Influenszerek és tanácsadók az utaztatásban

Az utazási irodák nagyon jól reagáltak az internet terjedésére és más szektorokhoz hasonlóan kialakították a saját online felületüket – de a jövő generációi vajon miként fogják szervezni az útjaikat? – tette fel a kérdést Szappanos András szervezetfejlesztési tanácsadó a MUISZ székesfehérvári közgyűlésén.

A mostani Z és Y generáció ugyanis sokat utazik, ám a szervezéshez nem szívesen veszi igénybe utazási iroda közreműködését – ezen pedig változtatni lehetne. A szakember szerint ennek érdekében nyitottnak kell lenni az innovációra és végig kell gondolni, mivel lehet bevonzani a mai harmincasokat, ám erről stratégiában kell gondolkodni és elő lehet venni a nem szokványos megoldásokat is.  

 

Vezérelt vélemények

Gyémánt Balázs, aki idegenvezetőként és utazási bloggerként mindkét oldalt jól látja, az influenszerek, véleményvezérek, bloggerek, vloggerek bevonását is javasolja, számos cél elérése érdekében. Ők segíthetnek az új célközönség bevonásában, az új termék bevezetésében, az eladásösztönzésben, a brand erősítésében, a változatosabb online marketingben, a share of voice-ban (vagyis a konkurenciához képest nagyobb online jelenlétben), a keresőoptimalizásban és a krízismenedzsmentben egyaránt.  

De miért is fontosak az influenszerek? Mert a klasszikus értelemben vett reklámok már nem működnek, ahogy a YouTube-on is előszeretettel nyomunk rá a Skip ad gombra. Az emberek az embereknek hisznek és nem a márkáknak, így az utazók eléréséhez olyan tartalmat kell adni, amit ők akarnak, olyan embertől, akiben megbíznak. Az influenszer persze sokféle lehet, híres embertől a kritikus újságírón át a celebekig, de egyikük esetében sem szabad elfelejteni, hogy a követők száma nem egyenlő a befolyással. Épp emiatt az utazási szakma számára az egy-egy témára szakosodott nano- és mikrobloggerek lehetnek érdekesek, hiszen ők ugyan csak néhány ezres követőtáborral rendelkeznek, de rajongóik hatalmas elkötelezettséget mutatnak.

Az utazó bloggerek pedig őszintén megírják tapasztalataikat és ügyelnek a marketingre is, emellett persze írhatnak, fotózhatnak, tanácsokat is adhatnak. Az irodák pedig egy megbízás során nem nyaralni küldik az influenszereket, hanem dolgozni, de a hatékony együttműködés érdekében érdemes előre lefektetni néhány szabályt is.

 

Fókuszban a frontvonal

Prónay Bence, a MUISZ marketing és kommunikációs bizottságának elnöke a szervezet online tevékenységéről szólva elmondta: az Utazási Irodával Utazók Facebook-oldalának célja a figyelem felhívása az utazással kapcsolatos témákra, a biztosítás megkötésétől a saját szervezés buktatóiig. Ám az immár 5000 rajongóval rendelkező oldal nem csupán az utazási irodák szerepére, hanem a MUISZ-ra, mint védjegyre is felhívja a figyelmet, és a témában tavaly szponzorált megjelenések is készültek a Nők Lapja Cafén.

Az év legnagyobb kampánya azonban az Év Utazási Tanácsadója pályázat kiírása volt, amellyel a „frontvonalra”, vagyis az utassal kapcsolatban álló értékesítőkre hívták fel a figyelmet. A Facebookos szavazás során kommentben is lehetett ajánlásokat írni a jelöltekről. Végül több mint 5400 szavazat érkezett, a szöveges értékelések száma meghaladja az 500-at, és a közel ezer megosztásnak köszönhetően összeségében 468 ezer fős elérést generált a kampány. Az utazók ajánlásai alapján az Év Utazási Tanácsadója az IBUSZ egri irodájából dolgozó Munkácsi Mihály lett, a második helyezett a budapesti Orex Traveltől Éles Orsolya, míg harmadik helyre az IBUSZ bajai képviseletének munkatársa, Kováts Annamária került.


Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon

Kerékpáros kishajókat adtak át a Tisza-tavon 

Kerékpáros kishajók teszik még vonzóbbá a Tisza-tavi aktív turizmust.
Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját

Speciális módszerrel restaurálják Magyarország legidősebb nagyharangját 

A veszprémi Szent Mihály Főszékesegyház Szentháromság harangját 300 év után először mozdítják el a helyéről.
15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői

15 milliárd forintra pályázhatnak a hazai turisztikai ágazat szereplői 

Új programot indít a kormány a turisztikai szolgáltatók megsegítése érdekében.
Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben

Hamarosan Nevelőszülők Napja a budapesti Állatkertben 

Május 12-én, vasárnap rendezi az "Alapítvány a Budapesti Állatkertért" a tavaszi Nevelőszülők Találkozóját, ahová mindenkit sok szeretettel várnak.
Famászó bajnokságot rendeznek Tatán

Famászó bajnokságot rendeznek Tatán 

Igen, ilyen is van: a Magyar Faápolók Egyesülete nemzetközi előírásoknak megfelelő famászó bajnokságot rendez Tatán, az Öreg-tó partján.
Erre kell számítania annak, aki munkát keres

Erre kell számítania annak, aki munkát keres 

Szinte minden vármegyében lelassult a munkaerő-felvétel.
A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot

A 25 éven aluliak szja-mentessége felrázta a munkaerőpiacot 

Egyre nehezebb helyzetben a munkáltatók.
Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek:  idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik

Dívák és királyok, régi slágerek és holdfényes koncertek: idén még sokszínűbb a Paloznaki Jazzpiknik 

Igazi világsztárok, hazai előadók legjava, kedvezményes belépők.
Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről

Néhány alapvetés a szervezet energiaigényéről 

Manapság sokféle étrendi sajátosság merül fel, és talán még több hóbortszerű divatdiétával találkozhatunk, amelyek olykor nagyon minimális kalóriabevitelre ösztönzik az embereket. Mielőtt bármibe belevágnánk, érdemes tisztázni szervezetünk igényeit.
Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen!

Vissza a múltba jövő hétvégén, Hévízen! 

A következő hétvégén visszatérhetnek a múltba a látogatók egy eseménysorozat keretében Hévízen.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?