Kiderült, melyek a magyarok kedvenc légitársaságai

Ötödik alkalommal hirdették meg a magyar légi utasok számára „Az én légitársaságom” elnevezésű felmérést, amelynek végeredménye több mint 5200 értékelés alapján állt össze. Az utasok több szempontból is értékelték a légitársaságokat, a népszerűségi sorrend eredményét február 8-án díjkiosztó ünnepségen ismertették.

Horváth Balázs, a Weco Travel ügyvezetője szerint azért értékes a felmérés, mert nem a szakma szavazza meg, így hazánkban ez az egyetlen olyan légitársasági megmérettetés, ahol az eredményeket teljes mértékben az utasok véleménye és értékelése adja.

Online értékelhették a légitársaságokat a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon azok, akik 2016-ban repülős utazáson vettek részt. A repjegy.hu és a Travelo utazási magazin felhívására 5274 értékelés és 3672 szöveges élménybeszámoló érkezett a felmérés honlapján, az utasok több mint 140 különböző légifuvarozót értékeltek. Pontozták a személyzet munkáját, a fedélzeti ellátás színvonalát, a menetrendet, az ár-érték arányt és a légitársaság kommunikációját is véleményezni kellett. Az utasok nem csak pontokkal értékelhettek, de szöveges beszámoló formájában is leírhatták véleményüket, személyes élményeiket a légitársasággal és a repülőúttal kapcsolatban. A díjátadó gálán öt kategóriában hirdettek győztest, emellett a szavazatok összesítésével díjazták Magyarország kedvenc légitársaságát is.

Bár a legtöbb értékelést a nagy forgalmú fapados légitársaságok kapták, ennek ellenére egyetlen diszkont légitársaságnak sem sikerült helyezést elérnie. Ugyanakkor felbukkantak olyan légitársaságok is a helyezettek között, akik eddig még nem kaptak díjat „Az én légitársaságom” felmérésen.

Az összesített eredmények alapján 2014 és 2015 után ismét az Emirates lett a magyarok kedvenc légitársasága, tőle nem sokkal lemaradva az izraeli EL AL légitársaság a második, bronzérmes pedig a Qatar Airways-t lett.

A személyzet munkájával az EL AL Israel Airlines járatain elégedettek leginkább az utasok, vagyis a legkedvesebb légiutas-kísérő kategóriában az izraeli légitársaság került ki győztesként. Őt követi második helyen a Finnair, harmadik pedig a svájci SWISS International Air Lines lett, akit új díjazottként is köszönthettek.

A fedélzeti ellátás tekintetében az Emirates szolgáltatásaival a legelégedettebbek az utasok. Második lett az EL AL, harmadik pedig a Qatar Airways légitársaság.

A repülős utazásoknál fontos a pontosság és a jó csatlakozási lehetőségek, a legjobb menetrend díját a Delta Airlines vitte el, a légitársaság új díjazottként szerepelt a díjátadón. Ezüstérmes lett a Finnair, bronzérmes pedig az Emirates.

Ár-érték arány szempontjából a legjobb légitársaság az Emirates, tőle nem sokkal lemaradva második helyezett a Qatar Airways, harmadik pedig Görögország nemzeti légitársasága, az Aegean Airlines lett.

A légitársaságok külső kommunikációját is értékelték az utasok. Ezek alapján a legprofibb kommunikációért járó díjat az Emirates kapta, második az EL AL, harmadik a Qatar Airways lett.

Bővebb információ: www.azenlegitarsasagom.hu


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?