A legújabb repülőtéri beruházás megépüléséhez mindössze másfél évre volt szükség. Az első betonlapokat az építkezéshez 2017. március 1-én törték fel a kivitelező fővállalkozó, a KÉSZ Építő Zrt. szakemberei és az első repülőgépet, vagyis a Wizz Air asztanai járatát már 2018. augusztus 1-én, csupán 17 hónap elteltével indíthatták el az új kapukon keresztül. Azóta fokozatosan veszik birtokba az új létesítményt az utasok. A beruházás teljes költsége eléri a 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott.
Az új létesítményre nagy szükség volt, hiszen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren immár négy éve folyamatosan kétszámjegyű, sokszor 14-15 %-os az utasforgalom növekedése, a nem-schengeni desztinációkra pedig még ennél is nagyobb bővülés a jellemző. Idén nyáron már 44 légitársaság kínált 130 úti célra közvetlen repülőjáratot Budapestről, míg augusztusban újabb utasforgalmi csúcs dőlt meg, amikor az év nyolcadik hónapjában 1 527 620 induló és érkező utast regisztráltak.
A most átadott utasforgalmi épület a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának a „zászlóshajója”. Az új épületet a Tima Zoltán építész vezette mérnök-csoport tervezte a KÖZTI-ben. Az összesen 55-60 milliárd forintos, saját erőből finanszírozott program részeként új műszeres leszállító berendezéseket szereltek fel, bővítették a javítóhangárok kapacitását, új logisztikai bázisokat nyitottak az 1. Terminál mellett és megnyílt az új repülőtéri szálloda a 2. Terminál közvetlen közelében. A BUD 2020 program részeként heteken belül elkezdődik egy hatszintes parkolóház építése a 2. Terminál előtti parkoló területén, és ugyancsak szeptemberben kezdődik egy új, mintegy 20 000 négyzetméteres, Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő központ építése.
A B móló nem kastély, nem ékszerdoboz, de nem is ennek készült, hanem olyan korszerű, funkcionális épületnek, amely biztosan és kényelmesen kiszolgálja az egyre növekedő repülőtéri forgalmat. Ennek ellenére számos mérnöki bravúrt és korszerű technológiát alkalmaztunk.” – jelentette ki Szalados László, a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. Felhívta a figyelmet erre is: „A tevékenységünknek azonban ezzel nincs még vége: napokon belül megkezdjük ugyanis egy új, repülőtéri parkolóház építését, amely még magasabb minőségben szolgálhatja az utazóközönség kényelmét.”