Íme, a móló kész!

Ünnepélyesen is felavatták a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér vadonatúj, több, mint tízezer négyzetméteres utasforgalmi épületét, a 2B Terminálhoz tartozó 2B oldali utasmólót, vagyis a pier B-t. A jövőben ebből az épületből szolgálják ki a nem-schengeni irányokba induló járatokat, így például az Észak-Amerikába vagy a Perzsa-öböl térségébe tartó széles törzsű, interkontinentális repülőgépeket - közölte csütörtökön a Budapest Airport.

A legújabb repülőtéri beruházás megépüléséhez mindössze másfél évre volt szükség. Az első betonlapokat az építkezéshez 2017. március 1-én törték fel a kivitelező fővállalkozó, a KÉSZ Építő Zrt. szakemberei és az első repülőgépet, vagyis a Wizz Air asztanai járatát már 2018. augusztus 1-én, csupán 17 hónap elteltével indíthatták el az új kapukon keresztül. Azóta fokozatosan veszik birtokba az új létesítményt az utasok. A beruházás teljes költsége eléri a 7,8 milliárd forintot (25 millió eurót), amit a Budapest Airport saját forrásból finanszírozott.



Az új létesítményre nagy szükség volt, hiszen a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren immár négy éve folyamatosan kétszámjegyű, sokszor 14-15 %-os az utasforgalom növekedése, a nem-schengeni desztinációkra pedig még ennél is nagyobb bővülés a jellemző. Idén nyáron már 44 légitársaság kínált 130 úti célra közvetlen repülőjáratot Budapestről, míg augusztusban újabb utasforgalmi csúcs dőlt meg, amikor az év nyolcadik hónapjában 1 527 620 induló és érkező utast regisztráltak.

A most átadott utasforgalmi épület a Budapest Airport BUD 2020 névre keresztelt, ötéves repülőtér-fejlesztési programjának a „zászlóshajója”. Az új épületet a Tima Zoltán építész vezette mérnök-csoport tervezte a KÖZTI-ben. Az összesen 55-60 milliárd forintos, saját erőből finanszírozott program részeként új műszeres leszállító berendezéseket szereltek fel, bővítették a javítóhangárok kapacitását, új logisztikai bázisokat nyitottak az 1. Terminál mellett és megnyílt az új repülőtéri szálloda a 2. Terminál közvetlen közelében. A BUD 2020 program részeként heteken belül elkezdődik egy hatszintes parkolóház építése a 2. Terminál előtti parkoló területén, és ugyancsak szeptemberben kezdődik egy új, mintegy 20 000 négyzetméteres, Cargo City névre keresztelt légiáru-kezelő központ építése.

A B móló nem kastély, nem ékszerdoboz, de nem is ennek készült, hanem olyan korszerű, funkcionális épületnek, amely biztosan és kényelmesen kiszolgálja az egyre növekedő repülőtéri forgalmat. Ennek ellenére számos mérnöki bravúrt és korszerű technológiát alkalmaztunk.” – jelentette ki Szalados László, a fővállalkozó KÉSZ Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese. Felhívta a figyelmet erre is: „A tevékenységünknek azonban ezzel nincs még vége: napokon belül megkezdjük ugyanis egy új, repülőtéri parkolóház építését, amely még magasabb minőségben szolgálhatja az utazóközönség kényelmét.”


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.