Átadta az első A350-es repülőgépet a Qatar Airways-nek az Airbus

Átadta az első A350 XWB típusú repülőgépet a Qatar Airways-nek a gyártó Airbus hétfőn Toulouse-ban.

Az átadás alkalmából Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a gép kifejlesztésénél a légitársaság igényeit, észrevételeit is figyelembe vette az Airbus és a hajtóműveket gyártó Rolls Royce. A katari cég már a fejlesztés kezdetén 80 darab A350-est rendelt.

Akbar Al Baker kérdésre válaszolva jelezte, hogy 12 hónapnyi üzemeltetés után döntenek arról, rendelnek-e további A350-eseket.

Fabrice Bregier, az Airbus vezérigazgatója az átadás előtti sajtótájékoztatón elmondta: a berepülési program óta minden fontos határidőt sikerült betartaniuk, ezért köszönetet mondott a programban résztvevőknek.



Az Airbus A350-es kifejlesztése 2004-ben kezdődött, az első tervek még egy A330-ason alapuló, de annál gazdaságosabb üzemelésű típusról szóltak, kifejlesztésére 4 milliárd eurót különítettek el. A két legnagyobb lízingcég, az International Lease Finance Corporation (ILFC) és a General Electric Capital Aviation Services (GECAS) kritizálta a projektet, arra kérve az Airbust, hogy teljesen új alapokra építse a típust.

A 2006-os farnborough-i légi szalonon jelentette be az Airbus, hogy az addigi terveket elvetve új alapokra helyezte a fejlesztést, ekkor kapta a típus az XWB (extra szélestörzsű) jelzőt is, mivel a korábbiakhoz képest megnövelték a törzs átmérőjét.

Az első prototípus összeszerelése után a típus 900-as verziója tavaly júniusban emelkedett először a magasba, ezzel megkezdődött a berepülési program. Ennek lezárultával az Airbus 15 hónappal az úgynevezett szűzfelszállás után megszerezte az európai és amerikai légügyi hatóságoktól a típus üzemeltetési bizonyítványát.

A világ első A350-ese december 13-án repült volna ünnepélyes keretek között Toulouse-ból Dohába a Qatar Airways bázisára, de múlt szerdán a légitársaság bejelentette, hogy bizonytalan időre elhalasztja a hivatalos bemutatót. Az azóta megjelent sajtóértesülések szerint komoly hibákat kellett megoldani, de ezeket nem részletezték.

A széles törzsű, két hajtóműves gép verziótól függően 276-369 utast tud szállítani, hatótávolsága 14 350 kilométer, legnagyobb felszállósúlya 268 tonna, meghajtásáról a Rolls Royce Trent XWB hajtóművei gondoskodnak, a gép 25 százalékkal kevesebb kerozint fogyaszt versenytársánál, a Boeing 777-esnél. A típusra november végéig 778 rendelés érkezett 41 társaságtól. A gépek ára verziótól függően listaáron 260 millió és 340 millió dollár (59,8-78,2 milliárd forint) között változik.

Forrás: MTI


Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen!

Külföldre indul? Ne megszokásból vezessen! 

Tudnivalók, ha autóval indul útnak, és szeretné elkerülni a kellemetlen meglepetéseket.
Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban

Sűrítik a reptéri buszjáratokat a nyári csúcsidőszakban 

Sűrűbben járnak a repülőtéri BKK-járatok júliusban és augusztusban.
Emirates: nyári-téli újdonságok

Emirates: nyári-téli újdonságok 

A légitársaság újabb útvonalakon vezeti be a Prémium Turistaosztályt, és tovább bővíti menetrendjét a téli időszakra.
airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség

airBaltic: gyorsjelentés és egy új partnerség 

A lett nemzeti légitársaság előzetes adatokat tett közzé a 2025 első féléves időszaki eredményeiről.
Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest

Ománi fapados járat úti céljai között szerepel Budapest 

A diszkont légitársaság vezére ezt a minap jelentette be.
Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása

Egyszerűbb a 14 év alatti gyermekek utaztatása 

Mostantól elegendő a gyermek diákigazolványának másolatát bemutatni – akár nyomtatott, akár digitális formában – a díjmentes jegyváltáshoz és az életkor igazolásához.
Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét

Villámcsapás kényszerítette földre a Wizz Air Budapest és Stockholm közötti gépét 

A péntek hajnali járat kényszerleszállást hajtott végre Varsóban.
Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket

Így tervezik meg a magyar fiatalok a repüléseiket 

A magyar fiatalok nemcsak álmodoznak, hanem tudatosan készülnek arra is, ha valami nem a tervek szerint alakul.
Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól

Útipoggyásszal kapcsolatos tudnivalók a NAV-tól 

A NAV felhívja a figyelmet a készpénzre is.
Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein

Újabb hiányosságokat tártak fel az Air India gépein  

Még vizsgálják a katasztrófa okait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.