hirdetés
hirdetés

Idén 150 éves a Budavári Sikló

Idegenvezetők figyelmébe: a világ második siklóját százötven évvel ezelőtt, 1870. március 2-án helyezték üzembe.

hirdetés
Kapcsolódó cikkek

Gróf Széchenyi Ödön 1867-ben a franciaországi Lyonban látott példa nyomán javasolta, hogy a budai Várhegy Duna felőli oldalán építsenek kötélvontatású hegyi vasutat. A 24 fő befogadására alkalmas sikló alsó állomása a Clark Ádám téren, az Alagút mellett, a felső a Várban, a Szent György téren van. A lépcsőzetesen egymásra épült három elemből álló két kocsi, az északi pályán futó BS1 "Margit" és a délin futó BS2 "Gellért" egy másodperc alatt másfél métert tesz meg a 95 méter hosszú, 50,55 méter szintkülönbséget leküzdő, 30 fokos lejtésszögű pályán. A háttérben középen a Budavári Palota kerítésén álló Turul-szobor.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!

kapcsolódó cikkek

Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai