Eredetileg Leonie Ameringert hívták el Angliából előadónak, ám az utolsó utáni pillanatban kiderült, ő nem tud eleget tenni a meghívásnak, így előadásának anyagát Andrew Slater (E-commerce manager, Mellow Mood Hotels) tolmácsolta, illetve fűzte hozzá e témakörben saját megvilágítását.
Számokkal, adatokkal, tényekkel „bombázta” a közönséget, ilyenekkel például: Amerikában csak a fürdőszobákban mintegy 2 millió tévékészülék található, és a Földön az e-kereskedelem olyan gyorsan növekszik, hogy a világ összes szállodáinak foglalása a tavalyi 28 százalékról 34 százalékra ugrik idén. (Némi éllel jegyezte meg Slater: Magyarországról e téren nem tudott begyűjteni közölhető adatokat…) Azonban saját cégénél igen: 40 százalékos jelenleg az online booking a Mellow Moodnál. Jellemző egyébként, hogy 42 nappal az érkezés előtt megtörténik a foglalás, és általában a szállodát a repülőjeggyel egy időben foglalják. Kölcsönautót átlagosan 19 nappal az érkezés előtt stoppolnak maguknak a vendégek, ha pedig nyaralni indulnak, 29 nappal az indulás előtt történik neten a foglalás.
Slater felhívta arra a figyelmet, hogy az e-booking rendszert jól teszi, ha az adott szálloda úgy teszteli, hogy felkérik az idősebb korosztály képviselőit is: próbálják ki rajta a foglalást. Valamint fontos szempont a mai világban, hogy akár okostelefonok segítségével is elérhető legyen a rendszer – vagyis legyen i-pod barát. Használja a szálloda a google analitics rendszert, és a website sose legyen statikus: naponta változtassák, frissítsék akár többször is a tartalmát. A hotel által kapott díjak, elismerések kerüljenek mindig látványos helyre, mert a vendégeknek ez egyfajta bizalmat sugall. Valamint legyen megvalósítható a site-on a valutaváltás, és még akár este 6 óra után is létrehozható legyen neten a foglalás.
Mozgékony csomagokat kell kínálni (parkolás benne, kulturális programok stb), és ha megérkezik a vendég, sokat jelent, ha a nevén szólítják. Ha kritika éri a netes portálok valamelyikén a szállodát – tripadvisor, twitter stb. –, felesleges emiatt kétségbe esni, sokkal szerencsésebb megoldás, ha az adott témában válaszol a menedzser – akár ugyanazon online portálon keresztül. Jó és hasznos, ha van a szállodának Facebook rajongói oldala – hihetetlen méretű ismertséget lehet ezáltal elérni, ha jól kiválasztott az ott megjelentetett promóció. Végül az előadó kifejtette, hogy a twitteré, azaz a gyorsan pörgő párbeszédé a vendéggel a jövő – a marketing és a kommunikáció terén ez a sajátos online megjelenés egy éven belül gyakorlatilag megkerülhetetlen lesz.
Az online booking az aduász
A Magyar Szállodaszövetség (MSZSZ) XXXIII. Közgyűlésén, amelyet a szegedi Hunguest Hotel Forrásban tartottak, a plenáris ülésén „beugrásként” ugyan, de nagyon érdekes előadást tartottak a Social Media Marketing (SMM) témakörről.

15 éve vörösben – a Kempinski ikonikus nagyköveteinek ünnepe
Idén 15 éves a Lady in Red program, amely a Kempinski szállodalánc egyik legjellegzetesebb arculati eleme.

Friss, ropogós trendriport – 2025 májusi szállodai forgalomról
Az idei év ötödik hónapjában Magyarországon 987 szálloda üzemelt.

Elégedett a szaktárca a tavasz utolsó hónapjában elért turisztikai eredményekkel
NGM: tovább dübörög a turizmus a hazai szálláshelyeken.

Négycsillagos reptéri szálloda Debrecenben
Bemutatkozott az ibis Styles Debrecen Airport Hotel.

KSH-gyorsjelentés a hazai szálláshelyek májusi forgalmáról
Áprilisban a turisztikai szálláshelyeken 1,4 millió vendég 3,4 millió vendégéjszakát töltött el.

Új tulajdonosnál a Budapest Marriott Hotel
Jó ideje árulták, mostanra megszületett a megállapodás: tulajdonost váltott a Duna-parti ötcsillagos szálloda.

MSZÉSZ: már lehet jelentkezni az Év Technológiai Újítása pályázatra
A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége idén is meghirdette társult tagjai részére az Év Technológiai Újítása pályázatot.

Rangos nemzetközi minősítést zsebelt be a dél-balatoni szálloda
Elsőként a balatoni házak közül Green Globe-minősítést kapott a Mövenpick BalaLand Resort.

Szallas.hu: Siófokra érkezett a legtöbb foglalás
Rövidülnek, de nem maradnak el a nyaralások. Tények és tervek a magyarok belföldi vakációjáról – a szállásfoglaló portál adatai alapján.

„Nyaralj most, fizess később” – Ki áll a Hilaris Hotels mögött?
A milliárdos, akiről ma mindenki beszél, de kevesen ismerik igazán.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.