A móló szépen, csendben megkezdte működését

Augusztus 1-től már indít repülőgépjáratokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a 2B Terminálhoz kapcsolódó új utasmóló. A több, mint tízezer négyzetméter alapterületű utasforgalmi épületet fokozatosan helyezik üzembe, ezzel bővítve a repülőtér kapacitásait. Az új épületszárny megépítése 7,8 milliárd forintba, azaz 25 millió euróba került - közölte szerdán a Budapest Airport.

Egy pohár behűtött pezsgő, üdítőitalok és pogácsa. Ezzel kedveskedtek a Budapest Airport munkatársai az új, B oldali utasmólóról induló Wizz Air asztanai járata 156 utasának. A kazah fővárosba tartó Airbus A 320 típusú gép utasai voltak az elsők, akik birtokba vehették a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi csarnokának első beszálló kapuját. Az új repülőtéri létesítmény a jövőben nagyban segíti az utasforgalom gyors és kényelemes lebonyolítását és képes lesz megfelelni az eltérő légitársasági követelményeknek is.

Az első utasszállító repülőgép a tervezett határidőnél két hónappal korábban indulhatott a B utasmólóról – ezt jórészt a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. kiváló munkája valamint az üzembe helyezésen dolgozó repülőtéri és IT-szakemberek erőfeszítései tették lehetővé. A három és fél éve dinamikusan növekvő utasforgalom miatt a Budapest Airport vezetése úgy döntött, hogy amint elkészül és képes lesz utasokat indítani az első beszállókapu, azt máris használatba veszik, természetesen a szükséges tesztüzem és biztonsági ellenőrzések lefolytatása után. Így a C 12-es jelű kapun keresztül indult el ma a Wizz Air asztanai járata, amit Magyar Hajnalka repülőgép kapitány és személyzete vitt az kazah fővárosba.



A B oldali utasmólót másfél évvel ezelőtt, 2017. március 1-én kezdték el építeni, az első munkafázis a területen a beton feltörésével kezdődött. A vasbeton-acél szerkezetű utasforgalmi épület 2017. november 14-én érte éle a tetőszintet és a viszonylag enyhe téli időjárás miatt gyakorlatilag leállás nélkül haladhattak a belső építési-szerelési munkálatok. A B-oldali utasmolóhóz, amikorra teljes mértékben kiépül, egyszerre három, ún. szélestörzsű (interkontinentális) utasszállító és négy keskenytörzsű közép-hatótávolságú repülőgép csatlakoztatható, vagy egyidőben tíz keskenytörzsű gép kiszolgálása folyhat. Emellett buszos beszállítók is lesznek, így összesen huszonhét-féle variációban lehet folytatni az utaskiszolgálást a terminálon.

„A Budapest Airport és utasai számára nagyon fontos volt, hogy minél előbb birtokba vehessük az új létesítményt, hiszen az évek óta gyorsan fejlődő forgalom sürgetővé tette számunkra az új kapacitások kiépítését, biztosítva ezzel a kényelmes utazás feltételeit. A Budapest Airport számára továbbra is kiemelt cél, hogy folyamatosan bővítsük a repülőtéri infrastruktúrát és kényelmesebb szolgáltatásokat nyújtsunk az utasok számára.” hangsúlyozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Azt is hozzátette: „A fokozatos használatba vétellel – repülőtéri kiszolgáló partnereinkkel és a hatóságokkal együtt – menet közben tudjuk teljes mértékben kihasználni a korszerű technológiákban rejlő lehetőségeket, kiismerni az új utasmóló működését.”



A beruházás, amelynek teljes költsége eléri 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót) része a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott BUD 2020 névre keresztelt ötéves, repülőtér-fejlesztési programjának. Az összesen 50 milliárd forintos (160 millió eurós) infrastruktúra beruházás-sorozat részeként megújították az egyes futópálya betonfelületét 2,3 kilométer hosszban, új logisztikai bázis épült az 1 Terminál mellett (a DHL és a TNT Express számára), ezer férőhellyel bővültek a parkolók és átadtak egy új repülőtéri szállodát. Még az idén ősszel elkezdődik egy új légi teheráru kezelő központ, a Cargo City építése a 2. Terminál közelében a vecsési oldalon és decemberben megkezdődnek egy új, hatszintes parkolóház építési munkái szintén a 2 Terminálon.

„Különlegesen nehéz feladatot jelentett a B oldali utasmóló megépítése, hiszen a munkálatokat úgy kellett megszerveznünk, hogy azokkal ne zavarjuk a repülőtér dinamikusan lüktető életét. Szerencsére a KÉSZ Építő Zrt. szakembereivel együtt ezen a téren már számos közös tapasztalatra tettünk szert a SkyCourt, a központi utasforgalmi rész építése közben.” – mondta Stephan Schattney, a Budapest Airport Műszaki Központ, a CUT vezetője. Az igazgató arról is beszélt, hogy a korszerű építési technológiának köszönhetően egy minden jegyében funkcionális, a légiközlekedés igényeinek változásait is jól követő épületet sikerült megalkotni, amely elsősorban használhatóságával és nem hivalkodó megoldásaival nyerheti el az utazóközönség tetszését.


Elindult a dunai hajózási szezon

Elindult a dunai hajózási szezon 

Korszerűbb belső terek, kávéházi hangulat, vacsorahajók.
A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit

A SIA felújítja a szingapúri reptéren lévő váróhelyiségeit 

A Singapore Airlines felújítja a Changi repülőtéren lévő váróit.
Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok

Jön a nyár, érkeznek az új Flixbus-ok 

2025-ben 15 százalékkal több úti cél érhető el, mint tavaly.
Jönnek az új Bubik

Jönnek az új Bubik 

Teljes megújuláson megy keresztül a fővárosi közbringarendszere.
Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt

Légügyi cég stratégiai megállapodása az egyre szeszélyesebb időjárás miatt 

A HungaroControl szorosabb együttműködésbe kezdett hazánk meteorológiai szolgáltatójával, a HungaroMet-tel.
Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS

Fent a fedélzeten az utas, és nem tudja hová tart a SAS 

Az utasok csak a landolás után tudják meg, hova érkeztek.
Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten!

Kedden, szerdán ne a megszokott rutinból közlekedjen Budapesten! 

Mert a fővárosban kedd délutántól szerda estig tartó gyűlés miatt ismét jelentős torlódásokra kell számítani.
Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba

Egyetlen szendvics sem vihető be az Egyesült Királyságba 

Az európai kontinens több országában terjedő fertőző száj- és körömfájás miatt a hús- és tejtermékek személyes célú behozatali tilalmát kiterjesztik az összes uniós tagállamra.
Exkluzív díjátadó a Duna-parton

Exkluzív díjátadó a Duna-parton 

Díjakat osztott magyarországi utazási irodáknak a világ legtöbb országába repülő légitársasága.
Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút

Születésnapját régi vonatokkal ünnepli a Gyermekvasút 

Szombaton rendezik meg a Gyermekvasút napját.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.