Bevált az új utasmóló

Péntek óta teljes kapacitással üzemel a január 15-én, szerdán megnyitott új utasmóló első üteme a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A régi utascsarnok bontása azonnal megkezdődött, hogy indulhasson a kivitelezés második üteme, amely a tervek szerint nyár elejére készül el. Az utasok tetszését is elnyerte a móló, elégedettek az új létesítménnyel.

Szerdai átadása óta már 234 járatot és közel 40 000 elégedett utast szolgált ki az 1-es móló névre keresztelt vadonatúj ferihegyi beszállítócsarnok első ütemben elkészült része. A jelenleg 5+1 ideiglenes beszállókapuval rendelkező létesítmény az elsősorban diszkont forgalmat bonyolító, alapszintű beszállókapus csarnokot váltotta ki, amelyen tavaly 5,3 millió utas haladt át. A régi csarnok elbontása a hétvégén megkezdődött és a tervek szerint január végére fejeződik be. Helyén az új móló délkeleti szárnya és a központi pihenő- és várótér épül meg, amit még az idei nyári csúcsidőszak előtt átad a Budapest Airport.

Az új, 11 500 négyzetméteres utasmólóban 8 normál gyalogos és 6 buszos beszállítókapu mellett étel- és italvásárlási lehetőség, 3 nagy kapacitású mosdóblokk, valamint egy dohányzóterasz is szolgálja majd az utasok kényelmét. A 2A Terminállal való összeköttetés úgy valósul meg, hogy az utasok a jegykezelést követően egy pillanatra sem hagyják el a komfortos épületet; a fő terminálépületből egy mozgólépcsővel és lifttel felszerelt összekötő épületen keresztül érik el a körülbelül 120 méter hosszú, tágas és klimatizált/fűtött folyosót, ami a beszállítócsarnokhoz vezet.

Az új utasmóló építése 8,3 milliárd forintba kerül, amit teljes mértékben a Budapest Airport finanszíroz. A létesítmény a következő években kényelmes és tágas térrel szolgálja ki a dinamikusan növekvő ferihegyi utasforgalmat. Az új utasmóló az új terminálépület átadásáig lesz használatban, ezt követően a könnyűszerkezetes, újra-hasznosítható elemekből megépült beszállítócsarnokot a Budapest Airport elbontja. Számos utas dicsérte az új mólót a közösségi médiában, megjegyezve, hogy jóval kényelmesebbé teszi az utazást, tovább javítva a repülőtéri élmény egészét.

Forrás: Turizmus Online


Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.
Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek

Végre egy értelmes ötlet a balatoni utazóközönségnek  

Tizenegy balatoni állomáson a peronokat szektorokra osztják az utasok segítése érdekében.
Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak

Fenntarthatósági díj a diszkont légitársaságnak 

A Wizz Air ismét elnyerte a World Finance Sustainability Awards 2025-ös „Legfenntarthatóbb diszkont légitársaság” címét.
A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.