hirdetés
hirdetés

Ismét összegyűlt a szakma krémje Berlinben

Megnyílt szerdán a világ legnagyobb idegenforgalmi szakvására, a berlini nemzetközi turisztikai börze, az ITB.

hirdetés

A 49. ITB-n Magyarország ismét nemzeti standdal jelentkezik, amelyen a Magyar Turizmus Zrt. (MT) szervezésében 20 társaság mutatkozik be, a kiállítás díszvendége pedig Mongólia.

A vásár kiemelt témája a turizmus és az informatika kapcsolata, a Travel Technology nevű szekcióban csaknem 200 cég mutatja be fejlesztéseit. A német kereskedelmi és iparkamarák szövetségének (DIHK) felmérése szerint a német idegenforgalomban gyorsan halad a digitális átalakulás, az ITB alkalmából bemutatott vizsgálat szerint az ágazatban tevékenykedő vállalatok a német gazdaság egészéhez képest kétszer gyakrabban használnak online alkalmazásokat.



Vendégek a megnyitó ceremónián (Forrás: itb-berlin.de)
Vendégek a megnyitó ceremónián (Forrás: itb-berlin.de)


A díszvendég Mongólia produkciója a megnyitón (Forrás: itb-berlin.de)
A díszvendég Mongólia produkciója a megnyitón (Forrás: itb-berlin.de)


A díszvendég Mongólia (Forrás: itb-berlin.de)
A díszvendég Mongólia (Forrás: itb-berlin.de)


Egy másik fontos trend a tengeri és folyami hajóutak népszerűségének növekedése, ezt mutatja, hogy a területen érdekelt cégek egy külön csarnokot megtöltenek a berlini vásárvárosban. Ugyancsak külön szekciót szerveztek a kulturális turizmussal foglalkozó vállalkozásoknak, az ifjúsági turizmus és az úgynevezett kalandturizmus témája köré, valamint a leszbikusok, melegek, biszexuálisok, transzszexuálisok (LGBT) közösségeit célzó idegenforgalmi szolgáltatásoknak.

Azonos neműek esküvőjét népszerűsítő japán szálloda (Forrás: itb-berlin.de)
Azonos neműek esküvőjét népszerűsítő japán szálloda (Forrás: itb-berlin.de)


170 ezer vendéget várnak

Az ITB-n 188 országból 10.096 kiállító vesz részt. A szervezők 170 ezer vendégre, köztük nagyjából 100 ezer szakmai látogatóra számítanak a március 8-ig tartó vásáron, amelyre több kimutatás is megjelent. Például a német szövetségi statisztikai hivatal (Destatis) arról számolt be, hogy a németországi repülőterekről tavaly minden korábbinál többen indultak útnak külföldre. A határon túli célpontokra tartó járatokon 81,6 millió utast regisztráltak, ami 2,7 millióval - 3,4 százalékkal - több az egy évvel korábbinál. A legtöbben - 60,9 millióan - valamelyik európai országba utaztak, az első helyen Spanyolország áll 12,1 millió utazóval.

Drága utakat foglalnak a németek

A német utazásszervezők szövetségének (DRV) statisztikája szerint a szervezet tagvállalatai tavaly 26,3 milliárd euró bevételre tettek szert, ami csaknem 4 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest és új történelmi csúcs. Az irodák tapasztalatai szerint az utazás világbajnokainak is nevezett németek hajlandóak mélyen a zsebükbe nyúlni, ha üdülésről, utazásról van szó. Ezt jelzi, hogy a 3 ezer eurónál (920 ezer forint) drágább utakból származó bevétel 10 százalékkal nőtt tavaly.

Sajtótájékoztató az ITB-n (Forrás: itb-berlin.de)
Sajtótájékoztató az ITB-n (Forrás: itb-berlin.de)


Forrás: itb-berlin.de
Forrás: itb-berlin.de


Rövidebb ideig maradnak nálunk a német turisták

Hasonló trend tükröződik a magyar adatokban is. Világszerte tapasztalható, hogy a turisták némileg rövidebb ideig maradnak egy-egy helyen, de igyekeznek minél intenzívebben eltölteni az időt, és a minőségi szolgáltatások felé fordulnak, ebben pedig Magyarország az utóbbi évek fejlesztései révén egyre versenyképesebb, így az egy kiadható szállodai szobára jutó bruttó napi árbevétel (RevPAR) 11,6 százalékkal, 26,8 euróra emelkedett tavaly - mondta Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára egy kedden Berlinben tartott sajtótájékoztatóján.

Az ITB megnyitója alkalmából tartott tájékoztatón kiemelték, hogy Németország továbbra is a legfontosabb piac a magyar turizmus számára. A német vendégek száma 2014-ben 4,7 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az általuk a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma pedig továbbra is meghaladja a 2 milliót.

A magyar sajtótájékozatatón Mezősi Csilla, az MT Zrt. németországi és svájci képviseletének vezetője elmondta, hogy míg tavaly a határnyitás 25. évfordulója volt a Magyarországot népszerűsítő marketingmunka fő eleme, az idén arra igyekeznek felhívni a figyelmet a Magyarország - Meglepően más (Ungarn - Überraschend anders) mottójú kampánnyal, hogy Magyarország igen sokoldalú és minden nemzedék igényeit kielégítő szolgáltatásokkal várja a vendégeket. A kampány részeként ingyenes okostelefonos applikációt is létrehoztak, melyben képekkel illusztrálva német nyelven mutatják be Budapestet - például a látnivalókat, a programokat és a gasztronómiát, illetve praktikus tanácsokkal is ellátják az ide utazókat. Erről és a magyar sajtótájékoztatóról beszámolónkat ide kattintva olvashatják.

A magyar standra szóló meghívó szerint a helyszínen kürtőskaláccsal, látványpékséggel, borkóstolóval, Rubik-kocka-bemutatóval és magyar táncokkal várják a látogatókat.

Dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára az ITB sajtótájékoztatóján (Forrás: itb-berlin.de)
Dr. Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium turizmusért felelős helyettes államtitkára az ITB sajtótájékoztatóján (Forrás: itb-berlin.de)


Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. németországi és svájci képviseletének vezetője az ITB sajtótájékoztatóján (Forrás: itb-berlin.de)
Mezősi Csilla, a Magyar Turizmus Zrt. németországi és svájci képviseletének vezetője az ITB sajtótájékoztatóján (Forrás: itb-berlin.de)


Magyarországi sajtótájékoztató az ITB-n (Forrás: itb-berlin.de)
Magyarországi sajtótájékoztató az ITB-n (Forrás: itb-berlin.de)


A magyar standra szóló meghívó
A magyar standra szóló meghívó

A Budapest Airport is ott van a turisztikai vásáron

A Budapest Airport is kiállít a Magyar Turizmus Zrt. nemzeti standján és kínálja szolgáltatásait a szakmai látogatóknak és a nagyközönségnek egyaránt Berlinben. A magyar főváros repülőtere, amely tavaly elnyerte a Legjobb Kelet-Európai Repülőtér díját, hagyományosan fontosnak tartja a berlini megjelenést, ahol egyre több új partner előtt lehet bemutatni Magyarország egyedülálló idegenforgalmi értékeit.

Németország változatlanul Magyarország legnagyobb turisztikai beutaztató partnere és egyben az egyik legnagyobb légiforgalmat lebonyolító küldő ország. Jelenleg a budapesti repülőtérről nem kevesebb, mint kilenc német nagyváros érhető el közvetlenül, ezek között Frankfurt, Hamburg, Dortmund és Düsseldorf az a négy desztináció, ahonnan még jelentős növekedésre van lehetőség. A 2014-es rekordévben Budapest és Németország között több mint 800.000 utast szállítottak a különféle légitársaságok, de a Budapest Airport számításai szerint még mindig szerepelnek ún. „fehér foltok” a német rágiók között. A repülőtér szakemberei úgy látják, hogy a piaci igények indokolnák Hannover, Bréma és Nürnberg bekapcsolását a Budapest Airport útvonalhálózatába.

Forrás: Budapest Airport
Forrás: Budapest Airport

Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója az ITB Berlin kiállításon kijelentette: „Folytatjuk erőfeszítéseinket, hogy bemutassuk Magyarország turisztikai értékeit, hogy hozzájáruljunk a beutazó turizmus erősítéséhez. Az ITB Berlinhez hasonló kiállításokon a részvétel kulcsfontosságú növekedési terveink megvalósítása szempontjából. A tavalyi rekordforgalmú év eredményeire építve már a 2015/16-os téli menetrendi időszakra koncentrálunk, hogy egyre újabb turistákat hozhassunk Budapestre.”

A Turizmus Trend munkatársa is kint tartózkodik a helyszínen, friss hírekkel hamarosan jelentkezünk.

(forrás: MTI)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!
 
hirdetés
hirdetés

Találkozzunk a Facebookon!

Kiadónk társoldalai