megrendelő és finanszírozó Budapest Airport illetve a kivitelező KÉSZ Építő Zrt. bejelentette, hogy az utasmóló 2018 második felére készül el teljes egészében — közölte szerdán a Budapest Airport.
Épül az új utasmóló a repülőtéren
Látványosan halad a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren az új, a 2B Terminálhoz közvetlenül kapcsolódó 225 méter hosszú utasmóló építése. A kivitelező KÉSZ szakemberei már az indulási szint betonfödémjét öntik ki, a közvetlen beszállító folyosókat tartó lépcsőházak már lényegében elkészültek.
Így bővítik a budapesti reptéri terminált
Hozzálátott a KÉSZ Építő Zrt. a Liszt Ferenc repülőtér 2B Termináljához csatlakozó új móló építéséhez. A Budapest Airport teljes egészében saját finanszírozásában épülő új utasmóló várhatóan másfél éven belül készül el és több mint 10 ezer négyzetméterrel növeli a 2. Terminál utasforgalmi területét.
A KÉSZ Zrt. építi a budapesti repülőtér új utasmólóját
Kevesebb, mint egy hónap múlva elkezdődnek a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. terminálhoz tartozó B utasmóló építési munkálatai, amelyekkel a repülőtér üzemeltetője a KÉSZ Építő Zrt.-t bízta meg. Az összesen több mint 6 milliárd forintos beruházásról szóló megállapodást a héten írták alá, és ez azt jelenti, hogy hat évvel a SkyCourt befejezése után a KÉSZ folytathatja a terminál további kiépítését.
Óriási fejlesztés kezdődik Ferihegyen
Több mint 5 milliárd forintból bővítik a Liszt Ferenc repülőteret, az építkezés 2017. elején kezdődik.