hirdetés
hirdetés

Költöznek a börgöndi reptér ürgéi

Elkezdték költöztetni az ürgéket a börgöndi repülőtér építési területéről. A mókás kis rágcsálók a majdani kifutópálya sávjában éltek.

hirdetés

A védett ürgekolóniát Altbacker Vilmos zoológus szakértő irányításával lakoltatták ki és költöztetik új lakhelyre, a repülőtér építkezés által ne érintett területére.

A hadsereg kivonulását követően alaposan helybenhagyott, légiközlekedésre jelen állapotában alkalmatlan börgöndi repülőtérből a Biggeorge’s NV befektetésében terveznek légikikötőt építeni. A tervek szerint a Ferihegy, Bécs, Zágráb és Pozsony repülőterek vonzáskörzetének keresztmetszetében létesítendő Alba Airport a nyitástól számított 5 éven belül már 1,5 milliós forgalmat bonyolítana. A Biggeorge által korábban Kelet-Európa legmodernebb repülőtereként aposztrofált légikikötő a ferihegyi díjak csupán 50 százalékát számlázná ki a légitársaságoknak.

A repülőtér megálmodói úgy tűnik, egyre közelebb kerülnek céljuk megvalósításához: kormánydöntés, légtér kijelölése illetve a létesítési engedély meghosszabbítása már megvan, immár az ürgék is elköltöztek. Már csupán a repülőteret kell felépíteni és jöhetnek is az utasok.

Amennyiben a jövő hónapban döntés születik a közműépítésre benyújtott pályázat ügyében is, még az idén megkezdik a közművek kijelölését, s a terület rekonstrukcióját. Hozzálátnak a korábbi repülőtér hátrahagyott épületeinek bontásához, az elburjánzott növényzet irtásához, az építési munkák előkészítéséhez, majd tavasszal megkezdik a kivitelezést is. Korábbi elképzelések szerint múlt év végén adták volna át a létesítményt. Hogy az első utas mikor léphet be az Alba Airport termináljába, még egyelőre a jövő titka.

A repülőtér létesítését több civilmozgalom is ellenezte az évek során. 2006-ban még az ürgementési munkát folyamatosan figyelemmel kísérő a Duna-Ipoly Nemzeti Park környezetvédelmi szakemberei arra hívták fel a figyelmet, hogy több értékes madárfaj is eltűnhet a környékről a fel- és leszálló repülők miatt, illetve ugyanez megzavarná a Velencei-tó végében található Dinnyési-Fertő tízezres madárkolóniáinak vonulását.

A Velencei-tó élővilágát korábban védő környezetvédelmi légtér helyét a 37/2010. (V. 4.) KHEM rendelet alapján 2010. május 6-tól átvette két ún. TIZ, Traffic Information Zone, Forgalmi Tájékoztató Körzet légtér. Az F kategóriás, nem ellenőrzött légterekben műszeres illetve látás szerinti repülés egyaránt végezhet a kérdéses természetvédelmi terület fölött is.

hirdetés

Címkék

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Hozzászólások (2 db)
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
#
Csodálkoztam volna, ha környezetvédők nem pofáznának bele ebbe a projektbe! Amíg katonai gépek repkedtek, addig a madarakat nem zavarta, most, hogy civil gépek jönnének
már zavarni fogja!
Ha ma akarnák építeni a Parlamentet, a rakpartokat még 10 év múlva is csak terve lenne! A környezetvédőnek mondott agyament aktivisták miatt!
#
Te, Alfonz! Szerintem belepofáztak volna akkor is, csak lehet, hogy nem az ügy társadalmi vitára bocsátása lett volna a válaszlépés, hanem katonai börtön. Nem úgy van
az, hogy régen bezzeg még a civilek is befogták az arcukat, mert rend volt; rendnek kellett lenni. Szerintem szóljanak csak bele! Szóljanak bele Sólyom Lászlóval az élen
az összes, értelmetlen, megalapozatlan repülőtér fejlesztésbe. Ha figyelmesen olvastad a hírt, van benne egy utalás arra, hogy Börgönd hány, milliós forgalmat
évtizedek óta bonyolító nemzetközi repülőtér vonzáskörzetében fekszik. Honnan lesz utas, ki fog lemenni a szántóföld közepére, hogy onnan repüljön? Nézd meg
Debrecent, Sármelléket, Pécs-Pogányt, Győr-Pért! Meglévő, nagyon komoly műszerezettségű repülőterek, kiglancolt, új terminálokkal. A létért küzdenek.
Vát-Porpác, Taszár, Börgönd, Szentkirályszabadja, Tököl, Kiskunlacháza, Kalocsa, Kunmadaras, Mezőkövesd; ide mind álmodtak már olyat, hogy a londoni Heathrow is
megnyalná a tíz ujját. Majd nézd meg a térképen, hogy ezek a reptér torzók, vagy csak pusztaságok, hogy helyezkednek el a következő légikikötőkhöz képest: Ferihegy,
Schwechat, Pozsony, Zágráb, Maribor, Graz, Sármellék, Pogány, Győr, Debrecen, Békéscsaba, Szeged, Nyíregyháza, Kassa, Temesvár, Eszék. Kíváncsi vagyok a
véleményedre reális megvalósíthatósági tervek ügyében. Szóval, ha már a kormányok határozatokban döntenek megvalósíthatlan repülőterek fejlesztéséről, akkor
legalább a civilek verjék el furkós bottal a felelőtlen emberek fejét.
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai